Početna Blog Kako zaspati mirno kad vam je um nemiran?

Kako zaspati mirno kad vam je um nemiran?

Datum objave: 21.11.2018

Tko voli ponedjeljak? Ima li takvih među vama? 

Ako ćemo iskreno, početak tjedna za nas je noćna mora, posebno kada je vikend bio toliko ugodan i lijep. Teško se vratiti u realnost. Još je gore ako vas u ponedjeljak čeka važan sastanak.

Osjećaj napetosti zapravo je prisutan bez obzira je li ponedjeljak ili petak, ako vas sutra očekuje razgovor za posao ili dugoočekivani susret s nekom dragom osobom.

Nemir koji u tom trenutku osjećate ne da vam zaspati. Okrenuli ste se već nekoliko puta i jastuk pretvorili u žvaku od potrage za savršenim položajem, ali jednostavno ne ide. Ne brinite, to je pozitivan osjećaj i s vama je sve u redu. No, ako se taj nemir ponavlja bez razloga i bez da ste radi nečega uzbuđeni, trebali bi prekontrolirati svoje zdravlje.

Sindrom nemirnog uma

Nevjerojatno je koliko stres utječe na naše zdravstveno stanje. Jedan od poremećaja spavanja koji se javlja zbog pogrešnog i užurbanog načina života je i sindrom nemirnih misli (RMS - Restless Mind Syndrome).

O njemu se vrlo malo govori, a karakterizira nekontrolirane misli u trenutku kada je vrijeme za spavanje. Oni koji pate od ovog poremećaja opisuju ga kao abnormalno neugodne misli, a pogoršava se starenjem. Također, iskustvo je vrlo neobično, a najčešće se javlja zbog osjećaja tjeskobe, ljutnje, gorčine i nezadovoljstva.

Sindrom nemirnog uma uzrokuje anksioznost, tjeskobu i nezadovoljstvo

Ovaj poremećaj spavanja u najgorem slučaju potiče suicidalne misli stoga je potrebno zaista ozbiljno pristupiti problemu kako bi ga što prije riješili.

Evo nekoliko savjeta.

Ravnomjerno udišite i izdišite zrak

Jeste li znali da kroz prosječan ljudski um dnevno prođe oko 40.000 do 80.000 misli?
Jeste li znali da je čak 60% do 70% tih misli negativno?
Znate li da li većinu tih misli redovito nesvjesno ponavljamo?

Možda se ne čini korisno, ali disanje stvarno pomaže da se umirite. Svjesno usmjerite pažnju na disanje. Poanta ove vježbe je u hvatanju zraka koji razbistruje misli. Naime, kontrolirano disanje potiče dolazak kisika u mozak, prokrvljenost i cirkulaciju što pomaže u smirivanju.

Iz mirnog uma rađaju se pozitivne i kreativne misli te osjećaj sigurnosti i zaštićenosti. Osim toga, ova je vježba korisna da svu svoju pozornost usmjerite na način na koji udišete i izdišete zrak i na taj se način odmaknete od onoga što vas muči. Ponovite je više puta dok se organizam potpuno ne umiri.

Okružite se osobama koje vas podižu

Da biste od sebe odbacili crne misli, okružite se onima koji ne troše vašu dragocjenu energiju, već budite uz osobe koje vas podižu. Ako dođete u opasnost prije spavanja komunicirati s nekim tko vas iscrpljuje, radije se odmaknite. Isključite mobitel i nemojte dozvoliti da netko pokuša stupiti u kontakt s vama s ciljem “trovanja” vaših misli.

Ne odgovarajte na pozive ljudi koji troše vašu energiju

Umjesto toga, usmjerite pažnju prema onima kojima je stalo do vas. Ako ste usamljeni, dogovorite kasnovečernju kavu s prijateljicom koja zna prave riječi da vas smiri. Nazovite je telefonom i zatražite od nje samo nekoliko pozitivnih misli.

Oni koji podržavaju vaše snove i ciljeve su ti koji vam trebaju u životu.

Realnost ispred virtualnosti

Digitalni svijet postao je crna rupa. Mobiteli i društvene mreže toliko zaokupljuju naše živote da se iz tog virtualnog svijeta jednostavno ne možemo odvojiti. Doslovno padamo u crnu rupu i odvajamo se od samoga sebe što utječe na loše raspoloženje.

Budite sami svoje mjerilo i nikako se ne uspoređujte s drugima. Trudite se biti bolji od samoga sebe. Osim tjeskobe koju osjećate pregledavajući nestvarne fotografije umjetnih života drugih osoba, uz mobitele gubite svoje dragocjeno vrijeme koje ste mogli iskoristiti na drugi način.

Plavo svjetlo na telefonu također stimulira mozak. Naime, moderni ekrani na pametnim telefonima emitiraju takozvano plavo svjetlo ili HEV (High Energy Visible light). Ono je veoma korisno tijekom dana jer utječe na produktivnost, no navečer prije spavanja može vam poremetiti san.

Umjesto da buljite u ekran, prije spavanja pročitajte neku zanimljivu knjigu, punu pozitivnih misli.

Za poremećaje spavanja najčešće su zaslužni geni ili način života, a bolji san mogu vam priuštiti i novi jastuk ili udobniji madrac

U tom slučaju posjetite našu online trgovinu!

Klikni i provjeri ponudu