Početna Blog Pomogni mi zaspati: može li magnezij pomoći kod spavanja?

Pomogni mi zaspati: može li magnezij pomoći kod spavanja?

Datum objave: 18.10.2017

Magnezij i spavanje idu zajedno kao čaj i čajni keksići. Možete imati jedno bez drugog no doživljaj neće biti isti. 

Naime, magnezij je bolji od bilo koje tablete za spavanje! Tako barem kažu znanstvenici toliko sigurni u svoje rezultate da su magnezij nazvali graditeljem snova.

Dakle, ako se jutrima budite umorni bez obzira kad ste legli spavati, često se napeti, pod pritiskom ste i drugima ste često nepodnošljivi, to znači da niste kvalitetno spavali već ste se cijelu noć budili i okretali

Pa uz ideju da kupite novi madrac, krevet ili jastuk, pokušajte uzeti magnezij prije spavanja. U čemu je kvaka?

Što je uopće magnezij?

Magnezij je mineral koji je u prirodi gotovo svugdje prisutan. U ljudskom je tijelu najviše prisutan u zubima i kostima dok je ostatak pohranjen u mišićima, stanicama i krvi. 

Budući da je ovaj mineral potreban za proizvodnju energije i funkcioniranje gotovo svih metaboličkih procesa, nije ništa iznenađujuće što je poznat kao jedan od najvažnijih minerala u ljudskom tijelu. 

Naime, bez njega ne bi mogli normalno funkcionirati, a osobe koje imaju manjak magnezija u organizmu, obično imaju problema sa slabom cirkulacijom krvi, grčevima, glavoboljama, depresijom i, naravno, nesanicom.  

Kako magnezij može pomoći kod spavanja?

Magnezij smiruje živce i opušta tijelo

Magnezij utječe na sve procese u organizmu. Između ostalog bitan je kod stvaranja proteina, stvaranja energije i njenog iskorištavanja, pravilnog funkcioniranja živčanog, endokrinog i kardiovaskularnog sustava i jačanja kosti i zubi.

Što se tiče spavanja, svi znamo da se tijelo i mozak moraju opustiti kako bi što lakše zaspali i imali miran san, a to je upravo ono što magnezij radi.

Na kemijskoj razini, magnezij aktivira parasimpatički živčani sustav koji je odgovoran za postizanje opuštenosti, regulira neurotransmitere koji šalju signale kroz živčani sustav te regulira hormon melatonin koji je zaslužan za spavanje. 

Isto tako, ovaj mineral veže se na receptore gama-aminomaslačne kiseline (GABA) koji su odgovorni za smirivanje živčanog sustava. A koliko GABA kiseline imaju važnu ulogu za živčani sustav pokazuje činjenica što se one nalaze u gotovo svim lijekovima za spavanje. 

Magnezij regulira i kvalitetu spavanja

Ne samo da će vam magnezij pomoći da lakše utonete u san, već će vam i pomoći da mirno spavate tijekom cijele noći.

U jednom istraživanju, jedna skupina ispitanika dobila je 500 mg magnezija, a druga skupina dobila je placebo. Skupina koja je dobila magnezij, bolje je spavala i imala je višu razinu renina i melatonina, dva hormona za regulaciju sna. 

Znanstvenici su zaključili da cijela čar leži upravo u tome što magnezij smiruje živce. 

Magnezij može ublažiti anksioznost i depresiju

Magnezij može ublažiti anksioznost i depresiju

Anksioznost i depresija mogu imati negativan utjecaj na spavanje, a zanimljivo je da magnezij može ublažiti oba poremećaja. 

Naime, mnoga istraživanja pokazuju da magnezij može ojačati djelovanje lijekova za depresiju, a samostalno može tretirati i anksioznost. Čini se da su ove dobrobiti ponovno povezane s magnezijevom sposobnošću da smiruje živčani sustav.

Najbolji izvori magnezija

Magnezij potražite u zelenom lisnatom povrću, cjelovitim žitaricama, smeđoj riži, mliječnim proizvodima, sjemenkama, mesu, morskim plodovima, ribi, bademima, avokadu i bundevi, a možete ga uzimati i kao dodatak prehrani.

Izvori magnezija su zeleno lisnato povrće, avokado, bademi, cikla i banane

Evo još nekoliko prirodnih izvora magnezija:

  • Cikla: šalica - 100 mg magnezija
  • Brokula: šalica - 33 mg magnezija
  • Banane: srednja veličina - 30 mg magnezija
  • Indijski oraščići: 100 g - 70 g magnezija

Preporučena doza magnezija za odraslog muškarca je 400 mg, a za žene 310-360 miligrama dnevno. Toplo preporučujemo da pripazite da ne pretjerate s njim jer bi u većim dozama mogao imati laksativni učinak. 

I kao šećer za kraj, ljubitelje čokolade obradovat će podatak da 100 grama tamne čokolade sa 70 posto kakaa osigurava 11 mg magnezija.

Zato, čokoladu u ruke i osigurajte si jedan dobar spavanac.

Samo nemojte umrljati posteljinu

Sve za perfektno spavanje