Početna Blog 7 mitova o spavanju u koje slijepo vjerujete

7 mitova o spavanju u koje slijepo vjerujete

Datum objave: 30.08.2017

“Stvarno ćeš jesti sir prije spavanja? Pa i sam znaš da ćeš imati noćne more. “

“Opet ne možeš spavati? Pokušaj brojati ovce ili upali TV. Navodno pomaže!”

I… što mislite? Je li nešto od toga istina ili su to ipak samo puki mitovi?

Teško je za znati, zar ne? No, budite bez brige jer nećete morati naprezati moždane vijuge.

Danas smo vaši osobni razbijači mitova i otkrivamo vam čak 7 svjetskih mitova o spavanju (kao 7 svjetskih čuda jer je ponekad čudo u što sve vjerujemo ).

Mit #1: Gledanje TV-a pomoći će da zaspite

Što radite netom prije spavanja? Prčkate po mobitelu, tabletu, gledate neku kratku seriju na računalu ili vam je dovoljno upaliti TV tek toliko zbog pozadinskih zvukova?

Bez brige, niste jedini.

Recimo u Americi je gledanje televizije najpopularnija aktivnost (tko bi rekao ), a nakon toga je spavanje. Naime, TV se često koristi kao pomoć za spavanje, a to vrijedi i za nas stanovnike Lijepe Naše.

Jer… teško je zaspati u tišini. Misli vrludaju na sve strane i umjesto da razmišljamo o malim mačkicama i psićima, mi otiđemo na tamniju stranu - u svijet nervoze, stresa i drugih negativnih emocija. Zato je savršeni spas upaljeni TV i stalna pozadinska buka kojom vrlo lako smirimo zaposleni um prije spavanja.

Bez brige, razumijemo vas. No, sada moramo doći na onaj ALI i znanstvenike koji kažu kako nas upaljeni TV (i ostali elektronički uređaji) razbuđuju! Naime, televizor emitira plavo svjetlo koje se igra s našim hormonima. Umjesto da tijekom noći tijelo proizvodi hormon spavanja melatonin, ono ga zbog plave svjetlosti prestaje proizvoditi jer misli da je dan.

Dakle, TV vam ustvari govori da se ustanete na noge lagane, a ne da idete na Zzzzz 

Mit #2. Uz alkohol u bolji san

Alkohol ima prirodni sedativni učinak i nije ništa čudno što se nakon koje čašice više, osjećamo umorno.

I dok vam alkohol može pomoći da brže zaspite, on vam neće pomoći i da bolje spavate. Budući da tijekom noći organizam mora metabolizirati alkohol, vaš san postaje mnogo lakši i vjerojatnost buđenja raste.

Dakle, zbog alkohola ćete brže zaspati, no ujutro ćete se probuditi umorni i mrzovoljni jer ćete se svako malo buditi po noći.

Mit #3: Ne budite ljude koji mjesečare

Buđenje mjesečara je jedan od najpoznatijih mitova.

Zateći člana obitelji ili voljenu osobu kako noću nesvjesno šeće po stanu, otvara hladnjak ili gleda TV može biti prilično uznemirujuća situacija.

I prva pomisao koja nam dođe na pamet je ne buditi ih kako se ne bi ozlijedili. No odakle nam ovo razmišljanje? Pravilan odgovor je iz filmske industrije i raznih znanstveno-fantastičkih filmova. Samo razmislite koliko fimskih scena postoji u kojima naglo probuđeni mjesečari padaju u šok i dobivaju srčani udar.

Iako je dokazano da buđenje ljudi iz takvog sna može dovesti do nekih nevolja, nema dokaza koji dokazuju da buđenje osobe iz mjesečarenja može biti kobno.

Mit #4. Tko rano rani, dvije sreće grabi

Svi znamo našu dobru staru poslovicu - “Tko rano rani, dvije sreće grabi.” No nismo mi samo takvog mišljenja.

I sam Benjamin Franklin je rekao: “Rani odlazak u krevet i rano ustajanje čine čovjeka zdravim, bogatim i mudrim”. I Aristotel je bio ljubitelj ranojutarnje produktivnosti, navodeći: “dobro je biti budan prije zore, jer takve navike doprinose zdravlju, bogatstvu i mudrosti.”  

No novija istraživanja pokazala su da veliki mislioci ipak ne moraju uvijek biti u pravu.

Kako ranojutarnje ševe i noćne sove funkcioniraju drugačije u različito doba dana, tako funkcioniramo i mi ljudi.

Dokazano je da su neki ljudi produktivniji u kasnim noćnim satima, a to su najčešće umjetnici i kreativci, dok su ranoranioci većinom odvjetnici, političari, analitičari i ”papiroljupci”.

Mit #5. Energetska pića daju krila

Bilo da radite od 6 sati ujutro ili ste student koji je prošlu noć “malo zalutao”, za brzo razbuđivanje ovdje su energetski napitci.

Danas postoji preko 100 vrsta ovakvih pića, a svi tvrde da su savršeno rješenje za pospanost i trenutni nedostatak energije (daju ti krila).

No, budimo iskreni. Energetska pića imaju dva glavna sastojka - kofeinšećer.

I kofein i šećer će nas razbuditi i napuniti energijom, no nakon šećerne eksplozije usljeđuje i veliki pad raspoloženja i energije. Čak postoje i istraživanja koja pokazuju kako energetska pića djeluju više kao sedativ nego kao stimulans.

Uglavnom, ako želite biti poletni tijekom cijelog dana, najbolje je rješenje kvalitetno se naspavati 

Mit #6. Zijevanje je samo znak umora

Da li je zjevanje uzrokovano umorom? ili je ono zarazno?

Čim netko zijeva kao da će vas progutati, znate da prošlu noć nije ni oka sklopio.

Hm.. Jeste li stvarno uvjereni u to?

Naime, zijevanje je u malom postotku slučajeva povezano s umorom. U stvarnosti zijevamo zato što nemamo dovoljno kisika ili zato što se mozak želi odmoriti.

No ona teorija da je zijevanje zarazno, čvrsto stoji na mjestu. Jedno istraživanje je pokazalo da zijevanje može izazvati zarazni odgovor kod čak 60 posto ljudi. Zanimljivo je da se ova teorija odnosi i na mačke i pse 

Prilično zanimljivo istraživanje, zar ne?

Mit #7: Za noćne more dovoljno je malo sira

Ne znamo koliko ste upoznati s ovim mitom, no svijetom kola priča da sir prije spavanja može stvoriti noćne more. Ovaj mit vjerojatno je nastao zbog Charles Dickensa i njegovog najpoznatijeg književnog dijela “Božićne priče” (A Christmas Carol).

U jednom dijelu knjige, duh upita glavnog lika Ebenezera zašto misli da je sve ovo što se događa san, a ne java.

Ebenezer mu na to samouvjereno odgovori: “Jer sam prije spavanja jeo govedinu, krumpir i puno sira, a nakon takve hrane uvijek imam noćne more”.  

No nema znanstvenih dokaza koji upućuju na to da će sir izazvati noćne more, pa ga slobodno tu i tamo pojedite.

Ovo su samo neki od popularnih mitova, a vjerujte nam na riječ, ima ih još mnogo. A znate što nam još morate vjerovati? Da kod nas možete naći najudobnije madrace

To svakako nije mit, već udobna i kvalitetna istina 

Nabavite svoj madrac