Početna Blog Kako se naspavati nakon dugih putovanja?

Kako se naspavati nakon dugih putovanja?

Datum objave: 27.12.2016

Nekolicina vas će ove božićne praznike provesti u inozemstvu. 

Možda se želite maknuti od uobičajene i zamorne okoline i dočekati Novu godinu u potpuno novom okruženju. 

A možda su vam članovi obitelji otišli trbuhom za kruhom preko granica Lijepe Naše, pa ćete se uputiti u Austriju, Njemačku ili sve popularniju Irsku. Ipak je okupljanje obitelji i smisao Božića! smiley

No, daleka putovanja mogu negativno utjecati na san što znači da ćete većinu vremena biti izmoreni, bezvoljni, razdražljivi i dekoncentrirani. Pa kako ćete takvi kvalitetno nadoknaditi vrijeme s obitelji ili profeštati Novu godinu?

Budite bez brige jer ćemo vam otkriti par trikova kako tijekom (i nakon) napornog putovanja možete imati dobar Zzzzz.

1. Spakirajte sve što vam pruža udobnost

Ako u putnoj torbi imate još nešto praznog mjesta, ponesite sa sobom nekoliko stvari koje vas uobičajeno opuštaju i koje će vam olakšati san.

Ako je ostalo mjesta u putnoj torbi, spakirajte i dekicu

Ponesite omiljeni jastučić sa sobom ili barem jastučnicu koja na sebi ima poznati miris doma. Imate li udobnu dekicu bez koje ne možete spavati, ponesite i nju sa sobom. 

Ako vam je uobičajeno teško spavati na novim mjestima, ponesite sa sobom eterična ulja koja će vam ublažiti nesanicu. Na primjer, miris lavande, kamilice ili mandarine imaju smirujuća svojstva i pomažu nam da lakše utonemo u san

2. Povećajte unos vitamina B

Vitamin B je odličan za povećanje budnosti i sprječavanje mučnine tijekom putovanja. Potražite ga u obliku dodataka prehrani, a uz vitamin B uzmite i vitamin C, magnezij i kalcij koji će smanjiti simptome stresa i umora te ojačati imunološki sustav.

3. Pijte dovoljno tekućine

Putovanja isušuju kožu

Bilo da letite avionom ili se vozite autobusom, vlakom ili osobnim automobilom, duga putovanja isušuju kožu i organizam.

Zbog toga je važno barem 24 sata prije putovanja povećati unos tekućine, a na putovanje obavezno ponesite bočice s vodom.

4. Pažljivo s alkoholom i kofeinom

Putovanja nas lako mogu izbaciti iz svakodnevnih rutina, pogotovo kada se radi o rutinama prije spavanja

Na primjer, na putovanju je nekako primamljivije uživati u par čaša vina ili otići na obilnu večeru prije spavanja. Ipak ste na odmoru i trebate otpustiti kočnice. No, alkohol i teška hrana mogu vrlo lako poremetiti obrasce spavanja zbog kojih ćete se buditi umorniji nego što ste bili navečer.

Isto tako, ako ste umorni tijekom dana, slobodno popijte šalicu do dvije kave, no izbjegavajte je piti u popodnevnim satima jer kofein ostaje u krvi i 12 sati nakon što ste ga unesli u organizam.

5. Blokirajte bilo koje izvore svjetlosti

Svjetlost je često najveći krivac za prevrtanja u krevetu

Bilo da je to svjetlost koja dopire ispod vrata hotela ili svjetlost koja viri kroz zavjesa na prozorima, ono je najveći krivac za prevrtanja u krevetu.

Prije nego skočite u krevet, provjerite jesu li rolete do kraja spuštene, a ispod vrata stavite ručnik, jastuk ili deku.

A kako bi 100 posto bili sigurni da ćete spavati u potpunom mraku, uzmite sa sobom masku za spavanje.

6. Blokirajte buku

Hoteli i turistička naselja mogu biti ispunjeni neobičnim zvukovima. Na primjer, zatvaranje vrata susjedne sobe, zvukovi dizala ili zvukovi koraka ostalih gostiju. A da i ne spominjemo zvukove izvan hotela. 

Baš poput svjetla i ambijentalni zvukovi mogu biti jedan od glavnih uzroka koji nam remete san. 

Savjetujemo da za prvu pomoć pokušate spavati s čepićima za uši, a ako vam buka predstavlja veliki problem dok ste daleko od kuće, pokušajte s bijelim i rozim šumovima.

Najlakši način je preko interneta preuzeti mobilnu aplikaciju koja emitira bijele i roze šumove i to potpuno besplatno. 

Sretan vam put i uživajte u dočeku Nove godine ili u obiteljskom druženju! 

Zavirite u naš web shop