Početna Blog Razbijamo mit: 8 sati sna nije “sveto pismo” spavanja

Razbijamo mit: 8 sati sna nije “sveto pismo” spavanja

Datum objave: 14.09.2015

Ah... da sam barem spavao jedan sat dulje.

Budio sam se kroz noć…

Kada spavam dulje nego obično, još sam umorniji.

Koliko puta ste čuli ovakve izjave?

Prečesto, zar ne?

Čak 1/3 naših života provedemo spavajući, a često smo umorni i bezvoljni.

Da li nam je oduvijek trebalo toliko sna?

Kako i koliko smo spavali u prošlosti?

U kasnom srednjem vijeku, prije uvođenja umjetne rasvjete sve je bilo drugačije.

Famozna brojka 8 nije postojala, a neprekinuti san je bio neprirodan i nepoželjan. 

Kada su se probudili usred noći, ljudima je bilo dosadno. Zato su se tijekom tih noćnih sati bavili svojim hobijima.

U krevetu bi pušili duhan, čitali knjige, pisali i molili se. Crkva je nudila posebni molitvenik koji se koristio samo tijekom noći.

Neki su razgovarali sa supružnicima ili su imali drugačiju vrstu aktivnosti u krevetu (onu manje crkvenu), a drugi bi svratili do susjeda.

Danas takvo ponašanje smatramo neprirodnim i dajemo niz savjeta kako se boriti protiv takvih "poremećaja".

Koliko spavati?

8 sati... kada je u pitanju spavanje ovog se broja svi drže “kao pijan plota”.

Koliko sna nam je potrebno? 8 sati.

Zašto se ne mogu koncentrirati? Jer nisam spavao 8 sati.

Zašto sam prolijao sok po tipkovnici? Jer nisam spavao 8 sati :)

Nitko ne dovodi u pitanje ovaj broj.


Koliko god dugo spavali, često bi mogli još
 

Budimo realni, drugačije funkcioniramo. Nekima je potrebno više sna, a nekima manje.

San je, kao i potreba za hranom, vodom i kisikom, potreban da bismo preživjeli.

Novije istraživanje, barem ono koje je proveo dr. Daniel F. Kripke na temelju istraživanja američkog Instituta za prevenciju raka, uvodi brojku 6 kao idealno vrijeme spavanja.

Bolje je spavati 6 sati nego 8, a nesanica je dugoročno zdravija od uzimanja tableta za spavanje (kao, nitko nije umro od nesanice, ali od prekomjernog uzimanja tableta je).

Kraće spavanje smanjuje rizik i od raka.

Dakle 8 sati sna je samo mit. U istom je rangu kao izjava: "Jedite manje kalorija kako bi smršavili".

Kvaliteta sna bitnija je od količine sna

Količina sna je itekako važna, ali ono na što trebate obratiti pozornost je kvaliteta vašeg sna.

Ovdje su samo neke od prednosti dobrog sna:

  • Mentalne prednosti: sposobniji smo učiti nove vještine i rješavati složene probleme.
     
  • Fizičke prednosti: mladenački izgled, vitalnost, ljepša koža, smanjuje se rizik od bolesti.


  •  

Važno je razumjeti kako zdravo spavanje ne znači dugo spavanje. Zato navucite zavjese, osigurajte pravu sobnu temperaturu i jedite pravilno.

Dajemo vam potpunu dozvolu da ne spavate 8 sati svaku noć sve dok se osjećate zdravo i energično za sljedeći dan.

postavi nam pitanje