Početna Blog Budite se usred noći? Saznajte kako natrag zaspati

Budite se usred noći? Saznajte kako natrag zaspati

Datum objave: 27.07.2016

Čak trećinu Hrvata barem jednom u životu ulovi nesanica.

Neki se s njom bore odmah na početku noći, a neki pri samom kraju, tj. u ranojutarnjim satima. No, ipak većinu nas nesanica zatekne usred noći. 

Što je, vjerovali ili ne, sasvim normalno. I to obično od 2 do 4 ujutro.

Dvofazno spavanje: vrsta nesanice ili normalan način spavanja naših predaka

Riječ je o dvofaznom spavanju - načinu spavanja kojim su spavali naši preci sve do 19.stoljeća.

Naime, prije nekoliko stoljeća spavali smo u dvije faze. Išli bi spavati odmah nakon sumraka, zatim bi se ured noći probudili, razgovarali, pušili, molili, večerali, posjećivali susjede, a nakon toga bi ponovno legli u krevet i spavali do jutra. 

A pošto ovakav način spavanja više nije u modi, štoviše, smatra se vrlo lošim za sveukupno zdravlje odlučili smo podijeliti s vama par trikova koji će vam pomoći da ponovno zaspite

I to bez ikakvog stresa smiley

1. Ustanite iz kreveta

Možda ne zvuči logično, no ako ne možete zaspati u roku 20 minuta otiđite u drugu sobu. Radite nešto dosadno ili nešto što vas opušta. Slušajte umirujuću glazbu ili pročitajte neku knjigu. Možda će vas neki ljubić ili dosadna melodrama dovoljno uspavati smiley

2. Ostavite prigušena svjetla i klonite se ekrana

Koja je prva stvar koju napravite usred noći? Vjerojatno posegnete za mobitelom pokraj glave ili uključite laptop. Malo ste na Facebooku, provjeravate mailove ili “listate” novine. 

Elektronički uređaji vam neće pomoći da zaspite
Što ima novog na Facebooku? Je li itko budan u 4 sata ujutro?

 

A upravo zbog ove plave svjetlosti ne možete spavati jer ona djeluje na nas kao danje svjetlo. Povećava lučenje adrenalina i smanjuje lučenje melatonina- hormona spavanja.

Dakle, najbolja stvar koju možete učiniti da bi natrag usnuli u san je da pokušate odoljeti elektroničkim uređajima. Ili barem snizite razinu osvjetljenja na ekranima. 

3. Okrenite sat prema zidu

Tijekom noći nikada nemojte gledati na sat! Tako ćete povećati lučenje adrenalina i dovest ćete tijelo u budno stanje.

Zatim ćete početi razmišljati koliko minuta ili sati sna upravo gubite, pa ćete se još više iživcirati i evo vam jutra. Pa ako u spavaćoj sobi imate zidni sat, okrenite ga prema zidu, a mobitel stavite što je dalje moguće od sebe i kreveta.

4. Mičite očima gore-dolje

Zatvorite oči i očnim jabučicama idite gore-dolje.

Naime, istraživanje pokazuju da micanje očnih jabučica prema gore za oko 20 stupnjeva potiče mozak da iz stanja beta budnosti dođe u opuštajuće alfa stanje. 

5. Masirajte uši

Masaža uha može opustiti tijelo i potaknuti umor. 

Masaža uha može opustiti tijelo i pripremiti vas za spavanje
I tijekom profesionalne masaže se radi ublažavajućeg učinka masiraju uha

 

  • palcem i kažiprstom snažno protrljajte rubove ušnih školjaka od vrha do dna. 
  • zatim palcem i kažiprstom pritisnite najvišu točku ušiju
  • pomaknite se za širinu prsta naniže i opet pritisnite palcem i kažiprstom. Tako sve do kad ne dođete do ušne resice. 
  • za kraj lagano potežite ušnu resicu prema dolje.

6. Budite mirni

Ako se usred noći probudite, pokušajte ostati mirni jer tijelo interpretira pokrete kao znakove da je vrijeme za ustajanje.

Umjesto toga pokušajte se opustiti.

  • Tehnika disanja 4-7-8. Duboko dišite. Udahnite kroz nos dok u sebi odbrojavate četiri sekunde. Zadržite da u  trajanju od sedam sekundi i polako izdižite kroz usta osam sekundi.  
  • Vizualizacija. Zamislite primamljive i opuštajuće prizore, zvukove ili mirise i distancirajte se od stresa.
  • Opustite mišiće. Prvo napnite mišiće, a zatim ih opustite. Učinite to u više intervala, počevši od svojih stopala.

Uz ovih par trikova, dobro će vam doći i kvalitetan madrac i jastuk. Ipak je lakše zaspati na udobnom krevetu bez ”brežuljkastih neravnina” i žica koje pikaju smiley

Lijepe snove želimo!

Pogledajte Perfecta ponudu madraca