Početna Blog Spavanjem do savršene linije

Spavanjem do savršene linije

Datum objave: 04.07.2018

Ljetni kupanac stiže, a vi ste čvrsto odlučili da ćete uoči godišnjeg odmora skinuti dosadan trbuščić i obući novi crveni kupači kostim. Koga kod pitate za savjet, reći će isto - pij puno vode, vježbaj tri puta tjedno, zdravo se hrani i riješi se stresa.

Mi vam poručujemo: želite li izgubiti kilograme, dobar san je u tom procesu jednako važan kao i prehrana ili fizička aktivnost, te mogući razlog zašto se kilogrami ne tope kako ste očekivali.

Osim toga, dajemo vam i pet fantastičnih razloga da se napokon malo naspavate.

1. Spavanje pomaže u regulaciji inzulina

Kada premalo spavate, stanice pružaju otpor hormonu inzulinu. Njegova je zadaća da u krvnim žilama odvaja šećer i šalje ga stanicama koje ga tada koriste kao energiju.

Kada stanice odbijaju šećer, on se zadržava u krvnim žilama koje ga pohranjuju u obliku kalorija i masnoće. Otpornost na inzulin uz premalo sna uzrokuje dijabetes i debljanje.

2. Spavanje pospješuje fizičku aktivnost

Vjerujemo da vam nije potrebno ukazivati na osjećaje nakon neprospavane noći. Točno, nedostatak sna povećava umor tijekom dana. Manje ste koncentrirani, nemate energije niti volje za tjelovježbom i fizičkim aktivnostima.

Pretpostavljate što slijedi. Više sna znači više energije i više kretanja, a spavanje pospješuje i atletske sposobnosti.

Skupina američkih košarkaša spavala je po desetak sati dnevno

U jednom američkom košarkaškom kampu igrači su bili podvrgnuti testiranju u kojem su spavali po desetak sati dnevno.

Rezultati? Nakon takvog režima u trajanju od 5 do 7 tjedana košarkaši su:

  • postali brži,
  • njihove reakcije bile su brže,
  • preciznost im je bila veća, a
  • umor manji.

3. Spavanje utječe na metabolizam

Jeste li ikada mjerili stopu bazalnog metabolizma? To je minimalna količina energije koja je potrebna za dnevno održavanje tjelsnih funkcija kod osobe koja miruje, sjedi, spava ili se odmara.

Na internetu postoji kalkulator koji će stopu bazalnog metabolizma (eng. BMR - basal metabolic rate) vrlo lako izračunati, a njena vrijednost ne bi trebala mnogo odskakati od 1200 kcal kod žena, odnosno 1400 kcal kod muškaraca.

Bazalni metabolizam povisuju hormoni štitnjače, simpatikus, testosteron, hormon rasta i vrućica, a snizuju ga topla klima, spavanje i pothranjenost. Iako spavanjem možete izgubiti kalorije, ono vam neće ojačati mišiće.

4. Spavanje utječe na apetit

Znate li onaj osjećaj kad vam se u jednom trenutku jede sladoled od pistacija i karamele, u drugom punjena paprika, a već nakon 5 minuta mogli biste pojesti kutiju nachosa s ekstra sirom?

Kod žena bi to moglo slutiti na PMS, no povećani apetit uzrokovan je i manjkom sna.

Manjak sna uzrokuje glad

Ako premalo spavate, mozak šalje poruku hormonima gladi, leptinu i grelinu da ste gladni, a vi otvarate frižider. 

5. Spavanje utječe na indeks tjelesne mase

Indeks tjelesne mase (eng. BMI - body mass index) koristi se kako bi pokazao omjer tjelesne mase i visine, a prema tome i stupanj uhranjenosti.

Manjak sna utječe na povećanje indeksa tjelesne mase, a osobe koje pate od bolesti spavanja poput apneje (prestanak disanja u snu), najčešće su osobe s previsokim BMI-em.

Da san utječe na tjelesnu masu dokazala su i brojna američka istraživanja, no još uvijek nije dokazano da ćete u snu smršaviti. Za to će vam ipak biti potrebna atletska staza ili onaj fitness centar u kvartu kojeg već dugo zaobilazite.

No, prije nego uplatite članarinu, posjetite naš web shop.

Nismo sigurni hoćete li smršavjeti na našim madracima, ali sigurni smo da ćete se bolje naspavati

Klikni za najudobnije spavanje