Početna Blog Posao, stres i umor: kako ostati svjež tijekom blagdana?

Posao, stres i umor: kako ostati svjež tijekom blagdana?

Datum objave: 19.12.2018

Božićno doba je, najjednostavnije rečeno - savršeno.

Savršeni ukrasi, savršen adventski sajam, savršen ugođaj i savršen osjećaj. No, uz sav taj sjaj, svečane poslovne i obiteljske domjenke, Božić zna biti naporan. Pritom naravno ne mislimo na božićne kolačiće koje jedemo za doručak ili kanapeje koji su na meniju za večeru.

Niti koja čašica previše nije velik problem, iako ponekad zbog svega toga ne možemo zaspati čitavu noć.

Kada Božić povezujemo sa stresom, razlog tome najčešće su užurbanost, puno poslovnih obaveza, čišćenje i uređivanje doma te sve ono što nas umara i oduzima dragocjeno vrijeme koje bismo inače proveli u društvu obitelji i prijatelja.

Kako biste ove blagdanske dane što lakše preživjeli i u njima istinski uživali, odlučili smo dati vam nekoliko praktičnih savjeta.

Savjet za blagdanski stres #1 Promijenite prostoriju

Obaveze tijekom blagdana tjeraju nas da manje spavamo i mnogo brinemo. Situaciju pogoršavaju hormoni kortizol i adrenalin čija se koncentracija u organizmu povećava sa stresom.

Spavaća soba nikako ne bi smjela biti prostorija koju povezujete sa stresom, no vrijeme prije spavanja kritično je za postavljanje teških pitanja samome sebi. Ako već ne možete promijeniti način razmišljanja, pokušajte promijeniti prostoriju.

Legnite u dnevnu sobu na kauč i meditirajte. Ako ste već okitili dom, proučavajte ukrase, čarobne žaruljice i razmišljajte o nečem lijepom. Čim počnete zijevati, vratite se u krevet. To bi trebalo pomoći da lakše i brže zaspite.

Savjet za blagdanski stres #2 Oslobodite se odgovornosti

Oslobođenje od odgovornosti nikako ne znači da sve svoje obaveze prebacite na članove obitelji, no klinci ili partner ipak vam mogu pomoći u nekim kućanskim poslovima poput:

  • pospremanja kuće,
  • ukrašavanja božićne jelke te
  • pečenja kolača.

Olakšajte si život. Sastavite popis za kupnju i raspored zaduženja za svakog člana obitelji. Blagdanske aktivnosti trebale bi biti zabavne, a ne stresne. Pokušajte što više u njima uživati. 

Savjet za blagdanski stres #3 Pazite na prehranu

Uz blagdansku puricu ili bakalar, francusku salatu i kremaste kolačiće Božić je zaista poseban.

Ipak, ovakve delikatese zadaju muke probavnom sustavu i podižu razinu šećera u krvi. Ako patite od poremećaja poput gastroezofagealne refluksne bolesti (GERB), sindroma iritabilnog crijeva (IBS) ili upalnih bolesti crijeva, vaši bi se simptomi mogli pogoršati uz pretjerano konzumiranje blagdanske hrane i pića.

Za donošenje zdravih odluka ne morate čak ni patiti od zdravstvenih tegoba. Ono što biste svakako trebali izbjegavati su pića na prazan želudac, a umjesto druge čaše šampanjca popijte čašu obične vode.

Nemojte pokvariti ove čarobne dane sebi i svojoj obitelji odlaskom na hitnu. Umjesto obilne večere pojedite nešto lagano i otiđite ranije na spavanje kako bi se organizam mogao dobro odmoriti.

I još jedan savjet za kraj…

Uspavajte mališane na vrijeme kako bi mogli uživati u mirnoj noći. Bez obzira koliko je uzbudljivo dočekivati Djeda Božićnjaka, nemojte zaobilaziti rutinu spavanja. Ponudite mališanu čašu toplog mlijeka i pročitajte zajedno priču za laku noć.

Klinci će nesumnjivo odugovlačiti odlazak na spavanje, a ako ništa drugo ne uspije, recite mu zlatno pravilo badnje večeri: Djedica neće doći ako sva djeca ne spavaju.

Ili jednostavno nabavite novi madrac. Sigurni smo da će tada i vaš Božić biti savršen. 

Klikni za udobne madrace