Početna Blog Riješite se nesanice i kvalitetno se naspavajte

Riješite se nesanice i kvalitetno se naspavajte

Datum objave: 24.11.2014

Tijelo kojemu nedostaje sna ne može kvalitetno izvršavati svakodnevne zadaće i funkcije. Smanjena je produktivnost i sposobnost pamćenja, koncentracija i reakcije su loše, kao i raspoloženje i kreativnost, a i posljedično se povećava rizik od različitih zdravstvenih problema, poput visokog tlaka jer su najniže vrijednosti tlaka upravo tijekom spavanja, a time se utječe na bolesti srca i krvožilnog sustava, dijabetes, povećanje tjelesne težine zbog smanjivanja hormona koji nam daje osjećaj sitosti, a povećanja onog koji nam potencira osjećaj gladi, pa i postoji mogućnost nastanka depresije i ovisnosti…

Što je nesanica?

Ali osim ukupnog vremena koje provedemo spavajući, mnogo je važnija kvaliteta sna i budimo li se ujutro dovoljno odmorni. Na to utječe jedan od najuobičajenijih i najraširenijih poremećaja spavanja – nesanica. Ona otežava utonuće u san, a može biti samo prolazna, privremena ili nažalost, kronična. Svatko se barem jednom u životu susreo s besanom noći. Najčešće je to zbog stresa, velike količine kofeina, alhohola ili žgaravice, vremenske razlike, promjene okoline, krevetam, jastuka, madraca ili biološkog sata spavanja, no što kada je ona učestala? Prolazna nesanica definira se ako traje od jedne noći do nekoliko tjedana. Javlja li se s vremena na vrijeme, radi se o povremenoj nesanici, a pojavljuje li se konstatno u periodu od mjesec dana ili više, riječ je o kroničnoj nesanici. Problem se može riješiti ili barem ublažiti uz nekoliko korisnih savjeta.

Izbjegavajte kavu i kasne obroke

Najvažnije od svega je da pokušate s usnivanjem i buđenjem u približno isto vrijeme svakoga dana, pa i vikenda, kako bi organizmu vratili prirodni ritam i naviku sna. Izbjegavate sve ono što pogoduje nesanici – stimulanse poput kofeina, teina, nikotina, jake, začinjene i slatke hrane... Umjesto toga, dva sata prije spavanja zavarajte želudac samo nekim laganim obrokom, koji će biti siromašan mastima i šećerima, a znajte da se kava ne bi smjela uopće konzumirati poslije 17 sati. U borbi s nesanicom savjetuje se i preskakati omiljeni poslijepodnevni spavanac. Ako baš osjetite jaki umor, neka on ne traje dulje od pola sata i nikako ne kasno poslijepodne. Također je vrlo važno baviti se nekom tjelesnom aktivnošću. Barem 20 minuta vježbanja i to od pet do šest sati prije spavanja, pomoći će da organizam dobije dovoljnu količinu kisika. Tjelovježba koja uključuje i vježbe trbušnog disanja uz vizualiziranje slika koje nas opuštaju, najviše se preporuča u jutarnjim satima, a poslijepodne i predvečer najbolje je malo prošetati na svježem zraku kako bi se tijelo umorilo i lakše utonulo u san.

Pomoći će i topla kupka

Uronite li nakon toga u toplu kupku, nećete pogriješiti, a toplinu sobe u kojoj spavate slobodno malo ublažite jer visoke temperature uzrokuju pregrijavanje tijela, a samim time i nesanicu pa se preporuča spavati u hladnoj sobi. Optimalna temperatura je između 15 i 18 stupnjeva. Imate li televizor u sobi, znajte da bilo kakva svjetlost – od računala, televizora, mobilnog uređaja pa sve do obične žarulje narušava lučenje hormona sna, stoga ugasite svu tehnologiju oko sebe. Ako baš nikako ne možete odmah zaspati, uključite laganu i ugodnu glazbu ili radio i prelistajte neku opuštajuću knjigu.

Ne zaboravite na kvalitetu jastuka i madraca

Nakon što se sve to učinili, trebali bi smanjiti poteškoće sa spavanjem i nesanicom. Ako niste uspjeli u tome, možda je vrijeme da zamijenite jastuk ili madrac. Ne zaboravite, oni moraju biti dobre kvalitete, niti previše tvrdi, niti previše mekani, dovoljno udobni za vašu kralježnicu i njezin prirodni položaj. Kakvi su najbolji, znat će vam reći stručnjaci u salonima Perfecta Dreamsa, najboljeg hrvatskog brenda visokokvalitetnog namještaja za zdravo spavanje koji će vam rado pomoći da osigurate miran i kvalitetan san svake noći...