Početna Blog 6 stvari koje ne bi smjeli raditi neposredno prije spavanja

6 stvari koje ne bi smjeli raditi neposredno prije spavanja

Datum objave: 04.11.2016

Dobar san je važan za naše raspoloženje, koncentraciju tijekom dana i za sveukupno zdravlje.

A koliko ćemo dobro spavati ovisi što radimo tijekom dana. Na primjer, koliko smo bili fizički aktivni tijekom dana, što smo jeli, pili, koliko smo se živcirali…

A koliko dnevne aktivnosti utječu na spavanje, toliko (a i još više) utječu naše aktivnosti prije nego što dopužemo do kreveta, jer upravo zbog toga što nešto nesvjesno krivo radi

Kada patimo od nesanice ili od drugih poremaćaja sa spavanjem, to je često zbog toga što nešto nesvjesno ili nenamjerno krivo radimo.

Možda mislimo da se “pravilno” pripremamo za odmor, a realnost je sasvim drugačija.

Pa evo nekoliko stvari koje vjerojatno nesvjesno radite svaku večer prije spavanja, a negativno utječu na vaše spavanje.

1. Izbjegnite uzimanje tableta prije spavanja

Iako ste prehlađeni, izbjegnite konzumiranje tableta prije spavanja

Ako vas boli glava, patite od alergija ili ste prehlađeni, ne znači da trebate popiti tabletu ili sirup prije spavanja.

Znamo da nije mačji kašalj zaspati uz začepljen nos i svrbež u grlu, no lijekovi protiv prehlade i alergija u sebi sadrže pseudoefedrin koji nas čini poletnijima i budnijima, umjesto umornima.

Pa umjesto posezanja za lijekovima, naparite se prije spavanja i otvorite začepljenje sinuse. Dobro bi vam došla i pileća juhica ili dodatni jastuk ispod glave jer ako vam je glava u višem položaju od tijela, smanjit ćete upaljenost dišnih puteva, osloboditi pritisak na sinuse i tako olakšati disanje.

I naravno - stavite čarape na nogesmiley

A patite li od alergija, jedino što vam možemo preporučiti je da očistite madrac od grinja i da spavate na antialergijskim materijalima kao što su latex i technogel. Što je sigurno je sigurno smiley

2. Prije spavanja nemojte olakšati dušu

Umjesto živciranja, radije se smirite i opustite se prije spavanja

Imali ste poprilično gadan dan na poslu, vratili ste se kući i naravno da vas sve živcira…

A i još pamtite onu jučerašnju svađu s partnerom. Što je ono bilo? Opet je ostavio upaljeno svijetlo u kupaonici? A kao točka na i, danas je ponovno zaboravio ugasiti svijetlo.

I sada bi vjerojatno vikali iz sveg glasa, zar ne? Onako, olakšali dušu.

Umjesto ovakve katarze, ili duhovnog pročišćenja, radije smirite živce. Pokušajte duboko disati tehnikom 4-7-8, pročitajte knjigu prije spavanja ili odradite malo joge u krevetu. Bit će teško, ali pokušajte.

Naime, osjećaj ljutnje, “krčkanje” u mozgu i svađa prije spavanja samo će povećati proizvodnju adrenalina i stimulirati vaše moždane vijuge. Umjesto mirnog spavanja, svako malo ćete se prevrtati u krevetu i često se buditi usred noći.

Prije spavanja stvorite svoj mir i izbjegnite bilo koju vrstu razgovora koja bi vas mogla negativno stimulirati.

Za ovakvu vrstu razgovora imat ćete vremena i ujutro. A i ujutro ćete voditi razgovor bistre glave, pa ćete dobiti i pozitivniji učinak smiley

3. Ne kupajte se neposredno prije spavanja

Okupajte se sat-dva prije spavanja

Istina je da će vas topla kupka opustiti i pomoći da bolje spavate, no ne neposredno prije odlaska u krevet.

Evo zašto: Tjelesna temperatura se sat-dva prije spavanja prirodno spušta, a vruća kupka povisuje tjelesnu temperaturu, pa ćete teže i zaspati. Zato je i bolje spavati u hladnijoj sobi!

Naravno, ne kažemo da se ne smijete tuširati ili kupati prije spavanja. Samo bi trebali pripaziti kad to točno radite.

Najbolje bi bilo ući u kadu sat-dva prije spavanja, tako da se vaše tijelo ima vremena ohladiti. Za dodatnu opuštenost i smirenost, u kupku dodajte eterično ulje lavande ili kamilice, a poslije lijepo uskočite u pidžamu i polako se pripremite za krevet.

4. U krevetu nema mjesta za tehnologiju   

Umjeto tipkanja po mobitelu, provedite kvalitetno vrijeme s partnerom u krevetu

Što radite prije spavanja? Većina vas vjerojatno gleda televiziju, pusti neku dobru seriju na laptopu ili surfa internetom. I dok se to čini kao prirodna potreba, ona ni malo nije prirodna jer vam smanjuje izglede da ćete se dobro naspavati.

Svjetlo koje emitiraju elektronički uređaji stimuliraju mozak, drže nas budnima, pa teže utonemo i u san. Izbjegnite upotrebu elektroničkih uređaja barem sat vremena prije spavanja.

Radije otiđite u krevet i šaputajte na jastuku s partnerom smiley

Ovako i onako se vjerojatno niste vidjeli cijeli dan, pa neka sat vremena prije spavanja bude vrijeme rezervirano samo za vas.

5. Smanjite unos kofeina

Popijte zadnju kavu barem 8 sati prije spavanja

Šalica kave sadrži 80 do 120 miligrama kofeina i svi znamo da nas kofein razbuđuje.

Isto tako znate da baš i nije pametno piti kavu neposredno prije spavanja. No nije u tome stvar. Naime, kofein u našim tijelima ostaje i do 8 sati, pa ako ste svoju zadnju šalicu kave popili baš poslije ručka, zapravo ste zakazali sastanak s nesanicom ili prevrtanjima u krevetu.

Zato bi bilo najbolje popiti zadnju kavu negdje do podneva.

6. Ne idite spavati punim niti praznim trbuhom

Nemojte ići spavati punim niti praznim trbuhom

Jeste li jedni od onih koji cijeli dan mogu biti na jednom klipiću, no dođe večer i ispraznili bi cijeli hladnjak? E kako nije dobro ići praznim trbuhom u krevet, tako nije dobro ići niti s punim.

Nezdrave namirnice prepune šećera i masti mogu stimulirati moždane valove pa ćete vjerojatno imati i noćne more, a zbog gladi i bolova u trbuhu se nećete moći namjestiti i zaspati u krevetu.

Najbolje bi bilo prigricnuti neku zdravu hranu, kao na primjer neku voćku ili integralni kreker koji će vas barem malo zasititi smiley

Eto, ovo je popis samo nekih malih stvari koje imaju toliko veliki utjecaj na naš spavanac.

A znate što će vam pomoći da se bolje naspavate? Pa kvalitetan madrac i jastuk smiley

Lijepo se opustite, nemojte piti kavu u poslijepodnevnim satima, a i nemojte nas pratiti na Facebooku neposredno prije spavanja.

Radije se družite s partnerom. S nama se možete družiti ujutro na poslu wink

Laku noć i želimo vam lijepe snove!

Bacite pogled na naše madrace