Početna Blog Nepodmireni dugovi sa snom: spavate li dovoljno?

Nepodmireni dugovi sa snom: spavate li dovoljno?

Datum objave: 18.11.2016

Borite se sa snom gotovo svake večeri?

Ne možete zaspati, budni ležite u krevetu, gledate u strop i ne možete si pomoći?

Zapravo, ne znate uopće koliko sna vam je potrebno?

Očito imate nepodmirenih dugova s vašim snom.

Ima nas 7 milijardi i svatko od nas ima drugačije obrasce spavanja.

Postoje ljudi koji najnormalnije funkcioniraju s 5 sati dnevno sna, a drugi su, pak i nakon 9 sati još uvijek umorni i neispavani.

No, u pravilu, premalo sna moglo bi imati loš utjecaj na vaše zdravlje.

Pogotovo djeca i adolescenti, koji još uvijek rastu te čija tijela prolaze kroz velike promjene, neizmjerno trebaju dobar san. 

8 do 10 sati sna

Prema američkoj Nacionalnoj zakladi za spavanje, većini adolescenata je potrebno od 8 do 10 sati svake noći kako bi se dovoljno naspavali i bili produktivni za obavljanje svih obaveza tijekom dana.

Što se tiče standarda odraslih, raspon je, prema istoj Zakladi, od 7 do 8 sati.

Usprkos tome, sve više ljudi nema, zbog suvremenog ritma života te nadasve nezdravih navika, mogućnost za dobivanje dovoljno sna.

Što kasnije idemo spavati, uz rano buđenje, to smo više u dugovima prema blagotvornom snu.

Dakle, što više odgađamo dobar noćni odmor, više smo u dugovima.

Naše tijelo je, naime, izgrađeno da zahtijeva određenu količinu sna, jednako kao što treba hranu.

Preskakanje nekoliko sati sna svake noći ima za posljedicu na naš organizam kao da smo preskočili jedan od glavnih obroka.

Što kasnije idemo spavati, uz rano buđenje, to smo više u dugovima prema blagotvornom snu
Što kasnije idemo spavati, uz rano buđenje, to smo više u dugovima prema blagotvornom snu

Umor jednako opasan kao pijana vožnja


Možda nam tijelo neće odmah slati signale, ali zdravstveni problemi kad tad će isplivati na površinu.

Kada svome tijelu dugujete dobar san, riskirate slabe moždane i motoričke sposobnosti idućeg dana.

Istraživanja tako pokazuju da je vožnja dok smo umorni jednako opasna kao i vožnja pod utjecajem alkohola ili čak opojnih droga!!

Osim toga, neispavanost, ako traje dovoljno dugo, može dovesti do određenih zdravstvenih problema, od onih manjih poput stresa i umora mišića pa sve do tumora.

Kada smo budni tijekom dana, tvar koja se zove adenozin se oslobađa unutar našeg sustava.

Adenozin nas čini umornima, tako da što se više razgrađuje, to smo više umorni.

Kada spavamo noću, naše tijelo smanjuje količinu adenozina u našem sustavu, što je razlog zašto se osjećamo odmoreno svakog jutra. Pod uvjetom, jasno, da smo dobili 7-8 sati sna noć prije.

Neispavanost = umor = nesreća na radu 

Istraživanja pokazuju da velik broj nesreća na radu se dogodio ne toliko zbog neuvježbanosti ili nesposobnosti, već više zbog neispavanosti. Jer kada smo umorni, nismo usredotočeni, krećemo se sporije, a naše vrijeme potrebno za reakciju se produljuje.

Postoji zaista mnogo faktora koji pridonose kraćem i lošijem spavanju, a neke od najčešćih su; nesanica, stres, prevelika svjetlost u sobi, elektronski uređaji, kvaliteta madraca,...

Čak i mala količina svjetla koje vaši pametni telefoni ili tableti ispuštaju može vas održati budnima.

Već i pri osvjetljenju od samo 100 luksa, lučenje melatonina, hormona toliko važnog za miran san, bit će oslabljeno ili odgođeno.

Budući da melatonin regulira san, kada tog hormona nema dovoljno u mozgu, pospanost ne nastupa u vrijeme prikladno za spavanje.

Zbog toga ostajete budni duže i propuštate vrijedan dio sna. A loš i manjkav san teško je nadoknaditi.

Kada smo umorni, nismo usredotočeni, krećemo se sporije, a naše vrijeme potrebno za reakciju se produljuje
Kada smo umorni, nismo usredotočeni, krećemo se sporije, a naše vrijeme potrebno za reakciju se produljuje

Bez tehnologije u krevetu

Djeca koja uvečer koriste elektroniku, kasnije idu spavati, spavaju par sati kraće i pospaniji su po danu.

Adolescenti, pak, s televizijom u sobi idu kasnije spavati, teško zaspu i kraće spavaju. Slanje SMS-ova ili e-mailova nakon odlaska u krevet povećava pospanost po danu čak i ako se to dogodi samo jednom tjedno.

Na stres, nesanicu, kao i vaše obrasce spavanja, ne možemo utjecati, ali postoji nešto čime možemo pomoći.

Ako nešto imamo, onda su to dobri madraci.

Pronađite madrac za miran san