Početna Blog Imate problema sa čestim noćnim mokrenjem? Evo kako si možete pomoći!

Imate problema sa čestim noćnim mokrenjem? Evo kako si možete pomoći!

Datum objave: 08.06.2016

Mnogim ljudima mokrenje tijekom noći san pretvara u noćnu moru.

Ukoliko spadate u populaciju koja se mora probuditi više od dva puta tijekom jedne noći radi odlaska na toalet, postoji velika šansa da patite od poremećaja nokturije.

Noćno mokrenje može uzrokovati probleme u svakodnevnom životu jer remeti vaš san.

Isto tako, kada se jednom probudite zbog odlaska u toalet, postoji šansa da možda nećete moći tako brzo ponovno zaspati, što će utjecati na normalno funkcioniranje tijekom idućeg dana, a postoji opasnost i od kroničnog poremećaja spavanja.

Kod osoba treće životne dobi postoji i opasnost od ozljeda, budući da se vrlo često radi o hodanju u mraku od spavaće sobe do kupaonice.

Procjenjuje se da jedna od dvije žene, odnosno dva od tri muškarca, u dobi između 50 i 59 godina, imaju problema s noćnim mokrenjem.

S godinama u prosjeku rastu i problemi, pa brojke kažu da kod osoba starih 80 godina ili više ta pojava iznosi 70 posto kod žena, te čak 90 posto kod muškaraca.

Neki od uzroka nokturnije su;

  • zdravstveni problemi srca i bubrega;
  • natečeni gležnjevi;
  • uzimanja tekućeg lijeka tijekom noći;
  • konzumiranje većih količina tekućine, pogotovo alkoholnih pića, kave i čajeva, prije odlaska u krevet;
  • neadekvatno liječenje dijabetesa tipa 1 ili 2;
  • infekcija mjehura
  • hiperaktivni mokraćni mjehur (npr. nakon moždanog udara);
  • trudnoća;
  • isprekidani san, (npr. odlazak na toalet samo zato što ste budni);

Međutim, ispravnim tretmanom i motivacijom, ovo neugodno tjelesno stanje može se prevladati i postići bolja kvaliteta života.

U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako si pomoći i što uspješnije se nositi s učestalim noćnim mokrenjem;

1. Ograničite unos tekućine

Naravno, ovdje se ne savjetuje smanjeno unašanje tekućine tijekom čitavog dana, već samo u večernjim satima i to, prije svega, unos alkohola i proizvoda koji sadrže kofein.

Ljudi vrlo često misle da će uz smanjenje unosa tekućine tijekom dana, smanjiti i noćne odlaske na mokrenje.

To nije točno. Štoviše, nedovoljni unos tekućine može uzrokovati zatvor, zbog čega bi urin mogao biti koncentriraniji.

Taj kontra efekt može poremetiti rad mjehura, zbog čega ćete također češće biti prisiljeni ići u kupaonicu.

Isto tako, nedovoljan unos tekućine može smanjiti mišić mjehura, radi čega će se smanjiti i njegov obujam, što opet dovodi do toga da ćete morati mokriti češće po noći.

2. Pomaže popodnevni san

Ova metoda može pomoći kod neželjenog nakupljanja tekućine dopuštajući joj da se apsorbira u krvotok. Tako ćete i lakše moći isprazniti vaš mjehur nakon popodnevnog sna.

3. Odmarajte s podignutim nogama

Kao i kod drijemanja, držeći noge na povišenome pomažete distribuirati tekućine da se mogu apsorbirati u krvotok.

4. Koristite kompresijske čarape

Kompresijske čarape stvaraju učinak sličan onom kada podignete noge, jer će se zahvaljujući elastici smanjiti pritisak na vene.

Ovim načinom također pomažete u apsorpciji tekućine u krvotok.

Uz to, olakšat ćete si optimalnim osvjetljenjem puta od kreveta do toaleta, a nemojte se suzdržavati i od korištenja posude za urin koja može stajati pored ili ispod vašeg kreveta, čime nećete morati u noći hodati po stanu ili kući.

Ukoliko vam korištenje ovih savjeta neće dati željene rezultate, svakako biste se trebali javiti vašem liječniku.

Kako biste bili korak ispred, u svrhu liječenja pokušajte voditi dnevnik kojim ćete pratiti okolnosti i broj noćnih odlazaka u kupatilo.

Ova informacija može pomoći vašem liječniku pri utvrđivanju uzroka problema, pa time i odgovarajućem liječenju.

Kako biste se što lakše nosili s pojavom nokturije, predlažemo da se odmorite i dobro naspavate na novom madracu.

 Izaberite nešto iz našeg asortimana