Početna Blog Ne možete bez mobitela u krevetu? Evo nekoliko savjeta kako smanjiti njegov štetni utjecaj na spavanje

Ne možete bez mobitela u krevetu? Evo nekoliko savjeta kako smanjiti njegov štetni utjecaj na spavanje

Datum objave: 16.08.2017

Razvoj tehnologije, mobiteli i internet.

S jedne strane proširili su nam vidike i oslobodili nas od ustajalog načina života, dok su nas s druge strane na neki način i zarobili. 

Samo zamislite. Zbog razvoja tehnologije i mobilnih uređaja svakome ste dostupni 24/7, a da ne pričamo da ste toliko vremena spojeni i na internet. Društvene mreže preplavile su računala i mobilne uređaje, a zadnja stvar prije spavanja je provjeravanje na mobitelu tko je što kome rekao i tko je s kim bio. Tek toliko da budete spremni za sutrašnja čavrljanja na poslu.

Nakon toga, na mobitelu navijate budilicu, odlažete ga pokraj glave i odlazite spavati.

Mobilni uređaji i ostala tehnologija imaju negativan utjecaj na zdravlje i san

Mobilni uređaji preuzeli su naš život. Ne možemo bez njih. I to je istina koju si moramo priznati.

Nagađamo da njihovo dugotrajno korištenje nije zdravo, no jesmo li spremni priznati u kojoj mjeri?

Mobilni uređaji remete san

Istraživanja iz 2014. godine pokazala su kako osam od deset korisnika tijekom noći drži mobitel pokraj sebe, a polovica ga koristi umjesto budilice. S obzirom na to da su to rezultati od prije tri godine, možemo pretpostaviti kako se ovaj broj mogao samo povećati.

Mnogi stručnjaci zabrinuti su zbog utjecaja koje ta loša navika ima. Na primjer:

  • U krevetu smo nemirni. Blizina mobitela čini nas osjetljivima pa je i vjerojatnije da će nam san biti poremećen. Isto tako, često ne možemo zaspati. Razmišljamo o listi za kupnju, što bi sve trebali napraviti sutra i kakav nas dan očekuje na poslu.
  • Remeti nam san. Većina će odmah provjeriti mobitel ako ih noću omete u snu. To ne mora biti uvijek interesantna poruka ili email, ali mogle bi biti. Sa samom pomisli da možemo saznati nešto važno ili interesantno smatramo nekom vrstom nagrade, pa ćemo zato provjeravati mobitel češće nego inače iako smo svjesni da ne bismo trebali. 
  • Stvara glavobolje i vrtoglavicu. Neki stručnjaci tvrde da zbog zračenja, mobitel stvara glavobolje i vrtoglavicu.
  • Mobitel razbuđuje tijelo. Mobiteli imaju jako neprirodno svjetlo koje utječe na organizam varajući ga da je dan. Za sva umjetna svjetla (od žarulja do neonskog svjetla), smatra se da zaustavljaju proizvodnju hormona melatonina (hormona od kojeg nam se spava) i ubrzavaju proizvodnju kortizola. 

Iako smo svi svjesni negativnog utjecaja tehnologije na zdravlje i spavanje, neki još uvijek neće odustati od kombinacije kreveta i mobitela. Pa ako ste jedan od njih, evo nekoliko savjeta kako možete barem malo smanjiti negativne učinke prčkanja mobitela u krevetu.

1. Smanjite jačinu osvjetljenja na zaslonu

Kada upotrebljavate mobitel u zamračenoj sobi, na zaslonu barem smanjite jačinu osvjetljenja s kojom ćete biti zadovoljni. Neki se pametni telefoni automatski prilagođavaju ambijentalnom osvjetljenju, no ako ga morate ručno namjestiti, preporučujemo da ga namjestite što bliže nuli.

Isto tako, pokušajte izbjeći direktno gledanje u zaslon. Umjesto toga, držite mobitel pod kutem od 45 stupnjeva.

2. Izbjegnite korištenje mobitela dok ležite na boku

Dok ležite na boku i gledate u mobitel, povećava se unutarnji pritisak oka koji može ošteti mrežnicu. Uz to što se oko mora usredotočiti na mobitel, ono je pritisnuto na jastuk čime se zaustavlja protok krvi.

Ako ste se ikada susreli sa zamagljenim ili dvostrukim vidom, sada znate zašto.

3. Nemojte tipkati na mobitelu dok ležite na trbuhu

Ležanje na trbuhu utječe na protok krvi u laktovima i mozgu. Ako ćete u ovom položaju biti dulje vremena, vrlo je vjerojatno da ćete osjetiti žmarce u rukama i da će vam se ruke umrtviti.

Ležanje na trbuhu i tipkanje po mobitelu

Osim toga, podizanje vrata iznad visine jastuka može uzrokovati bolove u vratu i pritisak na donji dio kralježnice

4. Najbolje je ležati na leđima i uživati u čarima mobitela

Kada ležite na leđima, svaki dio vašeg tijela je podržan jer je tjelesna težina ravnomjerno raspoređena po cijelom madracu. 

Međutim vaše ruke i laktovi mogli bi kroz neko vrijeme patiti ako ih držite u zraku. Zato poduprite laktove jastucima.

5. Dok ste na mobitelu, uključite sobnu svjetiljku

Pokušajte izbjeći korištenje mobitela u vrlo mračnoj sobi jer tako možete osjetiti grč u oku. To se često događa kada ste dugo vremensko razdoblje usredotočeni na samo jednu stvar.

Pokušajte zamisliti znanstvenika koji sat vremena gleda kroz mikroskop. Oči su konstantno napete jer se pokušavaju prilagoditi i usredotočiti na novu udaljenost. Kada znanstvenik makne oči s mikroskopa, osjetit će grč u očima jer se oči ponovno pokušavaju prilagoditi na novu udaljenost. 

To se može dogoditi i kad vaše oči trebaju dulje vremena održavati prilagodbu između svijetlog zaslona i tamne okoline. Ako je kontrast prevelik, mišić oka koji kontrolira usredotočenost ne može se opustiti. 

Uključite sobnu svjetiljku kad gledate u mobitel

Da bi izbjegli problem, uključite sobnu svjetiljku kako bi smanjili kontrast. 

6. Zaslon mobitela uvijek gledajte s oba oka

Znate li da postoji nešto što se zove “osljepljenje pametnih telefona”? Do njega dolazi kada s jednim okom gledate u osvijetljeni zaslon, a drugo oko je na jastuku, polu prekriveno jastučnicom i jastukom. 

Oko koje gleda na zaslon postaje prilagođeno svjetlini, a drugo oko se zbog prepreka (jastuka i jastučnice) prilagođava slabijoj svjetlosti. Kada promijenite položaj u kojem ležite, to drugo oko će na trenutak “oslijepiti” jer se sada naglo mora prilagoditi jačoj svjetlosti. 

Ovaj primjer je sličan onome kada iz tamne prostorije naglo izađete na sunce i obrnuto. Oči trebaju neko vrijeme za prilagodbu na novi ambijent, pa prvih par sekunda nećete vidjeti niti prst pred nosom.

Mobitel gledajte s oba oka

Iako mobilni uređaji i krevet zaista ne idu zajedno, neki i dalje nisu spremni da se odreknu mobitela. Nadamo se da ćete barem poslušati naše savjete i dobiti kvalitetan san

No ako sljedeći put ne budete mogli spavati i po glavi će vam se motati razne misli, zapamtite da bi glavni krivac mogao biti mobitel. 

Ili mobiteli ili vam je potreban novi madrac

Madraci za ugodnije tipkanje po mobitelu