Početna Blog Top 3 napitka za bolji san

Top 3 napitka za bolji san

Datum objave: 06.12.2015

Nesanica je gadna stvar. Cjelonoćno vrpoljenje u krevetu i onaj osjećaj kad ne znaš što bi sam sa sobom u 3 ujutro.

Svi smo to iskusili barem jednom.

Zato ćemo s vama podijeliti tri nevjerojatno jednostavna napitka koja možete pripremiti prije spavanja koja će vam pomoći da se lakše opustite i otplovite zemlju snova (i ne, niti jedan od njih ne sadrži alkohol, jer alkohol zapravo destruktivno djeluje na san i obrasce spavanja.)

A naša top 3 napitka su...

1. Sok od višanja s vanilijom

Na prvom mjestu napitaka za spavanje je sok od višanja s vanilijom. Izrazito je jednostavan za napraviti, a jako je djelotvoran.

Višnje su nevjerojatno bogate melatoninom, hormonom odgovornim za regulaciju naše cikluse sna i budnosti. Zato će vam redovita konzumacija ovog ukusnog slatko-kiselog sok pomoći da vam raspored spavanja bude uredan. Kao vojnički.

Višnje su nevjerojatno bogate melatoninom
Višnje su nevjerojatno bogate melatoninom
 

Ako u sok dodate malo ekstrakta vanilije - još bolje!

Vanilija ima umirujući miris i dodavanje kapi njezinog ekstrakta soku od višnje može vam pomoći da još lakše zadrijemate.

Što vam treba:

  • 2dcl soka od višnje
  • kap do dvije ekstrakta od vanilije (po ukusu)

Priprema:

U jutarnjim satima popiti oko 2 dcl soka od višnje i isto ponoviti navečer. U večernjim satima u sok od višnje možete dodati i ekstrakt od vanilije. Ujutro je možda bolje izbjegavati vaniliju kako se ne bi previše opustili:)

2. Svježi čaj od kamilice i lavande

Čaj od kamilice i lavande kombinira dvije biljke koje su najpoznatije upravo po svojim opuštajućim svojstvima.

Neka istraživanja pokazalu su kako spoj apigenin iz kamilice može imati na nas učinak kao lijekovi protiv ankioznosti poput Xanaxa.

Apigenin iz kamilice može na nas djelovati kao Xanax
Apigenin iz kamilice može na nas djelovati kao Xanax
 

Lavanda je s druge strane miris koji se već stoljećima korsiti kao sredstvo za umirenje i opuštanje. Nedavno istraživanje pokazalo je kako su ljudi izloženi njegovom mirisu uistinu imali promijenjene obrasce moždanih valova čime je dokazano kako miris lavande uistinu izaziva pospanost.

Trebat će vam:

  • 1 žličica čaja od lavande
  • 1 žličica čaja od kamilice
  • 2 dcl vruće vode
  • mlijeko i med po ukusu

Priprema:

Pustite vodu da zakipi i prelijte preko čaja. Pustite da odstoji 10-15 minuta u poklopljenoj šalici. ( želite jači okus, ali ne i da ishlape eterična ulja). Procijedite čaj i dodajte med i mlijeko po ukusu.

3. Topli mliječni napitak

Sama pomisao na toplo mlijeko neke baca u stanje pospanosti, a ako toplo mlijeko pomiješate s medom i muškatnim oraščićem imate sigurnu kartu za zemlju snova. 

Zašto toplo mlijeko?

Na to su pitanje i znanstvenici pokušali dati odgovor i otkrili su kako konzumacija toplog mlijeka uopće ne utječe na proizvodnju esencijelnih aminokiselina ili hormona zaslužnih za dobar san. Jedino što toplo mlijeko dokazano radi je da podiže temperaturu tijela i na taj način opušta i umiruje organizam

Najmoćniji efekt kojeg ima mlijeko je pak - placebo efekt. Jer sve nas toplo mlijeko podsjeća na djetinjstvo kada su nas njime uspavljivali i kada smo doslovno spavali kao beba.

Najmoćniji efekt kojeg ima mlijeko je - placebo efekt
Najmoćniji efekt kojeg ima mlijeko je - placebo efekt
 

S druge strane, med i muškatni oraščić uistinu imaju umirujuće djelovanje na organizam.

Konzumacija meda utječe na proizvodnju triptofana u organizmu, a dokazano je kako triptofan u večernjim satima ima uspavljujuće djelovanje jer popravlja razinu serotonina.

Muškatni oraščić pak ima toliko kemijskih spojeva koji djeluju umirujuće da je s njim važno ne pretjerati. Četvrtina žličice bit će više nego dovoljno.

Što vam treba:

  • čaša mlijeka
  • žlica meda
  • 1/8 ili 1/4 žličice mljevenog muškatnog oraščića

Priprema:

Zagrijte mlijeko i ulijte ga u svoju omiljenu šalicu. Otopite u njemu žlicu meda, pospite sa ¼ žličice mljevenog muškatnog oraščića i popijte. Napitak pijte oko 30 minuta prije spavanja, kada počnete osjećati da je vrijeme za spavanje.

Pijuckajte polako i uživajte!
 

Postavi nam pitanje