Početna Blog 7 mitova o spavanju

7 mitova o spavanju

Datum objave: 07.02.2018

Od kako postoje ljudi, postoji i spavanje. Ono je toliko prirodno koliko je prirodno i disati i jesti.

Spavanjem se, osim što su ljudi spavali, nitko nije ozbiljno bavio sve do sredine 20. stoljeća kada se znanost primila i tog neistraženog područja.

U vezi kvalitete spavanja postojala je samo narodna medicina i gomila domaćih savjeta i narodnih mudrosti. Za koje je znanstveno dokazano kako ipak nisu toliko mudre.

Izdvojili smo 7 mitova o spavanju koje često možete čuti.

1. Hrkanje je česta pojava kod muškaraca, ali nije štetna.

Hrkanje nije zanemarivo. Potrebno je posjetiti lječnika

Iako hrkanje možda bezopasno za većinu ljudi, ono može biti simptom prijetećeg poremećaja spavanja koji se naziva apneja spavanja.

Ono je osobito zabrinjavajuće ako je popraćeno teškom dnevnom pospanosti. Apneja za vrijeme spavanja karakterizira stanke u disanju koje sprečavaju da zrak odlazi u ili izlazi iz dišnih puteva usnulog čovjeka.

Osobe s apnejom u snu često se tijekom noći bude zbog nedostatka daha što utječe na kvalitetu spavanja, a dobro znamo kako ona utječe na kvalitetu života.

2. Može se "varati" o količini sna koju treba odspavati.

Stručnjaci kažu kako bi svaka odrasla osoba trebala odspavati između sedam i devet sati sna kako bi bili zdravi i sigurni. Kada ne  spavamo dovoljno, nakupljamo “dug” kojeg je teško nadoknaditi.

Ako pokušate odspavati sljedećih dana dulje odnosno više od 10 sati, niste napravili dobro jer će se tijelo opet osjećati umorno. Nedostatak sna povezan je sa zdravstvenim problemima kao što su pretilost i visoki krvni tlak, negativno raspoloženje i ponašanje, smanjena produktivnost i problemi u kući, na poslu i na putu.

3. Slušanje radija ili otvaranje prozora pomoći će vam protiv pospanosti tijekom vožnje.

Ako slušate radio ili otvarate prozore tijekom vožnje, tako se nećete razbuditi.

Ako osjećate umor tijekom vožnje, najbolje je da se zaustavite na prvom odmorištu uz cestu te se rastegnete, prošetate i odmorite kojih 15-45 minuta.

Napitci bogati kofeinom pomoći će vam samo na kratko vrijeme, a kako bi počeli djelovati potrebno im je oko 30 minuta.

Najbolja prevencija kako bi izbjegli pospanost tijekom vožnje je da se naspavate noć prije polaska na put.

4.  Tinejdžeri koji drijemaju na satu imaju loše navike i lijeni su.

Prema riječima stručnjaka za spavanje, tinejdžeri trebaju svake noći odspavati osam do deset sati sna. Njihov unutarnji biološki sat ih drže dulje budnima navečer, a ujutro su još uspavani.

Međutim, mnoge škole započinju nastavu rano ujutro, kada tijelo tinejdžera želi spavati. Kao rezultat toga, mnogi tinejdžeri dolaze u školu previše pospani te teško prate događanja na nastavi.

Biološki sat kod tinejdžera počinje kasnije biti budan, pa su oni ujutro na nastavi jako pospani.

5. Tijekom sna i vaš mozak odmara.

Tijelo odmara tijekom spavanja, međutim, mozak ostaje aktivan i još uvijek upravlja mnogim tjelesnim funkcijama, uključujući disanje.

Kada spavamo, obično se krećemo između dva stanja mirovanja, REM (brzog pomicanja očiju) i ne-REM-a, u ciklusima od 90 minuta.

Ne-REM spavanje ima četiri faze s različitim značajkama, gdje se u jednoj fazi pospanosti lako može probuditi, te u fazama tri i četiri, kada je buđenje teže. Međutim, čak i u najdubljem ne-REM spavanju, naši umovi i dalje mogu obraditi informacije. REM spavanje je aktivni san u kojem se pojavljuju snovi, disanje i povećanje broja otkucaja srca koji postaju nepravilni, mišići se opuštaju i oči se kreću naprijed-nazad pod kapcima.

6.  Ako se probudite usred noći, najbolje je brojati ovce.

Buđenje usred noći i nemogućnost povratka spavanja simptom je nesanice. Brojenje ovaca ili slične radnje za vaš mozak će prije biti zbunjujuća za vaš mozak, nego opuštajuće.

Bez obzira koja tehnika se koristi, većina stručnjaka se slaže da, ako ne zaspete u roku od 15 do 20 minuta, trebali biste izaći iz kreveta, otići u drugu sobu i uključiti se u opuštajuću aktivnost kao što je slušanje glazbe ili čitanje. Vratite se u krevet kad se osjećate pospano te izbjegnite gledati u sat jer bi vas baš to moglo dulje držati budnima.

7.  Starijim osobama potrebno je manje sna.

Kako osobe stare većina običaja se mijenja u odnosu na mlađu populaciju, no sati potrebni za spavanje ostaju jednaki za sve odrasle osobe - sedam do devet sati.

Starije osobe češće se bude tijekom noći pa tako manje spavaju. Tijekom dana osobe češće drijemaju te misle da je to posljedica starosti, no zapravo je samo nedostatak sna tijekom noći.

 

Kako god spavali i koje god navike spavanja imali, ako spavate na lošem madracu - nećete se dobro odmoriti. Za to vam treba novi madrac.  

 

nađi novi MADRAC