Početna Blog Kako se riješiti sindroma nemirnih nogu?

Kako se riješiti sindroma nemirnih nogu?

Datum objave: 07.09.2016

Sindrom nemirnih nogu (RLS) tijekom spavanja čest je neurološki poremećaj.

Karakteriziran je neugodnim senzacijama u nogama i potrebom za pomicanjem nogu. 

Navedene senzacije različito se opisuju pa se često spominje mravinjanje, gmizanje, bockanje, trzanje, grčenje, trnjenje ili čak bolne senzacije koje izazivaju prekomjernu potrebu za pomicanjem nogu.

Simptomi se uglavnom javljaju ili pogoršavaju tijekom večernjih i noćnih sati, pa stoga i u snu.

Iako vrlo čest, sindrom nemirnih nogu još je uvijek slabo prepoznat i često pogrešno dijagnosticiran.

Epidemiološki podaci uglavnom procjenjuju da je prevalencija sindroma nemirnih nogu u općoj populaciji između 2 i 15%.

Pojavljuje se obično u srednjoj životnoj dobi, između 40 i 60 godina starosti, no nisu iznimke niti mlađi ljudi, pa čak i djeca.

Prema podacima iz studija, postoji pozitivna obiteljska anamneza u 25 do 92% bolesnika.


Simptomi RLS-a se uglavnom javljaju ili pogoršavaju tijekom večernjih i noćnih sati, pa stoga i u snu

 

Problem (pre)čestog buđenja

Osim neugodnih senzacija u nogama i potrebe za pokretanjem nogu, ljudi koji pate od sindroma nemirnih nogu tijekom spavanja, vrlo se često žale na otežano uspavljivanje, često buđenje zbog neugodnog osjeta u nogama (fragmentirani san) i kasnije teškog ponovnog uspavljivanja.

U većine oboljelih zapaža se periodičko pokretanje uglavnom nogu (kod nekih i ruku) tijekom sna.

To može biti uzrok poremećaja spavanja, a isto tako remetiti miran san partnera.

Zbog toga se bolesnici (a i njihovi partneri) često bude umorni, s pretjeranom dnevnom pospanošću te posljedičnom tjeskobom, uznemirenošću i depresijom.

Sve zajedno negativno utječe na kvalitetu života i mogućnost obavljanja svakodnevnih aktivnosti.

Kako si pomoći?

Liječenje sindroma nemirnih nogu je simptomatsko.

No, osim odlaskom liječnicima i brojnim medicinskim proizvodima, pomoći si možete i sami.

Nećete morati plaćati skupe doktore i lijekove, već ćete si pomoći s onime što imate kod kuće i - u sebi. 

Stvorite ugodan ambijent za spavanje

Za one koji pate ovog problema, miran i opuštajući ambijent za spavanje ključan je za neprekinuti san.

To znači da biste trebali ukloniti iz spavaće sobe digitalne satove i ostale elektronske uređaje, poput mobitela i prijenosnih računala.

Zamračite sobu kako bi vas što manje vanjskih utjecaja budilo dok spavate tijekom noći.

Često buđenje zbog neugodnog osjeta u nogama uobičajeno je za osobe koje pate od sindroma nemirnih nogu
Često buđenje zbog neugodnog osjeta u nogama uobičajeno je za osobe koje pate od sindroma nemirnih nogu
 

Redovito vježbajte

Svatko od nas treba biti tjelesno aktivan za optimalno zdravlje, ali za one koji pate od RLS-a, tjelovježba bi mogla biti od vitalnog značaja za uspješno liječenje.

Vježbanjem ćete smanjiti napetost u mišićima, ali budite pažljivi, jer pretjerano vježbanje ili ako je prekasno navečer, može pojačati simptome.

Izbjegavajte kavu i lijekove

Određene namirnice poput onih koje sadrže visok udio kofeina, kao i lijekovi, posebice oni za spavanje, mogu izazvati sindrom nemirnih nogu.

Naravno, u umjerenim količinama nije opasno, ali konzumirajući ih pretjerano, može se potaknuti RLS.

Istraživači vjeruju da kofein i sedativni lijekovi stimuliraju mišiće i živce u nogama. 

Stoga, ograničavanje unosa tih stavki, ili još bolje eliminacija, mogu spriječiti ili minimizirati simptome RLS-a.

Tjelovježba bi mogla biti od vitalnog značaja za uspješno liječenje
Tjelovježba bi mogla biti od vitalnog značaja za uspješno liječenje
 

Istezanje

Istezanje je jednako važno kao i tjelovježba.

Kada počnete tijekom dana u nogama osjećati trnce nakon dugog sjedenja, zaustavite se nakratko i istegnite.

Na taj način ćete također pridonijeti rješavaju problema nemirnih nogu.

Masaža pomaže

Priuštite si masažu mišića nogu neposredno prije odlaska u krevet.

Možete se masirati sami, a užitak vam može priuštiti i vaš partner ili partnerica.

Koristite tenisku lopticu i valjajte je uzduž nožnih mišića. Nije potrebno duže od 20 minuta da spriječite sindrom nemirnih nogu.

Toplo-hladni oblozi

Kada sve ostalo ne uspije, mnogi ljudi su otkrili da stavljanje vrućih i hladnih obloga može pomoći.

Pokušajte naizmjence s toplim, pa nakon toga s ledenim oblozima.

Ova metoda bi trebala opustiti mišiće u nogama za miran san.

Kako ne biste imali nemirne noge, pronađite najbolji krevet.

Perfecta kreveti za mirne noge