Početna Blog Od 'obične' neispavanosti do ozbiljnih zdravstvenih problema

Od 'obične' neispavanosti do ozbiljnih zdravstvenih problema

Datum objave: 14.12.2015

Kada ne spavamo dovoljno, osjećamo se grozno.

Kao da nas je ‘vlak pregazio’.

Ako se često tako osjećate, moguće je da patite od nekog poremećaja spavanja i trebali bi učiniti nešto po tom pitanju.

Umor i pospanost mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema.

Mnoga istraživanja pokazala su kako ljudi koji pate od nesanice često imaju zdravstvenih i psihičkih problema.

Čak i minimalni gubitak sna može utjecati na naše raspoloženje, učinkovitost i sposobnost da se nosimo sa svakodnevnim stresom.

Ako ignorirate probleme sa spavanjem, oni mogu prerasti u mnogo ozbiljnije zdravstvene probleme.

Pročitajte koje i saznajte kako se naspavati.

1) Stalni umor i iscrpljenost slabe imunitet

Nedostatak sna slabi imunitet koji je prijeko potreban u zimsko doba godine.

Tijelo nema priliku kvalitetno se odmoriti i napuniti energijom pa se ne može toliko uspješno braniti od virusa i bakterija koje ga napadaju.

Dakle, za češće bolesti nije krivo samo hladno vrijeme - krivi ste i vi.

2) Kronični umor i nesanica mogu vas udebljati

Kad tijekom dana osjetite umor za čim ćete prvo posegnuti?

Kad tijekom dana osjetite umor za čim ćete prvo posegnuti?
Kad tijekom dana osjetite umor za čim ćete prvo posegnuti?
 

Na pamet vam prvo pada šalica kave, energetski napitak ili ona čokoladica koju ste ujutro kupili na putu do posla. One u sebi sadrže veliku količinu šećera koji nam daje kratki nalet energije, ali i puno nepotrebnih kalorija.

Malo-pomalo i struk će biti sve veći.

3) Iscrpljenost smanjuje naše motoričke i mentalne sposobnosti

Osjećaj umora je na neki način gumb za uzbunu koji nas obavještava da tijelo nije dobilo dovoljno energije koja mu je potrebna za normalno funkcioniranje kroz dan.

Mozak koristi većinu te energije pa ni on ne može kvalitetno obavljati svoje funkcije.

Zbog toga se teže koncentriramo, teže rješavamo logičke zadatke i sporije reagiramo na iznenadne situcije. Da bi stvar bila još gora, procjenjuje se kako je za čak 20% svih automobilskih nesreća kriv umor.

A je li potrebno spomenuti kako nas je puno lakše izritirati u nekim bezazlenim situacijama kojima inače ne bismo pridodavali preveliku pozornost?

Stalnim umorom i pospanošću na neki način štetite i svojim društvenim odnosima.

Najčešći simptomi poremećaja spavanja

  • osjećate se razdražljivo i umorno tijekom dana
  • teško ostajete budni
  • kad gledate televiziju ili čitate knjigu konstantno zijevate
  • tijekom svakodnevnih aktivnosti kao što su čitanje ili vožnja u autu teško se koncentrirate
  • drugi vam često govore kako izgledate umorno
  • sporo reagirete
  • imate problema s kontroliranjem svojih emocija
  • pijete mnogo energetskih i kofeinskih napitaka kako bi izdržali dan
  • zaboravljivi ste, zbunjeni i dezorijentirani

Ako ste pozitivno odgovorili na bilo koje od ovih prethodnih pitanja možda patite od poremećaja spavanja.

Kako protiv nesanice i kroničnog umora?

S konzistentnom rutinom spavanja i promjenom načina života možete bitno utjecati na kvalitetu spavanja.

Na primjer, počnite vježbati, jer redovito vježbanje učinkovito smanjuje stres. 

redovito vježbanje učinkovito smanjuje stres. 
Redovito vježbanje učinkovito smanjuje stres

 

Ključ je eksperimentirati.

Pokušajte uvesti sljedeće jednostavne promjene:

  • Stvorite zdravi raspored spavanja. Idite na spavanje i budite se u otprilike isto vrijeme. Uključujući vikende.
  • Odvojite dovoljno vremena za spavanje. Većini ljudi je potrebno najmanje sedam do osam sati sna kako bi se osjećali odmorno i produktivno.
  • Zamračite spavaću sobu. Neka u spavaćoj sobi bude mračno i tiho. Pokrijte sve elektroničke uređaje koji emitiraju svjetlost i navucite zavjese na prozor.
  • Isključite elektroničke uređaje. Ako je moguće isključite televiziju, mobitele i računala nekoliko sati prije spavanja. Ekrani emitiraju svjetlost koja može smanjiti proizvodnju melatonina i omesti naš biološki sat.
  • Nabavite kvalitetan madrac. Možda je problem u vašem madracu koji je star i ne daje kvalitetnu potporu vašem tijelu. Razmislite o madracu od memory pjene.
  • Prirodni napitci protiv nesanice. Ako imate problema sa spavanjem probajte kod kuće napraviti prirodne napitke koji će vam omogućiti bolji san. Među njima su svakako sok od višanja, čaj od kamilice i lavande i naravno neizostavan napitak - toplo mlijeko.

Ako već dulje vrijeme imate probleme sa spavanjem i oni utječu na vaš svakodnevni život, posjetite liječnika.

To nije ništa strašno i nemojte misliti kako se to samo vama događa. Najgore je zažmiriti na jedno oko i misliti kako će se sve riješiti samo od sebe.

Mi se ipak nadamo da nije došlo do toliko ozbiljne situacije i kako ćete se s ovim jednostavnim promjenama riješiti problema sa spavanjem.

Želimo vam ugodne snove :)

Postavi nam pitanje