Početna Blog Često vas bole leđa? Saznajte kako se naspavati

Često vas bole leđa? Saznajte kako se naspavati

Datum objave: 16.11.2016

Kakav ste vi spavač? Konstantno se okrećete u krevetu ili spavate mirno kao mala beba?

A kako su vam leđa? Svako jutro se dižete teže od vlastite bake ili ste ipak prpošni i vitalni?

Uz samu činjenicu da živite poprilično sjedilačkim načinom života:

  • sjedite na poslu,
  • sjedite kod kuće pred računalom,
  • sjedite na kauču dok gledate televiziju,

drugi česti problem za bolna leđa je krivi madrac.

Koliko se puta okrećete tijekom noći?

Prosječna osoba mijenja položaj spavanja između 40 do 60 puta tijekom jedne noći.

Pitate se kako je to povezano s bolovima u leđima? Pa ako se često okrećete tijekom noći, a madrac ne pruža odgovarajuću potporu i udobnost, vjerojatnije je da ćete imati nemirnu noć prebacujući se iz jedne pozicije u drugu.

Jedno istraživanje je čak pokazalo da madrac stariji od 10 godina može biti glavni uzrok bolovima u leđima. Tijekom istraživanja je 30% ispitanika nakon spavanja prijavilo bolove u vratu i leđima ako su spavali na starijem madracu, dok su njih 56% koji su spavali na novijem madracu spavali bolje i probudili se s omanjim bolovima u leđima.

Kako madrac stvara bolove u leđima?

Najbolja podrška koju jedan madrac može pružiti uglavnom ovisi o čvrstoći, njegovoj starosti i vašim željama.

Premekani ili pretvrdi madrac mogu uzrokovati bolove u leđima

Problem broj #1: Kada je madrac premekan

Slažemo se kako je lijepo leći se na madrac mekan poput pahulje.

No on će samo na početku noći pružiti takav ugodan osjećaj jer će se tijekom noći vaše tijelo opustiti, a vi ćete sve više i više tonuti u krevet. A bez adekvatne podrške, javlja se bol u donjem dijelu leđa ili osjećaj obamrlosti i trnci zbog prejakog pritiska živaca.

Problem broj #2: Kada je madrac pretvrd

Tvrd madrac je uobičajena preporuka za ljude koji pate od bolova u leđima i ukočenosti. No, pretjerano čvrst madrac ima sličan učinak kao onaj premekan jer sili tijelo da se uskladi s tvrdom i ravnom podlogom. A svi znamo kako prirodan položaj kralježnice nije ravan.

Problem broj #3: Kada je madrac prestar

S vremenom se madrac može udubiti i izgubiti potporu. Opruge s vremenom olabave, pjena može omekšati ili se stvrdnuti na nekim mjestima, a da ne govorimo o samoj higijeni madraca prepunog grinja, plijesni i mrtvih stanica kože.

Prosječni životni vijek madraca je 10 godina, a neki ga unatoč ovoj činjenici imaju potrebu zamijeniti i prije. Iz tog razloga birajte samo kvalitetu smiley

Tako kod nas možete naći madrace od raznih vrsta pjena koji osiguravaju elastičnost udobnost i prozračnost te latex madrace koji imaju sposobnost ravnomjernog raspoređivanja pritiska pa pružaju tijelu ravnomjernu potporu i još su k tome antibakterijski i antialergijski.

Latex madrac

Naravno, ovdje su još i madraci s gel jezgromposebno razvijeni kako bi poboljšali kvalitetu sna. Oni jednako prenose pritisak na cijelu površinu pa smanjuju pritisak na područja podvrgnutima intenzivnom stresu.

Technogel madrac

Najbolji položaji za spavanje protiv bolnih leđa

Najbolji položaj za spavanje je spavanje na leđima

Položaj u kojem spavate ima veliki utjecaj na smanjenje bolova u leđima jer položaj vaše kralježnice može odmah reći hoćete li se probuditi osvježeni ili stenjati od boli.

Pa pošto trećinu svojeg života provedemo spavajući, položaj u kojem spavamo može imati veliki utjecaj na zdravlje naših leđa. Srećom, ne morate mijenjati svoj najomiljeniji položaj kako bi izbjegli bolna leđa. Samo trebate napraviti par sitnih promjena smiley

1. Spavanje na boku

Iako spavate na boku, kralježnica bi uvijek trebala biti u neutralnom položaju.

Pa kako to postići?

Podignite noge prema prsima i stavite tanki jastuk između koljena. Tako vam gornja noga neće pasti preko donje noge pa nećete biti u zakrivljenom položaju.

Pokušajte s jastukom Biosoft plus koji je zrađen od 100% pamučne tkanine, pa nije pretvrd, a niti premekan. Ili s jastukom Curem Classic. Izrađen je od memorijske pjene te istovremeno osigurava potporu i mekoću.

Jastuk Biosoft

2. Spavanje na leđima

Spavanje na leđima je zapravo najbolji položaj za spavanje. No, još je uvijek važno vašoj kralježnici osigurati pravilan položaj.

Pokušajte postaviti jastuk ispod koljena kako bi održali prirodnu krivulju donjeg dijela leđa. Ako mislite kako vam je potrebna dodatna podrška, pokušajte narolati mali ručnik i staviti ga ispod donjeg dijela leđa. A umjesto ručnika možete odabrati i jastuk Curem Classic Forte koji je dosta je tvrđi od ostalih jastuka, a klasičnog je oblika.  

Jastuk Forte

3. Spavanje na trbuhu

Spavanje na trbuhu jedna je od najomraženijih pozicija za bolna leđa jer ravna prirodnu krivulju kralježnice. No, uz nekoliko manjih promjena možete ublažiti bolove u leđima.

Kako bi spriječili istegnutost donjeg dijela leđa, stavite jastuk ispod donjeg djela trbuha i zdjelice, a kako bi smanjili pritisak na vrat, pokušajte spavati bez jastuka ili spavajte na nekom tankom.

Pokušajte s jastukom Lila izrađenom od hladno lijevane i memory pjene s dodatkom sljeza. Uspješno se prilagođava obliku glave pa će vam osigurati i kvalitetno, udobno i mirno spavanje.

Jastuk Lila HR

Još jedan trik kako možete smanjiti bolove u leđima je da svako malo mijenjate stranu na koju vam je okrenuta glava.

Ako spavate pretežito na desnoj strani lica, nekoliko noći za redom spavajte na lijevoj strani. Tako nećete konstantno opterećivati jednu te istu stranu kralježnice.

Dodatnih 5 savjeta protiv bolnih leđa

  1. Pokušajte s novim jastukom. Vrsta jastuka može imati veliki utjecaj na položaj vaše kralježnice i vrata. Ako spavate na leđima ili trbuhu, za vas su bolji ravniji jastuci, dok će onima koji spavaju na boku više odgovarati ergonomski jastuci (oblik slova S).
  2. Pokušajte s nadmadracem. Ako je vaš madrac previše tvrd ili premekan pokušajte s nadmadracem. Ako želite dodati mekoću razmislite o Slowmotion nadmadracu s memory pjenom. Sastoji se od visco elastične pjene, ima antialergijsku i antibakterijsku tkaninu i pruža dodatnu mekoću.
  3. Preokrenite krevet. Svaki madrac bi se trebao preokrenuti nekoliko puta godišnje kako bi se ravnomjerno trošio i kako bi se spriječila udubljenja.
  4. Podržite madrac. Jedan od čestih razloga bolova u leđima je pogrešna ili nekvalitetna podrška, tj. podnice. Letvice se s vremenom mogu razmaknuti, pa će i madrac sve više propadati.
  5. Rastegnite se prije i poslije spavanja. Lagano rastezanje ili joga prije spavanja može biti vrlo korisno za smanjenje bolova u leđima i vratu.

Kvalitetan i zdrav san ključ je za rješavanje bolova u leđima. Kada nismo odmorni, razina bola i stresa se samo povećava i osjećamo se još groznije. 

Ako pronađete pravi madrac za vaša bolna leđa osjećat ćete se bolje tijekom cijelog dana jer ćete i bolje spavati smiley

Pronađite svoj madrac