Početna Blog Kako se dobro naspavati uz bolove u zglobovima i artritis

Kako se dobro naspavati uz bolove u zglobovima i artritis

Datum objave: 09.03.2016

Reumatoidni artritis utječe na gotovo svaki dio tijela i kod većine oboljelih uzrokuje stalnu bol i ukočenost u zglobovima. Zglobovi koji su najčešće pogođeni ovom bolešću su šake, ručni zglobovi, ramena, koljena, stopala i gležnjevi.

Bolovi mogu dovesti i do problema sa spavanjem, što potvrđuju i brojna istraživanja. 

Prema rezultatima studije Sveučilišta Sjeverna Karolina, čak jedna trećina pacijenata s artritisom se budilo zbog bolova najmanje tri puta tjedno.

U nastavku saznajte više o utjecaju reumatoidnog artritisa na san i spavanje i kako si pomoći da se napokon naspavate.

Važnost kvalitetnog sna

Spavanje je ključno za dobro fizičko i mentalno zdravlje te zdrav imunitet. S obzirom na to da osobe koje boluju od reumatoidnog artritisa već imaju kompromitiran imunološki sustav, dovoljno noćnog sna za njih izuzetno je važno.

Reumatoidni artritis je upala zglobova, a bolest uzrokuje imunološki sustav koji napada tkivo koje oblaže i okružuje zglobove. 

 

Cilj svake oboljele osobe treba biti barem osam sati noćnog sna uz više kratkih odmora tijekom dana.

Reumatoidni artritis i spavanje

Reumatoidni artritis izaziva veliku nelagodu i bol zbog čega oboljele osobe često imaju problema s usnivanjem. Isto tako, jednom kada zaspe često se bude zbog bolova.

Probleme sa spavanjem uz bol mogu potencirati i tretmani za liječenje artritisa. Kortikosteroidi smanjuju upalu i usporavaju oštećenja zglobova, no njihova nuspojava je nesanica.

 

Drugi lijekovi protiv bolova, poput raznih antireumatika mogu vas činiti pospanima i omamljenima tijekom dana. A ako popodne duže odspavate onda nećete moći spavati po noći.

Osim toga, reumatoidni artritis može uzrokovati apneju (prestanak disanja u snu), a to je stanje koje jako loše utječe na san.

Kako si pomoći

Postoji mnogo načina da se uhvatite u koštac s problemima spavanja povezanima s reumatoidnim artritisom.

Promjena prehrambenih navika i pravilna higijena spavanja mogu imati izrazito pozitivan učinak na spavanje.

Izbjegavajte teške obroke prije spavanja i svakako izbjegavajte alkohol, cigarete i kofeinske napitke. Izbacite elektroničke uređaje iz spavaće sobe i stvorite ugodnu atmosferu za spavanje.

 

Spavaća soba nek bude vaša pećina - neka bude svježa, tamna i tiha.

Uz to, promjena vremena u danu kada uzimate određene lijekove može povoljno utjecati na spavanje.

Važno je da s liječnikom porazgovarate o tome kako lijekovi utječu na vaš san. Liječnik vam može promijeniti vrijeme u kojem uzimate određene lijekove, ili preporučiti uzimanje lijekova koji vas razbuđuju tijekom dana, a drugih noću.

Uvijek uzimajte lijekove točno kako vam vaš liječnik propiše.

Uvođenje blage, umjerene tjelovježbe u vaš dnevni ritam može opustiti vaše tijelo, ublažiti bolove i pomoći vam da spavate bolje.

Madrac je važan

Za ljude oboljele od reumatoidnog artritisa izrazito je važno da spavaju na udobnom madracu. Star ili neugodan madrac može pogoršavati bol u zglobovima i ukočenost.

Ono što vam treba je madrac koji će imati mekanu površinu za maksimalnu udobnost, ali opet da bude dovoljno čvrst kako bi spavač lako mogao mijenjati pozicije.

Materijali koji nude takvu vrstu udobnosti su razne vrste pjena, latex, madraci s gel jezgrom i drugi.

Najbolje je isprobati različite madrace kako bi vidjeli što vam najbolje odgovara. Kada isprobavate madrac, provedite najmanje 15 minuta na svakom madracu koji isprobavate. Uzmite si vremena, jer morate dobiti osjećaj za razne materijale.


Technogel madrac smanjuje pritisak na područjima podvrgnutima intenzivnom stresu

 

Uz to, odabir adekvatnog madraca mogao bi značajno poboljšati kvalitetu vašeg spavanja i dugoročno vam pomoći u osiguranju kvalitetnijeg i produktivnijeg života. A na to se isplati potrošiti vrijeme.

Kada isprobavate madrace svakako isprobajte na njemu ležati u pozicijama u kojima inače ležite i spavate.

Prije kupnje razmislite i o tome kako će vam biti popeti se na krevet i sići s njega. Madrac koji je previsok ili prenizak otežat će silazak s kreveta.

Dva savjeta za kraj

  1. Izbjegavajte teške pokrivače. Teške deke i posteljina stavit će dodatni pritisak na bolne zglobove koja bi mogla pogoršati simptome artritisa. Kako bi spriječili da vam posteljina stvara taj pritisak oko nogu postavite dodatne jastuke koji će vam poslužiti kao držači za posteljinu. Neka pritisak ide na jastuk, a ne na vaše noge.
  2. Odaberite materijale koji minimiziraju osjet pokretanja partnera. Svaka minuta sna je važna i zato odaberite materijal madraca koji će vam pomoći da tijekom noći ne osjećate okretanje partnera. Madraci od memory pjene idealni su jer apsorbiraju ove pokrete tako dobro da ih uopće nećete biti osjetiti. Druga opcija su dva odvojena kreveta ili madraca.

Ako se borite s artritisom, svakako poduzmite sve moguće korake kako bi poboljšali kvalitetu sna i spavanja, jer upravo će vam kvalitetan odmor pomoći u ublažavanju simptoma artritisa.

Nađite madrac za sebe