Početna Blog 6 razloga zbog kojih nećete odgađati odlazak na spavanje

6 razloga zbog kojih nećete odgađati odlazak na spavanje

Datum objave: 18.09.2012

Većina nas se nalazi u situaciji u kojoj nismo svjesni koliko zapravo nedostatak sna utječe na naše zdravlje i koje probleme bi mogli riješiti sa samo jednim ili dva sata spavanja više dnevno. Svi smo se našli u situaciji u životu kada i sami uočimo razlike između dana kada spavamo više i dana kada spavamo manje. Primjetimo da se bolje osjećamo, da nam je tjelesna masa regulirana, a metabolizam održava stalni ritam, da nam koža ima dovoljno vlage i da je sjajnija... Ali se nikada ne oslanjamo na te rezultate koje vidimo zato što se već idućeg tjedna vratimo starim navikama i na ono što poznajemo kao redovito stanje našeg organizma.

Zato nam nije potreban samo dovoljan razlog nego i volja za postepene promjene navika. Ali navike u početku teško mijenjati. Okruženi smo ljudima koji imaju iste navike i ljude o kojima na neki način ovisimo. Međutim, ako se ne pobrinemo za sebe, uvijek nemo biti umorni i osjetljivi. A drugi ljudi u našoj okolini će se brzo naviknuti na drugo vrijeme za sastanak ili pomicanje obaveza.

Nedavno istraživanje s Harvarda (Harvard Women's Health Watch) je pokazalo da sve više ljudi spava manje od 6 sati dnevno, a čak 75% nas ima problema sa spavanjem nekoliko puta na tjedan. Kratkotrajno problemi sa spavanjem nisu nešto oko čega bi se trebali zabrinjavati. Veći problem je nedostatak sna koji može doprinijeti pogoršanju vašeg zdravstvenog stanja, kao što su visoki tlak, povišenje tjelesne mase, smanjenje učinkovitosti imunološkog sustava. 6 prednosti koje će vas uvjeriti da ranije krenete na spavanje i dobijete potrebnih 7-8 sati sna dnevno su:

1. Učenje i pamćenje – Spavanje pomaže vašem mozgu da optimalno radi, da je u mogućnosti obrađivati i upravljati novim informacijama i pamtiti ih. Prema istraživanjima su ljudi koji su spavali nakon naučenog gradiva, bolje zapamtili i radili od onih koji nisu spavali nakon toga.

2. Metabolizam i tjelesna masa – to je jedna od onih situacija u kojima primjećujemo da nam organizam radi bolje i tjelesna masa nam je stalna, a ne varira stalno, kada se više naspavamo. Kroničan nedostatak sna može uzrokovati povećanje tjelesne težine prema jer utječe na način na koji naše tijelo pohranjuje ugljikohidrate, ali i izmjenom količine hormona koji utječu na apetit.

3. Sigurnost – Nedostatak sna utječe na mogućnost umora i spavanja usred dana. Takve situacije mogu uzrokovati prometne nesreće, nepažnju na poslu i još niz sličnih problema.

4. Raspoloženje – Nedostatak sna često rezultira lošim raspoloženjem poput iritiranosti, nestrpljivosti, teškom koncentracijom i nezadovoljstvom. Isto to stanje vam može onemogućiti da radite stvari kojima se volite baviti.

5. Zdravlje srca i krvnih žila – Zabilježeno je da ozbiljni poremećaji spavanja utječu pojavu hipertenzije, povećan stres i hormone, neredovit rad srca.

6. Bolest – Količina sna utječe na rad imunološkog sustava pa zbog njegovog manjka aktivnosti organizma mogu biti smanjene i resursi osiromašeni što znači veće izlaganje bolestima. A čak je dokazano da pravilno spavanje pomaže i u borbi protiv raka. Svaku promjenu spavanja i vašeg bioritma koju uvodite, uvedite polako i postupno. To će vam pomoći da ustalite novu naviku prije nego što odustanete i zbilja počnete spavati zdravije, ali i uspijete promijeniti druge navike u svojem životu koje vam do sada nisu dopuštale više sna.