Početna Blog 10 najčešćih grešaka koje radimo u spavaćoj sobi

10 najčešćih grešaka koje radimo u spavaćoj sobi

Datum objave: 13.01.2016

U nekoj fazi većina nas je iskusila probleme sa spavanjem.

Ako spadate u one malobrojne koji ne znaju što je to nesanica ili teško jutarnje buđenje - smatrajte se sretnikom.

Dobar san ključan je kako bi mogli funkcionirati u svim sferama života. Važan je za naše zdravlje, kako psihičko tako i fizičko, i zato je važno svaku noć osigurati sebi dozu toliko potrebnog noćnog sna.

Ako vam to nikako ne polazi za rukom, moguće je kako radite neku od čestih grešaka i tako si sami uskraćujete san. Na hrpu smo stavili 10 najčešćih grešaka koje radimo u spavaćoj sobi i koje nam ometaju san.

Saznajte koje su i riješite se tih groznih navika. Ako možete :)

Već greška broj 1 je poprilični izazov :)

1. Stiskanje “snooze” gumba na budilici

Nemojte stiskati “snooze” na budilici. Ali stvarno. Jer koliko god da uživate u tih 10 dodatnih minuta spavanja ujutro, u stvarnosti ste zbog toga još umorniji tijekom dana. To su pokazala i istraživanja koja kažu da ćemo nakon "isprekidanog sna” biti umorniji nego da spavamo manje. Zato, kada ujutro zazvoni alarm nemojte stiskati “snooze” nego se jednostavno ustanite. Možda će vam biti teško, ali brzo ćete se razbuditi. I što je najbolje - ostat ćete razbuđeni cijeli dan.


Kad budilica zazvoni - dignite se iz kreveta

 

2. Loša (ili nepostojeća) rutina spavanja

Svaku noć dobro spavati i probuditi se čio i odmoran. To zvuči odlično, ali lakše je reći nego učiniti. Ipak, uz redovnu rutinu spavanja mnogo je lakše to postići. To znači da ćete u krevet ići svaku večer otprilike u isto vrijeme svake noći i svako jutro otprilike u isto vrijeme ustati. Loša rutina spavanja može uzrokovati nesanicu i umor.

3. Predugo drijemanje

Predugi popodnevni odmor može poremetiti vaš ritam spavanja. Ako ne možete izdržati bez da malo poslijepodne odmorite oči, pokušajte svakako da to bude prije 16 sati i ne duže od 30 minuta. Kratki drijem može povratiti razinu energije, ali ako zaspite na više sati napravili ste si više štete nego koristi.

4. Previše kave ili energetskih napitaka

Previše kave ili energetskih napitaka također nas može držati budnima. Zato nemojte piti kavu i druga pića koja sadrže kofein nakon podneva. Kofein stimulira vaše tijelo i do 12 sati nakon konzumiranja, tako da je važno ograničiti njegov unos. Budite svjesni da kofeina ima i u drugim "biljnih" napicima kao što je zeleni čaj. Zato prije konzumacije uvijek provjerite sastav napitka.


Izbjegavajte kavu i kofeinske napitke iza podneva

 

5. Stres i negativno razmišljanje

Stres je jedan od češćih razloga zašto mnogi ljudi ne mogu spavati, a jedna od najgorih stvari prije odlaska u krevet je da ste pod stresom. Stres na naš organizam djeluje tako da proizvodi kemikalije koje će nas fizički zaustaviti od spavanja. To su hormoni stresa adrenalin, noradrenalin i kortizol. Kako bi se zaštitili od stresa pokušajte prije spavanja razbistriti glavu i napuniti ju pozitivnim mislima.

6. Previše svjetlosti

Naša tijela ovise o "signalima” za spavanje koji dolaze iz okoline, a jedan od tih signala je mrak. Pobrinite se da vaša spavaća bude što je više moguće tamnija i zamračenija prije odlaska na spavanje. Čak i slaba svjetlost može poremetiti proizvodnju hormona za spavanje, melatonina, i zato svakako provjerite jesu li vam rolete zatvorene.

7. Previše šećera prije spavanja

Slatke grickalice prije spavanja su jako loša ideja. Šećer može uzrokovati da se budimo tijekom noći. Zato navečer ograničite unos slatkog, a ako ste gladni odlučite se proteinske zalogajčiće umjesto slatkiša. Dobar izbor su banana s nemasnim jogurtom, svježi kravlji sir, krekeri od cjelovitih žitarica i kikiriki maslac ili jabuka i mozzarella sir.


Šećer može biti uzrok noćnog buđenja

 

8. Alkohol je jako loša ideja

Alkohol je sedativ i zato mnogi ljudi pogrešno misle kako će im konzumacija alkohola pomoći da bolje spavaju. U stvarnosti, alkohol uistinu u početku izaziva pospanost, no drastično narušava san tijekom druge polovice noći, što dovodi do isprekidanog spavanja. Ujutro ćete zato biti jako umorni. I mamurni.  

9. Televizor u spavaćoj sobi

Tko nije nekada zaspao na kauču ispred televizora? To je poseban gušt, ali važno je to ne raditi u spavaćoj sobi. Spavaća soba mora biti povezana samo sa spavanjem i seksualnim životom.  Ako u vašu spavaću sobu uvedete mentalnu stimulaciju kao što je TV, to može ozbiljno poremetiti vaš ritam spavanja.

10. Zabrinutost oko spavanja

Ako je iza vas nekoliko neprospavanih noći, onda je najgora stvar koju možete učiniti - pretjerano brinuti o tome. To može izazvati tjeskobu i samo pogoršati problem. Umjesto da brinete pokušajte stvoriti zdravu rutinu spavanja i vaše će tijelo prirodno opet uhvatiti svoj ritam spavanja.

Ako ste se prepoznali u nečemu, vrijeme je da se riješite te loše navike i ponovno dobro naspavate.

Želimo vam laku noć :)

Postavi nam pitanje