Početna Blog Mama je bila u pravu: želimo li dobro spavati, trebamo pospremiti sobu!

Mama je bila u pravu: želimo li dobro spavati, trebamo pospremiti sobu!

Datum objave: 13.09.2017

Spavaća soba bi za svakog trebala biti utočište. Mirno mjesto na kojem se opuštate nakon napornog dana, a ne mjesto na kojem se odvija pravi kaos.

Znamo da svatko ima svoj kreativni nered, no kada ste zadnji put pospremili krevet? Ili počistili prašnjave police i TV ekran? Pitate se što nas se to tiče? Pa iskreno, ne tiče se nas nego vašeg sna.

Mame i znanstvenici složili su se oko jednog: za bolji san pospremajte sobu!

Sve više istraživanja pokazuje kako neuredan prostor stvara i neuredan mentalni prostor koji pak stvara loš san.

Pa kada nakon napornog dana bacite majicu na stolac ili kada isprobavate razne odjevne kombinacije koje na kraju završe razbacane na krevetu, razmislite još jednom hoćete li ih na kraju pospremiti u ormar. Naime, znanstvenici su otkrili kako upravo neuredna soba stvara nemir u našoj glavi.

Iako mislite da vas neurednost ne smeta, razmislite koliko ste noći proveli razmišljajući o glupavim stvarima ili koliko ste se puta okretali i budili tijekom noći jer vas je žuljala zaostala čarapa u krevetu.

Ne bi vjerovali koliko takve sitnice nesvjesno stvaraju nemir u nama i otežavaju nam san. Pa i ako u odrasloj dobi niste vrsni čistači (pogotovo spavaće sobe), evo nekoliko načina kako sobu učiniti tip-top čistom.

1. Pospremite krevet i usrećite se

Mame su ipak bile u pravu, kada su govorile da se krevet ujutro treba složiti.

Sjećate li se kako su vas roditelji svako jutro prije škole tjerali da pospremite krevet? Ili kada su vam govorili da ne smijete van prije nego što pospremite sobu ili krevet? Od malena toliko zamoran posao za kojeg ste se uvijek pitali čemu. U čemu je poanta pospremanja kreveta ako ćete ovako i onako navečer ležati u njemu.

Ako od malena niste slušali majku, možda ćete slušati znanstvenike koji kažu da pospremanjem kreveta stječete radnu naviku koja vas čini produktivnijima tijekom dana.

To znači da ćete biti mnogo uspješniji u poslovnom i privatnom životu, a uspjeh će vas učiniti sretnima i poletnima.

A kada se sretni vratite kući i legnete u čisti krevet, spremni ste za opuštanje i za miran san.

Tko bi rekao da će vas na kraju pospremanje kreveta usrećiti 

2. Operite posteljinu i uspavajte se svježim mirisom

Sušenje rublja na sviježem zraku dat će mu posebnu svježinu za miran san.

Miris čiste posteljine mogli bi usporediti sa svježim jutarnjim morskim zrakom. Toliko djeluje smirujuće i opuštajuće da je to teško opisati onima koji na godišnjem odmoru prespavaju pola dana.

Tako i miris svježe posteljine djeluje na nas. Samo se sjetite kako se bilo lijepo ušutkati u krevet odmah nakon što nam je majka promijenila posteljinu. Miris svježine je bolje djelovao na nas nego šalica toplog mlijeka.

Zato promijenite cijelu posteljinu barem jednom tjedno, a ako ste skloni znojenju preporučujemo da je mijenjate češće. Isto tako, iskoristite ovo lijepo vrijeme i osušite posteljinu vani na svježem zraku, a u ormaru u kojem držite posteljinu stavite malo lavande ili osvježivače za ormare.

3. Obrišite prašinu i nećete hrkati

Brisanje prašine s raznih polica, samnjit će vaše hrkanje.

Osim što nam pranje posteljine često nije pri volji, još nam više pada mrak na oči kada moramo brisati prašinu. A jeste li znali da nakupljena prašina stvara alergije i u većini je slučajeva glavni uzrok hrkanju?

Da, da… pa prije nego što otiđete doktoru jer sumnjate kako patite od apneje, prvo pokušajte obrisati prašinu. I to barem jednom tjedno.

Razmislite: Jedan sat uloženog vremena na brisanje prašine za dobivanje osam sati mirnog sna bez hrkanja! Mislimo da se trud svakako isplati. I za vas i za voljenu osobu koja leži pokraj vas 

4. Manje smeća, više sna

Ponekad se zna na noćnom ormariću pronaći ostaci kasnonoćnih poslastica.

Svi smo ponekad lijeni. I mi. Koliko su se puta na noćnom ormariću znale nakupiti prazne čaše ili salvete na kojima smo držali keksiće i ostale poslastice prije spavanja.

A gdje je još razmetana odjeća po podu, čarapa na stolu i tenisice od jutra. Iako vas nered ne smeta (barem tako mislite), on uvelike utječe na vašu psihu. Niti sami ne znamo zašto.

Zato je najbolje odmah pospremiti sve za sobom (barem sljedećeg jutra) i uživati u čistoći. A i što je manje smeća to će biti i manje prašine, pa ste odmah udarili dvije muhe jednim udarcem 

Ovih četiri savjeta toliko su jednostavni da se ni prave lijenčine neće pretrgati od posla.

Započnite ih primjenjivati već danas i vidjet ćete kako ćete odmah bolje spavati. A da bi dodatno osigurali bolji san, slobodno pogledajte i naše udobne madrace od kojih su neki (technogel i latex) otporni na prašinu, grinje i bakterije.

Odmah jedna stvar manje za čišćenje 

Pronađite svoj madrac