Početna Blog Povratak u školu: kako naučiti dijete na raniji odlazak u krevet?

Povratak u školu: kako naučiti dijete na raniji odlazak u krevet?

Datum objave: 21.09.2016

Ljeto je hvala Bogu bilo prepuno razloga zašto je vaš mališan odlazio kasnije u krevet.

Obiteljski roštilji, odlazak na more, igranje s prijateljima u večernjim satima, crtići… Ma postoji mali milijun razloga zašto se obrazac spavanja kod vašeg mališana promijenio usred ljeta.

Jer ipak su ljetni praznici trajali skoro tri mjeseca pa nije ni čudno što se vrijeme odlaska na spavanje promijenilo. Ako bolje razmislite, i vaš se obrazac spavanja vrlo lako promijeni tijekom godišnjeg odmora koji traje samo tjedan dana smiley

Počela je škola… i što sada?

Počela je škola i vrijeme za za drugačiju rutinu spavanja

Ima već nekoliko tjedana od kada je počela škola, a vaš mališan još uvijek ide spavati u kasne noćne sate.

Problem leži u tome što se mališan sada mora buditi rano za školu. Ne može više ostati dulje u krevetu, a kvalitetan san mu je itekako potreban jer gubi dragocjene sate sna koji bi mogli utjecati na njegovo učenje, koncentraciju u školi i pamćenjem.

A prema jednom istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji manjak sna može biti i uzrok debljanju. Naime, ako mališan ne spava dovoljno, dvostruko mu se poveća rizik od pretilosti u odnosu na njegove vršnjake koji spavaju dovoljan broj sati.

Jedino što vam preostaje naučiti mališana na novi raspored spavanja koji se ne može dogoditi preko noći. No, ako ste se našli u ovom položaju i više nemate ideja kako da prebacite mališana na novi (stari) obrazac spavanja, za vas imamo 3 savjeta koji će vam pomoći u tome.

1. Preuredite spavaću sobu mališana

Iz dječje sobe izbacite elektroničke uređaje i zatamnite sobu što je bolje moguće

Okolina u kojoj spavamo, tj. spavaća soba, igra veliku ulogu u tome koliko ćemo lako zaspati i dobiti prijeko potreban san. Bacite pogled na spavaću sobu vašeg mališana i stavite se u ulogu znanstvenika za spavanje.

Zapitajte se:

Djeca, kao i odrasli trebaju ugodno, mirno i tamno mjesto za spavanje. Ako dječja soba nije uređena prema svim pravilima dobrog sna, vrijeme je da je malo preuredite.

Ako je u sobi previše svijetla, kupite zavjese. A ako je u sobi previše elektroničkih uređaja, izbacite ih van! Sumnjamo da vaš mališan neće moći i bez tableta, mobitela ili TV-a u sobi, a mobitel svakako zamijenite budilicom.

2. Promijenite rutinu spavanja

Neka vaše dijete usvoji rutinu prije spavanja

Djeca se tijekom ljeta vrlo lako mogu naučiti na drugačiju rutinu spavanja. Zamijene čitanje knjige s gledanjem TV-a prije spavanja, nauče se na kasniju večeru i na kasnije igranje vani s prijateljima.

Počnite pratiti što vaš mališan radi u večernjim satima. Što mu može krasti san? Jesu li u pitanju elektronički uređaji, videoigre ili kasne večere?

A kako te kasne aktivnosti dovesti u red? Pa uz pomoć ovih nekoliko jednostavnih koraka:

  • Podsjetite djecu da se bliži vrijeme spavanja. Kako se bliži vrijeme odlaska u krevet, recite mališanu da je ovo zadnji crtić kojeg će gledati danas. Ili mu recite da ima još 20-ak minuta da završi s igranjem igrica. Tako ćete pomoći mališanu da se psihički pripremi na odlazak za spavanje.
  • Prije spavanja pripremite sve za školu. Umjesto da ujutro panično punite školsku torbu, tražite školske papuče ili pripremate odjeću za tjelesni, pripremite sve za školu prije odlaska na spavanje. S mališanom napunite školsku torbu i odaberite odjeću za školu.
  • Isključite elektroničke uređaje 20 minuta prije spavanja. TV, videoigrice i mobiteli stimuliraju mozak i drže nas budnima. Tako da sve elektroničke uređaje gasite barem 20 minuta prije spavanja.
  • Slijedite istu rutinu svake noći. Djeci će s vremenom biti lakše otići u krevet i zaspati imaju li ustaljenu rutinu prije spavanja. Na primjer, večera, tuširanje, oblačenje pidžame, pranje zubiju, pričanje priča za laku noć, malo grljenja prije spavanja i na kraju spavanje.
  • Postupno prilagođavajte vrijeme za spavanje. Ako očekujete da će vaš mališan iznenada zaspati 2 sata ranije nego obično, bolje da izađete iz svijeta snova u realnost. Umjesto tako nagle promjene, ubrzajte odlazak na spavanje 10-20 minuta svake noći sve do kad ne dođete na idealno vrijeme za odlazak u krevet.

3. Dovedite u red prehranu i vrijeme večere

Uvedite raniju večeru

Budimo realni… što je sve vaš mališan jeo i pio tijekom školskih praznika? Vjerojatno malo više gaziranih sokova bogatih šećerom i kofeinom, malo više ugljikohidrata, grickalica, čokolada…

Naravno, ne kažemo da mu se cijela prehrana sastojala od nezdrave hrane, no da je konzumirao više nezdravih stvari nego obično, ne možete baš poreći smiley

A i vrlo je vjerojatno da se naučio na kasnije večere koje sada mogu biti glavni uzrok nedostatku sna. Bacite pogled na mališanovu prehranu i smanjite unos nezdrave hrane i večerajte ranije. Barem 2 sata prije spavanja.

Nadamo se da ćete uz pomoć ovih nekoliko savjeta uspjeti naviknuti mališana na raniji odlazak u krevet. Zapamtite da je kvalitetan san itekako zaslužan za nizanje školskih uspjeha smiley

Uredite dječju sobu po svim pravilima za dobar san, a ako je djetetu potreban novi madrac, slobodno ga potražite u našem web shopu smiley

Pogledajte perfektne dječje madrace :)