Početna Blog Kako se dobro naspavati ako si student

Kako se dobro naspavati ako si student

Datum objave: 04.03.2016

Upoznavanje novih ljudi, suživot s cimerom, studentske zabave, izvannastavne aktivnosti, hrpa slobode…

Tko još razmišlja o spavanju?

Rijetko koji student razmišlja o tome kako zbog manjka sna može postati čangrizav, izgubiti volju za druženjem i nanizati loše ocjene. 

Znamo da je teško manevrirati između studentskog i društvenog života i još se i naspavati. Pogotovo ako živiš u malom studentskom stanu s cimerima ili u studentskom domu.

Ipak, mi vjerujemo kako si uz malo dobre volje možeš osigurati dobar san. U nastavku saznaj kako se naspavati - ako si student.

1) Otvoreno porazgovaraj s cimerom

Već su 3 sata ujutro. Pokušavaš spavati, ali tvoj cimer gleda Igre prijestolja i jedino što čuješ je zvuk mačeva. Ili  hrče kao da netko mačka vuče za rep.

Što ćeš napraviti?

Jedno od rješenja bi bilo ništa. Možda te previše strah od stvaranja neugodnih situacija ili se ne želiš svađati zbog nebitnih razloga. No, kako će vrijeme prolaziti, postat ćeš čangrizav i kratak sa živcima.

U čemu je problem? U cimerskom suživotu, šutnja se smatra kao odobrenje.

Ako ti smeta što cimer radi ili se osjećaš nelagodno zbog njegovog ponašanja, moraš mu to i reći.

Sve je u kompromisu. On će lako staviti slušalice na uši kad gleda seriju ili će izbjegavati dovoditi društvo poslije 23 sata ako učiš. A ako je u pitanju hrkanje, cimeru vjerojatno neće smetati ako ga tu i tamo probudiš kao bi se okrenuo na bok.

2) Stvori savršenu atmosferu

Ako ti je krevet preblizu vrata, pomakni ga na drugo mjesto
Ako ti je krevet preblizu zidu kroz kojeg čuješ buku, premjesti ga

 

Znamo da iznajmljeni stan ili studentska soba nisu neki luksuzni smještaj, ali i u njime možeš stvoriti povoljnu atmosferu za spavanje. Barem možeš pokušati.

Primjerice, ako ti je krevet preblizu vrata i često čuješ buku i hihotanja iz hodnika ili susjedne sobe, premjesti krevet na neko drugo mjesto.

Uz zid kroz kojeg dolazi buka postavi namještaj, slike, postere ili napuni policu s knjigama.

Tako ćeš apsorbirati i prigušiti vanjski zvuk.

A možeš staviti i slušalice na uši i pustiti smirujuću ili klasičnu muziku. Nešto u stilu Mozarta.

Ipak je znanstveno dokazano kako slušanje klasične muzike prije spavanja pomaže u pamćenju novih informacija. Budi pokusni kunić i isprobaj vrijedi li ova informacija :)

3) Postavi pravila

Ne mora svaka zabava biti tvoja
Ne moraš se pojaviti na svakoj zabavi i sljedeće jutro imati podočnjake pod očima

 

Svi smo barem jednom sabotirali svoje snove sa samo još jednom serijom, još jednim pićem… Uvijek je prisutan taj “još samo nešto”.

A još k tome, u studentskom domu nema roditelja koji bi zabranili noćne zabave, naručivanje pizza u kasnim noćnim satima ili igranje videoigara.

Odredi kojim večerima možeš ići van i koje su ti zabave dovoljno bitne da ćeš sljedeće jutro doći s podočnjacima pod očima na ranojutarnje predavanje.

4) Odrijemaj kad god možeš

Ako se niti uz najbolju volju nikako ne uspijevaš naspavati, iskoristi popodne kako bi uhvatio malo sna.

Umjesto da s društvom odeš na još jednu kavu uputi se u sobu i odrijemaj sat vremena. No nemoj predugo drijemati jer bi se mogao osjećati još umornije nego prije. Sat vremena ili manje je čisto dovoljno da dobiješ prijeko potreban nalet energije.

5) Nemoj pretjerivati s obvezama

Koliko god imao velikih ambicija, uspori s obvezama
Koliko god imao velikih ambicija nemoj nakupiti previše obveza

 

Došao si na fakultet i sve ti se čini zanimljivo. Odlučiš aktivno sudjelovati u studentskom vijeću, upišeš se na nogomet, pohađaš dodatne sate engleskog jezika...

Na kraju dolaziš u sobu oko 10 sati navečer, jedva dopuzaš do kreveta i budiš se već u 6 ujutro.

Uf… Pitaš se gdje ti je bila pamet i jesi li ipak možda malo pretjerao?

Napravi popis svojih interesa i želja te provjeri vrijeme kada se odvijaju.

Ako vidiš da nećeš imati niti pet minuta slobodnog vremena, izbaci nešto van.

Radije pod želje upiši spavanje i odmor (koji bi trebali biti prilično visoko na listi)  i zavuci se u krevet :)

6) Zapamti osnove higijene spavanja

Dolaskom na fakultet desit će se mnogo promjena, no formula za dobar odmor će ostati ista.

Što manje kofeina i alkohola, odlazak na spavanje u otprilike isto vrijeme, zdrav način života i zamračena soba. 

Zapamti kako je dobar odmor bitan kako bi se mogao nositi s preprekama koje će ti studentski život donositi. 

Kada ne spavaš dovoljno, počinješ biti nervozan, ne možeš se koncentrirati, a bit će ti i jako teško učiti.

Zapravo si neispavanošću sam sebi zagarantirao neuspjeh na ispitima.

Ako ti problem stvara neudoban krevet, razmisli o nadmadracu od memorijske pjene. Radi se o relativno maloj investiciji koja ti može osigurati dodatnu udobnost kod spavanja.

U jako kratkom vremenu ćeš biti odmoran i spreman za daljnje izazove :)

Nabavi nadmadrac