Početna Blog Odrijemajte malo, bit ćete kreativniji

Veliko DA za drijemanje na poslu!

Datum objave: 28.11.2018

Jeste li ikad htjeli spavati na poslu i pretraživali savjete kako vas šef ne bi otkrio? Možda je ovo kraj vašim mukama jer mi imamo savršene argumente za spavanje na poslu koje možete predočiti svojim nadređenima.

Da, ozbiljni smo.

Nike i Google najveće su svjetske kompanije. No, znate li po čemu su njihovi zaposlenici drugačiji od vas i vaših kolega? Da, upravo po tome - oni spavaju na radnom mjestu I dok se to u neku ruku kod nas smatra neproduktivnom radnim navikom i izrazito neprofesionalnim pristupom, kod njih je sasvim normalno.

Isto kao što drijemanje nakon učenja može doprinijeti uspješnim rezultatima kod učenika i studenata, tako i spavanje na poslu može biti povoljno za poslovne rezultate. Ova će činjenica poprimiti sasvim novi oblik kad vam kažemo da je to netko i dokazao.

Dokazni materijali

Ispitanici su bili radnici jedne Australske tvrtke koji su tijekom pauze mogli odrijemati 60 minuta. Neki su se uspjeli čak i naspavati, a svi su nakon toga izvijestili kako im se nakon drijemanja podigla razina kreativnosti, produktivnosti i koncentracije. Osim toga, bili su spremni potrošiti više vremena i manje su bili frustrirani prilikom rješavanja zadatka koji se stavio pred njih.

Da je spavanje na poslu zdravo, postoje i dokazni materijali

Ono što je na radnom mjestu zabranjeno zapravo potiče niz performansi koje stvaraju pozitivne rezultate za organizam, a pomaže i kod neispavanosti s kojom se svakodnevno borimo. Naime, posljedice neispavanosti vidljive su na svima nama - povećani umor, niska koncentracija i loša memorija, a ponekad baš zbog poslovnih obaveza ne možemo zaspati cijelu noć.

Bilo bi u redu da nam se poslodavac za to oduži, zar ne? 

Spavanje na poslu priznato u svijetu

Amerikanci su napredni pa su izmislili javne spavaonice u koje ljudi dolaze spavati u vrijeme pauze za ručak, dok su velikim tvrtkama poput Nikea i Googlea, za zaposlenike izgrađene spavaonice u kojima, pod posebnim umirujućim zvučnim efektima i na specijaliziranim ležajevima, mogu odrijemati.

Drijemanje je važno kako bi:

  • očistili moždane ćelije od nebitnih informacija, 
  • zadržali bitne informacije i 
  • napravili prostora za nove.

Uz to, drijemanje razvija desnu polovicu mozga koja je zaslužna za umjetničke, apstraktne i kreativne osobine. Ako sebe smatrate vizualnim tipom, najvjerojatnije vam je dominantnija desna strana mozga.

Desna strana mozga zadužena je za kreativu

Ako pak više volite brojke, slova, analize i lako pamtite strane jezike, kod vas je dominantnija lijeva strana mozga. Naravno, ne postoje pravila kakav čovjek trebate biti, no pokušajte uz svoje analitičke vještine drijemanjem unaprijediti i one kreativne.

Kako bi razbili barijeru i odvažili se na spavanje na poslu, najprije je potrebno shvatiti kako osobe koje spavaju na poslu nisu lijene. No, ako vam politika tvrtke to ne dozvoljava, pokušajte dio svoje pauze za ručak odvojiti na spavanje.

Najbolje je odrijemati nakon obroka. Preporučujemo da u prvoj polovici pauze nešto pojedete, a u drugoj odrijemate na nekom privatnom, skrivenom mjestu. To može biti neki kutak u skladištu, garderobi za presvlačenje, u čajnoj kuhinji ili u najmanju ruku u vašem automobilu na parkingu ispred zgrade.

I još nešto za kraj...

  • Nemojte pretjerati sa spavanjem jer bi to moglo imati negativni učinak. Možda utonete u dublji san iz kojega ćete se teško probuditi ili čak imati probleme sa spavanjem navečer.
  • Ne prekrivajte oči jer mrak utječe na hormone. Zbog nedostatka svjetlosti vaš će se organizam usporiti zbog povećanja razine hormona melatonina koji je “zaslužan” za spavanje.
  • Postavite alarm na mobitelu. Sigurni smo da ne želite zaspati na posao.

Ponesite sa sobom na posao i jastučić kako vas ne bi boljeli vrat i leđa. Možete ih pronaći u našoj online trgovini.

Klikni za najudobnije jastuke