Početna Blog Cjelodnevni plan za bolji san

Cjelodnevni plan za bolji san

Datum objave: 22.08.2016

Često odete kasnije spavati nego ste to zacrtali u glavi ili se često budite tijekom noći. A može biti da ste dobro spavali, ali za 5 minuta ste ipak umorni…

Uvijek jedno te isto… Nije li to već pomalo dosadno i naporno?

Bilo što da napravili uvijek nekako završite premoreni.

Bez brige… niste jedini s ovim problemima koje je, pogađate, vrlo lako riješiti. Ma mi sve rješavamo.

Trebate samo pametno organizirati cijeli dan, pa saznajte kako smiley

1. Probudite se i odmaknite zavjese s prozora

Postoje mnogo grešaka koje radimo u spavaćoj sobi, a negativno utječu na san. Jedna od njih je predugo izležavanje u krevetu i stiskanje "snooze" gumba

U roku 15 minuta od kada se probudite izložite se jakom svijetlu.

Svjetlost zaustavlja proizvodnju melatonina (hormona spavanja), pa će vaš mozak i tijelo brže doći k sebi. Prirodna svjetlost je najbolja, no ako je vani previše tmurno uključite sobnu rasvjetu. Samo nemojte biti u mraku.

Ili uzmite mobitel u ruke i pogledajte što ima novog u online svijetu. Već smo pisali o tome kako plava svjetlost iz elektroničkih uređaja kvari san, no u ovom slučaju će vam pomoći da se razbudite.

Ovo su sve vrlo laki načini kako da sami sebe prevarite da ste jutarnja osoba.

2. Pospremite krevet

Pospremite krevet i pospremite svu odjeću koju ste jučer nagomilali na stolcu. Što je soba urednija to ćete se lakše opustiti kad dođete s posla.

3. Malo vježbe nikome ne škodi

Tek je počeo dan i mi bi već da vježbate? Ma bez brige… nije riječ o maratonu ili kick boxingu. Dovoljno je i 5 minuta istezanja, par čučnjeva pokraj kreveta ili sve popularnije joge u krevetu.

Poslije vježbanja ćete se osjećati bolje, razbuđeno, a i bit ćete produktivniji tijekom cijelog dana. A stvarno vam treba samo 5 minuta smiley

4. Zdrav doručak

Započnite dan zdravim doručkom
Započnite dan zdravim doručkom

 

Doručak je najvažniji obrok u cijelom danu. Svi to znamo, svi smo toga svjesni… No, da li nam se baš stvarno da svako jutro pripremati doručak?

Baš i ne… Poslije ćemo ovako i onako kupiti nešto u pekari.

No za zdrav doručak ne morate uzeti mnogo vremena. Usredotočite se na namirnice bogate složenim ugljikohidratima i proteinima koje se sporije probavljaju.

Uzmite par šnita kuhane šunke, namažite kikiriki maslac na integralni kruh ili kupite instant zobenu kašu koju trebate samo preliti vrućom vodom i imate doručak.

Zbog zdravog doručka imat ćete dovoljno energije tijekom dana, pa nećete trebati toliko posezati za kavom, šećerom ili energetskim pićima koji će vas kratko vrijeme razbuditi, ali isto tako i udebljati.

5. Prošećite poslije ručka

Da vam hrana ne bi pala teško na želudac, dobro se prošetati odmah poslije ručka. A i tako ćete uravnotežiti svoj cirkadijalni ritam (biološki ritam koji nam govori kada je vrijeme za spavanje, a kada za najveću aktivnost). U idealnim uvjetima bi trebali provesti barem dva sata na suncu.

6. Popijte zadnju šalicu kave

Nakon lagane šetnjice vrijeme je za zadnji gutljaj kofeina (oko 15 sati). Zašto smo napisali baš kofeina? Jer ovdje ne mislimo samo na kavu već na sve sokove i energetska pića koja u sebi sadržavaju kofein.

Da… ovo nije lak zadatak i znamo da ga se 90 posto vas neće držati… Ali barem probajte jer vas i vrlo male količine kofeina mogu držati budnima do kasno u noć.

7. Odrijemajte

Zašto ne bi odrijemali na 20-ak minuta?
I drijemanje od 20 minuta će vas napuniti energijom

 

Poslije kave možete i pridrijemati. I to ide zajedno smiley

A možete preskočiti kavu i odmah se prileći na 20 minuta. No, nikako nemojte drijemati dulje jer ćete ući u duboku fazu sna iz koje ćete se, kada se probudite, osjećati iscrpljenije nego ste bili.

8. Uzmite 15 minuta odmora za opuštanje

Stres najviše utječe na naš san pa je bitno uzeti barem 15 minuta za sebe i odmoriti se nakon napornog dana.

Slušajte radio, opustite mišiće, čitajte knjigu ili uzmite čašu crnog vina. Nekima će možda pomoći i malo zahtjevnije vježbanje ili par čučnjeva, skokova i zamaha rukom. Neka negativna energija izađe iz vas kako god znate smiley

9. Vrijeme je za laganu večericu

Barem 3 sata prije nego odete u krevet, počastite se laganom večericom s mnogo povrća. Izbjegavajte tešku hranu koja loše utječe na vašu probavu tijekom noći. Možda ćete imati žgaravicu i probavne smetnje koje će vas držati budnima dugo u noć.

Ne želite valjda cijeli dan uništiti lošim odabirom večere.

10. Pripremite toplu kupku

Topla kupka će pripremiti vaše tijelo za spavanje
Topla kupka prije spavanja će vas taman opustiti prije spavanja

 

Istraživanja su pokazala kako topla kupka prije spavanja pomaže odagnati nesanicu.Topla kupka povećava tjelesnu temperaturu koja, kada izađemo iz kade, naglo opada što govori našem tijelu da je vrijeme za odmor i san.

11. Pripremite spavaću sobu za san

Optimalna temperatura spavaće sobe trebala bi biti između 18 i 22°C.

Ako vam se to čini prehladno probajte misliti na sljedeći način. Malo hladnija soba može vas dovesti do vitke linije jer su nedavno istraživači došli do zaključka kako spavanje u hladnijoj sobi potiče metabolizam smiley

Zamračite sobu što je bolje moguće, u pozadini pustite umirujuću muziku ili bijele i roze šumove, i legnite u krevet. Naravno, bez mobitela.

Sada je vrijeme za svijet snova smiley

Počnite s ovim planom već od danas (ipak je ponedjeljak) i spavajte onako kako zaslužujete.

Pogledajte Perfecta madrace