Početna Blog Koji je najbolji položaj za spavanje?

Koji je najbolji položaj za spavanje?

Datum objave: 28.06.2019

Ljeti većina ljudi ima problema sa spavanjem. Vrućina, komarci, neudoban madrac, krevet, jastuk, buka, prevelika količina svjetlosti... razni su razlozi zašto ljeti u pravilu svi puno lošije spavamo nego zimi.

No, znate li koji položaj tijela je najbolji za vas i u kojem će vaša kralježnica biti u najboljem položaju? Znate li koji položaj najmanje stvara bore i djeluje opuštajuće za tijelo i um?

Odgovor je - spavanje spavanje na leđima. Najveće prednosti su u tome što olakšava ili ne uzrokuje bolove u leđima, smanjuje probleme sa želucem i žgaravicom i ne utječe na stvaranje bora. Zbog ležanja na leđima, vaše tijelo zadržava prirodan položaj glave, vrata i kralježnice, ne stvara opterećenje na ni jednom dijelu leđa ili tijela. Takvo spavanje je jedino koje ne utječe na stvaranje bora iz praktičnog razloga – ništa vam ne dodiruje i ne gura kožu lica. No, ipak postoji razlog zašto spavanje na leđima nije baš previše ugodno, posebice ne za partnere.

Hrkanje. Naime pri spavanju na leđima hrkanje je najjače, pa stoga ako vam partner hrče ipak ga zamolite da se prebaci na bok.

Naime, spavanje na boku također često sprječava pojavu bolova u leđima i vratu, smanjuje intenzivnost hrkanja te je najlakši položaj spavanja za trudnice. Spavanje na boku je dobro za vaše cjelokupno zdravlje te pozitivno utječe na vašu kralježnicu pošto se nalazi u izduženom položaju. Međutim, ovakvo spavanje može utjecati na stvaranje bora pošto vam je koža lica stalno naslonjena na jastuk.

A što je s fetus položajem, nije li ono najbolje za trudnice?

Jest. Ali ne samo za njih. U fetalnom položaju ljudi manje hrču nego kada spavaju na leđima. No, ovaj položaj je loš za vaša leđa i stvaranje bora. Zakrivljenost kralježnice zbog skvrčenih nogu i privučenih prema bradi može izazvati bolove i iskrivljenje. Spavanje u tom položaju također utječe na disanje i dijafragmu. Pokušajte postupno ublažiti utjecaj na vaše tijelo ravnanjem nogu i ispravljanjem tijela.

A spavanje na trbuhu? Spavanje na trbuhu je dobro za smanjenje hrkanja, ali nažalost, ovaj položaj je jako loš za vašu kralježnicu, a i kompletno zdravlje. U njemu ne možete zadržati prirodan položaj, a opterećujete vaše zglobove i mišiće tijekom cijele noći.

To će uzrokovati bolna područja, gubljenje osjećaja u rukama i nogama ili trnce.

No, ipak valja znati da tijekom noći mijenjamo položaj u kojem spavamo, tako da ne trebate biti opterećeni u kojem položaju spavate. Prema istraživanjima se pomičemo 2-4 puta tijekom jednog sata spavanja. Zvuči nemoguće? Ti pomaci ne znače nužno okretanje, ali ne znače da se ponekad ne okrenemo. Ti mikropromaci zapravo su dobri za tijelo jer se poboljšava cirkulacija tijela i s njima lakše upadnemo u REM fazu sna koja nam omogućava da nam se tijelo lakše se odmori i organizam obnovi.

Fotografje: Pinterest

Tekst: pripremila Boba Blašković

TRK NA NAŠE MADRACE