Početna Blog Stižu kraći dani: evo 5 savjeta kako ih najbolje iskoristiti

Stižu kraći dani: evo 5 savjeta kako ih najbolje iskoristiti

Datum objave: 07.11.2018

Uživate li u danima koji tako brzo prolaze i kradu dragocjene trenutke?

Uz užurbanost i stres spriječeni smo davati sebi dovoljno pažnje koliko zaslužujemo. Odbacite tehnologiju i sve što vas sputava. Hladniji dani stvoreni su za odmor i punjenje energije, a mi imamo nekoliko savjeta za vas kako bi mogli istinski uživati u njima. Poslušajte ih, bit ćete nam zahvalni 

1. Dobro jutro, sunce!

Zahvaljujući tehnologiji stekli smo ružne navike. Jedna od njih je i neprestano gledanje u ekran mobitela kao da smo slijepljeni ili s njim. Okrenite se svijetu koji vas okružuje. Umjesto da ujutro provjeravate svoj Instagram i Facebook profil, uživajte uz dar majke prirode - izlazak sunca.

Gledanje izlaska i zalaska sunca najstarija su “fora” vječnih romantičara. U pravu su - gledanje sunca kako se budi ili zalazi zaista je intiman trenutak vrijedan pažnje. Jeste li znali da su drevni Inke planinu Tres Cruces zbog magičnog izlaska sunca smatrali svetom?

Promatrajte izlazak sunca uz šalicu kave

Nije potrebno otići u Machu Picchu da biste se osjećali bolje. Dovoljno je samo izaći na balkon ili u dvorište kuće i promatrati kako se dan budi. Osim tog čarobnog osjećaja, gledanje sunca kako izlazi pružit će vam i osjećaj zahvalnosti i pružiti vam mir.

Pripremite kavu i zobene pahuljice pa započnite svoj dan najbolje moguće. I da se razumijemo, nemojte takvo magično jutro fotografirati i odmah objavljivati na svom storyju - nek ovaj trenutak bude samo za vas. 

2. Provodite vrijeme izvan kuće

Zrake sunca u organizmu potiču proizvodnju vitamina D koji ima funkciju održavanja potrebne količine kalcija. Iako s dolaskom hladnijih dana baš i nema mnogo sunca, jačanju imuniteta doprinosi i boravak na svježem zraku. Važno je samo dobro se obući kako tijelo ne bi izgubilo toplinu.

Ako se bavite fizičkim aktivnostima, uz vježbe na zatvorenom kombinirajte i trčanje na hladnom zraku. Naime, hladan zrak oslobađa i ispunjava organizam energijom pa je trčanje puno lakše nego u ljetnim razdobljima kada nas visoke temperature iscrpljuju.

Trčanje na svježem zraku pomaže za imunitet

U hladnijim danima preporučujemo i laganu šetnju na svježem zraku. Pola sata bit će vam dovoljno da se napunite energijom, a navečer vam pomoći da lakše zaspite.

3. Ranije otiđite u krevet

Kad nastupe hladniji i kraći dani, i noći postaju hladne i duže. Duže noći savršena su prilika da se napokon naspavate. Dovoljna količina sna pomoći će vam da se osjećate bolje i probudite se s više entuzijazma i boljeg raspoloženja.

Preporučena količina sna je osam sati, osim ako želite biti poput Alberta Einsteina, tada će vam trebati minimalno 11 sati. Tijekom spavanja opuštaju se mišići, a krvni tlak i tjelesna temperatura padaju. Osim toga, za vrijeme spavanja organizam luči hormon kolagen koji pomaže da koža bude glatka i čvrsta.

Dulji san posebno se preporučuje djeci koja tijekom spavanja rastu te srčanim bolesnicima koji pate od povišenog tlaka.

Djeci je potrebno dovoljno sna kako bi rasli

San je zapravo potreban svima, a pomaže i u reguliranju tjelesne težine. Tako će osobe koje ne spavaju dovoljno imati 30 posto veće šanse da postanu pretili, a muškarci će uz nedostatak sna imati nižu razinu testosterona.

Da biste bolje spavali trebat će vam dobar madrac i jastuk, a pomoći će i prozračena, hladna prostorija. Iskoristite mrak i dozvolite organizmu i hormonima da tijekom noći odrade svoj posao kako biste se sljedećeg jutra osjećali bolje.

4. Iskoristite vikend

Razmislite o onome što vas zaista veseli. Zbog velike količine stresa na poslu, ljudi danas već i četvrtak nazivaju “malim petkom”, samo da bi što prije dočekali vikend. A onda, kada napokon dođe dugoočekivana subota, provedu je uz čišćenje ili izležavanje ispred tv-a.

Nije vam dovoljno što tijekom tjedna nemate vremena za djecu, rodbinu i prijatelje, pa se i za vikend zatvarate u prostorije svog doma? Ne želimo vas osuđivati, ali zaista bi trebali razmisliti o izlasku u prirodu. Organizirajte druženje ili otiđite u zoološki vrt. Jesen je puno bolja za posjet životinjama koje se ljeti skrivaju od vrućine.

Odlazak u zoološki vrt odlična je ideja za vikend

Osim što ćete bolje iskoristiti vrijeme, vikend planovi će vas tjerati da tijekom tjedna gledate naprijed i potaknuti vas da češće izgovarate ono “jedva čekam”. Shopping, ručak s djecom ili večerno druženje s prijateljima uz pizzu i društvene igre, svejedno je, važno je da se imate čemu veseliti.

5. Živjeli praznici!

I posljednji savjet zapravo nije savjet već prilika da vas podsjetimo kako dolazi najljepše razdoblje u godini. Božićni i novogodišnji blagdani sve su bliže. Ako nas pitate, nikad nije prerano da postavite božićne dekoracije i okružite se svijećama koje mirišu na cimet i jabuke

Sve ove prethodne savjete u ovo doba godine podignite na sasvim novi nivo. Sunce možete dočekivati uz lampice na balkonu, za šetnju prirodom navucite božićnu kapu i rukavice, a spavaću sobu dekorirajte božićnim ukrasima.

Uređenje sobe božićnim dekoracijama

Božićna posteljina, mirisne svijeće i topla čokolada s mlijekom prije spavanja sigurno će pomoći da se veselite i sretni dočekate novi dan.

Da biste se bolje osjećali, zaustavite trenutak u kojem se nalazite. Odbacite tehnologiju i posvetite se sebi i ljudima koji vas ispunjavaju. Uživajte u onome što vas doista raduje.

zaustavite trenutak uz Perfecta Dreams