Početna Blog Kako protiv nesanice? Za početak, smanjite unos kofeina

Kako protiv nesanice? Za početak, smanjite unos kofeina

Datum objave: 27.11.2015

“Nemoj piti kavu tako kasno!”

Ovo je jedan od najčešćih savjeta koji se mogu dobiti vezanih uz spavanje, a itekako je dobar i istinit jer kofein sa svojim stimulativnim učincima destruktivno djeluje na naš san.

Kofein se nalazi u energetskim i u gaziranim pićima, pa ako ne pazite, moguće je da ga i nesvjesno unosite u organizam.

Kako kofein djeluje na organizam?

Budući da je kofein stimulans, većina ljudi pije kavu odmah nakon izlaska iz kreveta kako bi se dodatno razbudili i produktivnije započeli dan.

On blokira kemikalije u mozgu koje stimuliraju spavanje i povećava proizvodnju adrenalina, pa se zbog toga osjećamo budnijima nego što u stvari jesmo.

Nikada nije dokazano kako umjerena količina kofeina (250 miligrama dnevno) ima negativan utjecaj na zdravlje ili san.

No, prevelikom konzumacijom mogu se pojaviti kardiovaskularni problemi i povećati smrtnost kod muškaraca i žena.

Kofein ulazi u krvotok kroz želudac i tanko crijevo, a njegovo stimulativno djelovanje započinje 15 minuta nakon konzumacije.

Potrebno je i do šest sati da se pola količine unesenog kofeina izbaci iz krvotoka.

Kada je vrijeme za posljednju šalicu kave?


Iako je ukusna i rijetko joj možemo odoljeti, kava u velikoj mjeri utječe na san

 

Kada bi trebali popiti posljednju kavu? Teško je odgovoriti na to pitanje iz nekoliko razloga.

Prvi je taj da istraživanja nisu toliko obraćala pažnju na određivanje specifičnog vremena, a drugi je da ograničenje vremena može varirati od osobe do osobe.

Jedno od rijetkih istraživanja koje su se bavilo tom tematikom je provedeno u Michiganu.

Otkrilo se kako konzumacija kofeina čak i šest sati prije spavanja utječe na količinu i kvalitetu sna.

Evo još nekih od zanimljivih rezultata:

  • Bez obzira konzumiramo li kofein netom ili nekoliko sati prije spavanja, on uskraćuje san za više od sat vremena
  • Isto tako, bez obzira kada je kofein konzumiran, kvaliteta sna je u velikoj mjeri smanjena i tijekom noći se češće budimo
  • Konzumacija kofeina bez obzira na njegovo vrijeme uzimanja može izazvati i različite poremećaje spavanja

Posljednji rezultat je jako bitan jer pokazuje da se zapravo ne možemo oslanjati isključivo na svoju procjenu koliko i do kada možemo piti kofeinska pića bez da utječemo na kvalitetu sna.

To znači da iako vi možda i ne osjećate negativne posljedice kasnopopodnevnih kava, one su prisutne i dobro skrivene.

Zapamtite da ograničavanje konzumacije kofeina ne znači ukloniti ga u potpunosti.

Umjerena količina kofeina i njegova konzumacija u pravo vrijeme može biti korisna i što više zdrava za stimuliranje energije.

Zdrava konzumacija kofeina bez štetnosti na san


Ako već toliko jako volite kavu pobrinite se da je pametno konzumirate

 

I nakon svih ovih negativnih utjecaja kofeina na zdravlje i san i dalje želite uživati u kavi?

Slijedite ovih nekoliko savjeta i nećete narušiti kvalitetu svojeg sna.

  • Jutro je najbolje vrijeme za konzumaciju kofeina. Istraživanja pokazuju kako kasnopopodnevna kava može štetno utjecati na zdrav san čak i ako niste toga svjesni. Kako bi izbjegli bilo kakav poremećaj spavanja konzumirajte kavu u jutarnjim satima. Ako već morate popiti popodnevnu kavu popijte je prije 14:00 sati.
     
  • Postepeno smanjujte unos kofeina. Prva stvar za kojom ujutro najviše žudite je vjerojatno kava. Tada je kofein zapravo i najzdraviji za vaše tijelo jer ojačava energiju i rad moždanih vijuga. Započnite dan s pićima koja su najviše nabijena kofeinom. Kako dan napreduje tako smanjujte unos kofeina.
     
  • Manje je više i kada je o kavi riječ. Ovih dana sve se nudi u ‘super veličinama’ - od hrane do pića. Pola litre gaziranih ili energetskih pića i velika šalica kave više djeluju štetno na organizam nego zdravo. Izbjegavajte velika pakiranja. Radije se držite onih normalnih čaša od 2 dl.

Nemojte zanemariti svoje probleme sa spavanjem i dobro razmislite prije nego posegnete za još jednom šalicom kave.

Istina je da će vas razbuditi na kratko vrijeme, ali ćete se opet probuditi umorni.

I opet ćete posegnuti za kavom.

I tako unedogled.

Kako se ne bi našli unutar ovog začaranog kruga pobrinite se za dobru higijenu sna i neka vam kvalitetno spavanje bude među prvim prioritetima :)

postavi nam pitanje