Početna Blog Jedan udisaj ovih mirisa i spremni ste za spavanje

Jedan udisaj ovih mirisa i spremni ste za spavanje

Datum objave: 02.01.2017

Za većinu ljudi, miris nije samo miris.

To je sjećanje.

Kada ste za Božić pekli kolače, vjerojatno vas je miris cimeta podsjetio na djetinjstvo i bakine kolače. Miris ljetne kiše odmah vas može podsjetiti na prvi poljubac ili na djetinjstvo i igranje lovice do kasnih noćnih sati. 

Ova nostalgična sjećanja nisu samo slučajnost jer postoji cijela znanost iza emocija koje su potaknute ovim aromama. Za razliku od osjeta dodira ili okusa, naši mirisni podražaji izravno su povezani s emocionalnim središtem u našem mozgu, pa zato uzrokuju navalu toplih i ugodnih osjećaja.

No, osim memorija, neki mirisi mogu pozitivno utjecati na naš um i tijelo. Tako nas neki mirisi mogu razbuditi, neki uspavati, a neki riješiti stresa i glavobolja.

Otkrivamo vam 6 mirisa koji će vas u tren oka odvesti u svijet snova.

1. Lavanda

Lavanda se od davnina koristi za smirenje

Lavanda se od davnina koristi za ublažavanje tjeskobe i uznemirenosti. Njezin miris može usporiti dio živčanog sustava koji reagira na stres, što omogućuje bolju kvalitetu spavanja i opuštanje.

Prije spavanja izmasirajte se uljem lavande ili s nekoliko kapi nakapajte jastuk eteričnim uljem lavande. 
U slučaju da se želite inhalirati, dodajte 2-4 kapi eteričnog ulja lavande u 2-3 šalice vruće vode. Ove ljekovite pare će vam pružiti kvalitetan odmor, san i riješiti vas glavobolja.

2. Kamilica

Skuhajte čaj od kamilice

Kamilica je biljka čija su ljekovita svojstva također poznata od pamtivijeka. Stari Egipćani, Grci i Rimljani koristili su je kao lijek za reumu, ženske probleme, glavobolju, ali i za nesanicu i depresiju

Iako nekim ljudima stvara alergijske reakcije, kamilica ima djelotvorno umirujuće svojstvo za koje je zaslužan flavonoid pod nazivom apigenin. Uz to, kamilica podiže razinu glicina u tijelu - aminokiseline koja opušta živce i mišiće, što direktno utječe na suzbijanje nesanice i depresije. 

Čaj je najbolje pripremiti od cvjetova, no ako ih nemate kod kuće, poslužit će i kamilica u vrećici. 

Iako kamilica ima umirujuće svojstvo, savjetujemo da čaj ne pijete neposredno prije spavanja jer ćete u suprotnom tijekom noći svako malo odlaziti na wc. 

Osim čaja, kamilicu možete koristiti u obliku eteričnog ulja. Nakapajte 10-ak kapi ulja u kadu punu vode i priuštite si opuštajuću kupku ili si u spavaćoj sobi priuštite aromaterapiju prije spavanja.

3. Vanilija

Vanilija se koristi kao začin u izradi kolača, ali i za zdravstvene tegobe

Vanilija je jedan od najpopularnijih i omiljenih začina u svijetu. Iako se uglavnom koristi kod pripreme ukusnih kolača ili likera, sve se više upotrebljava i u medicinske svrhe.

Pomaže kod akni i problematične kože, ublažava simptome gripe, pomaže kod želučanih tegoba te ono najvažnije - ublažava stres i napetost.

Naime, već sam miris vanilije snažno djeluje na moždane funkcije tako što izrazito opušta i stimulira. U jednom istraživanju, sudionici koji su boravili u prostoriji s mirisom vanilije imali su usporeniji ritam otkucaja srca i bolji krvni tlak od onih koji su boravili u normalnoj prostoriji.

Uz aromaterapiju od eteričnog ulja vanilije možete pripremiti i prirodan osvježivač prostora. Samo trebate pomiješati žličicu ekstrakta od vanilije s vodom u boci s raspršivačem.

4. Valerijana

Valerijana je alternativa za lijekove protiv nesanice

Valerijana je biljka čiji se korijen koristi za ublažavanje anksioznosti, no i sam miris valerijane može pomoći kod ublažavanja nesanice i stresa

Naime, valerijana se prvenstveno koristi kao alternativa za lijekove kod liječenja nesanice, depresije, uznemirenosti i glavobolje, a najbolje rezultate daje kod nesanice izazvane brigama i stresom. 

Valerijanu možete koristiti u aromaterapiji, a možete i pripremiti umirujući čaj prije spavanja. U šalicu vruće vode stavite dva do tri grama korijena valerijane i procijedite nakon 20 minuta. Pijte dvije do tri šalice dnevno, a zadnju obavezno pola sata prije spavanja. 

5. Jasmin

Jasmin je jedno od najcjenjenijih ulja u aromaterapiji

Eterično ulje jasmina jedno je od najcjenjenijih ulja u aromaterapiji. Ublažava probleme s dišnim putevima, simptome menopauze, opušta mišiće, a najpoznatije je kao jedno od najučinkovitijih antidepresiva. 

Čak i brojni liječnici preporučuju eterično ulje jasmina kod ublažavanja stresa, depresije, nesanice i sličnih poremećaja.

Eterično ulje jasmina možete koristiti za:

  • Opuštajuću masažu. Pomiješajte pet kapi eteričnog ulja jasmina s 2,5 dcl ulja jojobe i tom mješavinom masirate tijelo. 
  • Opuštajuću kupku. U vruću vodu dodajte 10-ak kapi eteričnog ulja jasmina.  
  • Mirisni losion za tijelo. U losion ili kremu koju uobičajeno koristite dodajte jednu do dvije kapi eteričnog ulja i namažite se prije spavanja.

6. Bilo koji miris koji volite

Bilo koji miris koji vam stvara sretne misli može vam pomoći da zaspite

Najjednostavnije rečeno - bilo koji miris koji vas čini sretnim može pozitivno utjecati na san. 

Kao što smo prije rekli, mirisni sustav izravno je povezan s emocionalnim centrom u mozgu, pa ako se zbog određenih mirisa možete prisjetiti sretnih trenutaka, ti mirisi su vaš lijek protiv nesanice. 

Bilo da se radi o mirisu kreme za sunčanje ili mirisu cimeta, vrijeme je da ih dovedete u spavaću sobu. Najjednostavniji način je kupiti mirisnu svijeću ili eterična ulja. 

Također možete u bočici s raspršivačem pomiješati nekoliko kapi eteričnog ulja s vodom i mješavinom našpricati jastuk prije spavanja ili nakapati pamučnu krpicu ili maramicu i staviti ih pod jastuk.

Želimo vam ugodne i slatke snove smiley

Jastuci za bolji san