Početna Blog Kava i drijemanje: spoj za savršeni odmor

Kava i drijemanje: spoj za savršeni odmor

Datum objave: 04.08.2016

Podne je.

Oči vam se same od sebe zatvaraju, a za otprilike pola sata očekuju vas obaveze u gradu.

I vi ne znate što je pametnije.

Na brzinu skuhati kavu toliko jaku da vam žmarci prolaze cijelim tijelom ili prileći na 20 minuta. Tek toliko da zatvorite oči.

No imate i treću opciju koja je mnogo učinkovitija od ispijanja šalice kave ili brzog drijemanja.

Spojite obadvoje, pa prije drijemanja popijte kavu!

“Kofeinsko drijemanje”

Prije drijemanja popiti kavu… to stvarno zvuči ludo. Jer kava i spavanje - to su dvije nespojive stvari. Pa kavu pijemo upravo zbog toga da se razbudimo.

No, ako kavu popijete neposredno prije drijemanja i odmarate se kojih 20-ak minuta možete se napuniti tolikom energijom kakvu vam ne mogu dati ni kava ni obično drijemanje.

Znanost iza kofeinskog drijemanja

Kofeinsko drijemanje je nevjerojatan način za povećanje energije i produktivnosti tijekom cijelog dana zbog kemijskih aktivnosti koje se događaju u mozgu.

Naime, kratko drijemanje općenito oslobađa receptore u mozgu od adenozina - kemijskog spoja koji nas čini umornima. A kofein djeluje tako da se veže za receptore koji u sebi imaju adenozin i tako blokira njegov učinak na tijelo, tj. umor.

Budući da je potrebno oko 20 minuta da se kofein apsorbira u mozak, tijekom drijemanja se tijelo opušta i prazni moždane receptore od adenozina.

Kada kofein napokon započne djelovati, receptori već u sebi imaju podosta manje adenozina protiv kojih se kofein mora boriti.

Rezultat su receptori napunjeni velikom količinom kofeina i tijelo napunjeno energijom.

I istraživanja dokazuju učinkovitost kofeinskog drijemanja

Kava i spavanje ipak idu zajedno! Nije li to najbolja vijest ikad?
Kava i spavanje ipak idu zajedno! Nije li to najbolja vijest ikad?

 

Znanstvenici za sada nisu direktno proučavali koje se točno kemijske reakcije događaju u mozgu prilikom kofeinskog drijemanja. Sva istraživanja odvijala su se na temelju njihova dosadašnjeg znanja o utjecaju kofeina i adenozina na mozak.

No kroz razne eksperimente uspjeli su dobiti rezultate koji pokazuju da su kofeinska drijemanja učinkovitija od samog drijemanja.

Na primjer:

Kako pravilno odrijemati?

Nakon što popijete kavu, odmah se legnite u krevet
Nakon što popijete kavu, odmah se legnite u krevet

 

Sam proces kofeinskog drijemanja je prilično jednostavan.

  • Popijte kavu. U teoriji bi mogli popiti i bilo koje drugo piće koje u sebi sadrži kofein (npr. energetska pića, zeleni i crni čaj) no nećete imati tako dobar rezultat.
  • Kavu popijte što je brže moguće. Kavu morate popiti što brže. Ako vam je teško popiti vruću kavu u što kraćem vremenu, dobra zamjena je ledena kava ili espresso.
  • Odrijemajte 20 minuta. Nakon kave odmah otiđite u krevet. Bitno je da se probudite nakon 20 minuta tako da ne ulazite u fazu dubljeg sna koja će vas još dodatno omamiti.

Evo, stvarno je jednostavno, zar ne? Pronađite neki miran kutak kod kuće i odrijemajte.

A da bi dobili što kvalitetniji san, krevet opremite udobnim madracom i naravno jastukom smiley

Ugodno drijemanje želimo.

Odrijemajte na kvalitetnom madracu :)