Početna Blog Kako probuditi dijete za ljepši dan?

Kako probuditi dijete za ljepši dan?

Datum objave: 19.09.2018

Malci do nedavno nisu bili ni svjesni da se bliži školska godina, a sad su već najavljeni prvi testovi. I obaveze su službeno započele, a s njima i raniji odlazak u krevet te ranojutarnje buđenje.

Imate li sa svojim klincima već istreniranu rutinu buđenja?

Da bi mališani ujutro došli k sebi, roditelji ponekad moraju posegnuti za neuobičajenim načinima buđenja, a najčudnije što smo ikad čuli je polijevanje hladnom vodom. Da, ozbiljni smo i nikako se s time ne slažemo.

Hladna voda neće samo prouzročiti traume kod djeteta već ćete poslije toga imati posla sa sušenjem madraca. No, to i dalje ne znači da ćete tako lakše probuditi svog mališana.

Poteškoće s buđenjem nemojte uspoređivati s lijenošću. Ako dijete nazovete “lijenčinom” prilikom jutarnjeg buđenja, ono će s vremenom ovu karakteristiku koristiti kao opravdanje za svoje loše ponašanje.

Neka istraživanja pokazala su da problemi s buđenjem mogu biti genetske prirode. Naime, znanstvenici su identificirali razlike u genetskim faktorima i te podatke usporedili s brojem neprospavanih noći i genetskim profilima ispitanika te zaključili da gen PER1 utječe na unutarnji sat.

Ako imate kraći oblik gena PER1, vjerojatno su vaša buđenja teža nego kod onih koji imaju duži oblik gena. Njima rano buđenje ne predstavlja nikakav problem.

Evo kako na šest načina djetetu smanjiti jutarnje šokove:

1. Započnite dan s “Dobro jutro, volim te”

Ljubav i pažnja svaku situaciju čine ljepšom, a dugoročno postaju glavni razlog za razumijevanje i uspjeh. Ponekad roditelji problem žele riješiti na instantan način i to je sasvim razumljivo.

Instantna buđenja najčešće su uzrok užurbanosti i stresa kod roditelja, no nisu uvijek najbolji način da se problem dugoročno riješi.

2. Za lakše buđenje pripremite tematski doručak

Za doručak roditelji vole da djeca jedu zdravo. No, jednom tjedno možete im priuštiti tematski doručak. Umjesto pahuljica, omleta i tosta, jedan dan u tjednu za doručak djeci dozvolite da pojedu krafnu s čokoladom.

Slatke palačinke za lakše buđenje

Možete imati “slatku srijedu” i svake srijede dijete iznenaditi s nečim novim. Nakon mjesec dana promijenite dan u tjednu i temu prema dogovoru s djetetom.

3. Za lakše buđenje prozor prema istoku

Ljudski organizam programiran je da se budi uz prirodnu budilicu - pojavu sunčeve svjetlosti. S druge strane, mrak i tama potiču osjećaj umora i lošeg raspoloženja.

Buđenje organizma s dolaskom sunca također možemo zahvaliti hormonima. Već smo nekoliko puta spomenuli utjecaj melatonina, hormona koji djeluje kod djece jednako kao i kod odraslih.

Melatonin je hormon sna, a proizvodi žlijezda epifiza koja je fotoosjetljiva. Melatonin se tako počinje lučiti navečer, odnosno kada padne mrak. Njegova količina tada raste, a smanjuje se s dolaskom dnevne svjetlosti i daje organizmu signal da je vrijeme za buđenje.

4. Probudite dijete uz pomoć kućnog ljubimca

Osim što kućni ljubimac u krevetu može pomoći za bolji san, pomaže i kod buđenja. Psi su najbolji izbor da jutro započne sretnije i veselije.

Djeca vole svoje kućne ljubimce, a oni se vesele jutarnjem skakutanju po krevetu. Kućni ljubimci jedna su od najboljih budilica.

Spavanje s kućnim ljubimcima

Spavanje i maženje s kućnim ljubimcem smanjuje količinu stresa zbog povećanja razine hormona oksitocina. S povećanjem oksitocina smanjuje se razina hormona kortizola koji je glavni krivac za stres.

5. Lakše buđenje zbog kašnjenja

Od malih nogu svoje mališane učimo čeličenju, kako bi lakše prolazili kroz život i snašli se u neprilikama.

Sigurni smo da uvijek želite najbolje za svoje malo zlato, no ponekad dozvolite da dođe u nezgodnu situaciju kao što je kašnjenje.

Posljedica kašnjenja ponekad može biti samo preskakanje “slatke srijede”, a ponekad i kašnjenje na prvi školski sat.

Važno je da klinci ove lekcije nauče što prije kako ne biste došli na ideju polijevanja hladne vode s početka priče. 

6. Lakše buđenje uz novu rutinu

Lakše buđenje usko je povezano i uz rani odlazak na spavanje.

Obaveze i poteškoće s buđenjem mogu biti razlog da u djetetov život uvedete novu rutinu spavanja.

Ponekad razlog za uvođenje rutine spavanja može biti početak školske godine, početak treniranja nekog željenog sporta ili preseljenje u novu sobu.

Novi madrac također može pomoći za sretno jutro i isti takav nastavak dana.

Mi znamo gdje se najljepše spava i još ljepše budi. 

Buđenje uz Perfecta Dreams madrace i krevete