Početna Blog Top 7 razloga zašto bi stvarno trebali drijemati

Top 7 razloga zašto bi stvarno trebali drijemati

Datum objave: 01.02.2017

Trebalo bi spavati negdje između ručka i večere. Skinuti se i legnuti u krevet. To ja uvijek radim. Nemojte misliti da ćete obaviti manje posla ako spavate danju. To je šašava misao ljudi bez mašte.  
Obavit ćete više nakon spavanja.
Winston Churchill

Winston Churchill. Margaret Thatcher. Bill Clinton. Što je njima zajedničko? Osim što su svi u jednom trenutku bili državni moćnici, također su se odmarali tijekom dana

Thatcher je čak naredila svojim suradnicima da je ne ometaju između 14:30 i 15:30 jer u to vrijeme baš drijema.

No drijemanje nije rezervirano samo za državne moćnike i djecu. Drijemanje je stvoreno za sve! Drijemanje je zdravo! Nije lijenost! 

Kratko spavanje tijekom dana može vam pomoći da bolje obavite poslove koje trebate, da dobijete više energije i budete kreativniji! A kako još možete iskoristiti sve blagodati drijemanja?

Nastavite čitati, pa saznajte smiley

1. Bit ćete strpljiviji

Kratko drijemanje učinit će vas strpljivijima

Ponekad buknete kao vulkan i kratki ste sa živcima? Vjerojatno bi trebali odspavati! Tako barem kažu rezultati istraživanja objavljenog u časopisu “Personality and Individual Differences”. 

Sudionici istraživanja zamoljeni su da riješe potpuno frustrirajući zadatak - trebali su na ekranu računala pomoću miša nacrtati geometrijska tijela. 

Oni koji su sat vremena odspavali uspjeli su unutar 90 sekundi nacrtati nešto slično geometrijskim tijelima, a oni koji su sat vremena gledali dokumentarac (umjesto da su spavali), odustali su od ovog zadatka u roku 48 sekundi.

2. Bit ćete svjesniji i oprezniji

Bilo da se vozite u autu ili obavljate težak mentalni ili fizički zadatak na poslu, drijemanje je odličan način za povećanje budnosti.

To je dokazalo NASA-ino istraživanje u kojem su piloti zbog 40-minutnog drijemanja bili mnogo oprezniji i svjesniji okoline od onih koji nisu uopće drijemali. 

4. Bolje ćete pamtiti

Podnevnim drijemanjem ćete bolje pamtiti

Jedno istraživanje u Njemačkoj dokazalo je kako drijemanje od sat vremena poboljšava memoriju i sposobnost da se prisjetimo informacija.

Za potrebe istraživanja, sudionici su bili zamoljeni da zapamte određene riječi i njihove parove. Nakon toga je pola sudionika gledalo film, a druga polovica je otišla spavati. Kad su sudionici trebali izrecitirati riječi koje su zapamtili, grupa koja je odspavala imala je pet puta bolje rezultate od onih koji su jedan sat gledali film. 

4. Snizit ćete krvni tlak

I sama priprema za drijemanje je korisna. Jedno britansko istraživanje dokazalo je da se sudionicima znatno snizio krvni tlak i prije nego što otišli na spavanje. 

Dakle, i sama pomisao na drijemanje snižava krvni tlak.

5. Potičete kreativnost

Kreativnost će biti na dijelu

Ako se u zadnje vrijeme ne osjećate kreativnima ili maštovitima, vjerojatno je vrijeme da odspavate

Časopis Sleep objavio je istraživanje koje pokazuje da drijemanje od 60 do 90 minuta poboljšava kreativno razmišljanje. To je zato što zahtjevni kognitivni procesi, kao što je kreativno razmišljanje, zahtijevaju prolazak kroz svih 5 faza sna.

6.  Možete spriječiti bolesti srca

U Harvardskom istraživanju provedenom 2007. godine otkriveno je kako redovito drijemanje može smanjiti stopu smrtnosti od srčanih bolesti za više od 37 posto. Naravno, uz zdravu prehranu, smanjeni unos masnoća i redovitu fizičku aktivnost.

Znanstvenici misle da se prava moć drijemanja skriva u tome što se tako lakše nosimo sa svakodnevnim stresom. 

7. Održavate tjelesnu težinu

Drijemanje održava tjelesnu težinu

Manjak sna može povećati i vaš struk! Istraživanje provedeno u 2010. godine u Japanu, dokazalo je kako su oni koji su spavali pet do šest sati dnevno imali dvostruke veće izglede da postanu pretili od onih koji su spavali sedam do devet sati.

Istraživači vjeruju da je nedostatak sna izravno povezan sa smanjenom proizvodnjom hormona leptina koji stvara osjećaj sitosti  te povećanom proizvodnjom hormona grelina koji nas čini gladnima. 

I jesmo li vam dali dovoljno dobre razloge da danas malo odrijemate

Ajde… vidite da popodnevni spavanac ne znači da ste lijeni. 

Madrac za bolji san :)