Početna Blog Stvari koje se događaju kad prestanete piti kavu

Stvari koje se događaju kad prestanete piti kavu

Datum objave: 14.09.2016

Većina nas je barem jednom u životu imala probleme sa spavanjem.

Možda niste mogli zaspati. Ili ste se svako malo budili tijekom noći, a ujutro nema šanse da se dignete iz kreveta.  

Nikako da dobijete tih 7-8 sati sna, a dobro znate koliko je dobar san ključan za normalno funkcioniranje u svim sferama života.

No malo kome polazi za rukom dobro se odmoriti, a jedan od najčešćih savjeta za borbu protiv nesanice je smanjiti unos kave. Ili je čak izbaciti.

Uf… uf… Nekima je sama pomisao na jutro bez omiljenog napitka prava noćna mora

No, ako ste baš zagrizli za ideju odvikavanja od kave jer mislite da je to jedino što vam preostaje za bolji odmor, evo nekoliko stvari koje će vam se najvjerojatnije događati tijekom ovog procesa.

Čvrsto se držite i pripremite se za polazak smiley

1. Manje kave = višak kilograma

Ako smanjite unos kofeina, povećat će vam se apetit
Mmmmm... krafna :)

 

Je li vam se ikada dogodilo da niste stigli popiti kavu ujutro i nakon nekog vremena vam je počelo kruljiti u želucu? A nije vam bilo jasno zašto jer ovako i onako ne jedete ujutro?

E to je jedna od glavnih posljedica odricanja kave.

Kava zapravo smanjuje apetit, pa ako ćete smanjiti njezin unos, nemojte se čuditi što će vam prsti posezati za hranom koju ni u ludilu ne bi jeli.

Najviše onom bogatom šećerom i mastima koja na brzinu može dati toliko energije kao kava. No samo privremeno. Koliko brzo ćete dobiti energiju, toliko brzo ćete je izgubiti.

Dakle, računajte na par kila više.

2. Manje kave = bolji san (s vremenom)

Pošto se tijelo mora prilagoditi na manju količinu kofeina, rijetko kad ćete se osjećati odmorno. Zapravo, osjećat ćete se kao da vas je vlak pregazio, a krevet bi vam mogao biti najbolji i jedini prijatelj s kojim ćete se htjeti družiti u sljedećih tjedan dana.

A što je najgore, kad ćete navečer ići spavati, toliko ćete biti iziritirani da ćete jedva zaspati.

No nije sve tako crno. Stvarno smiley

Nakon nekog vremena, počet ćete spavati bolje, a ujutro ćete se buditi svježi i odmorni.

Jer što se zapravo dogodilo? Ako ste pili kavu u popodnevnim ili večernjim satima, remetili ste svoj cirkadijalni ritam spavanja. Znate, onaj biološki ritam koji nam govori kad je vrijeme za spavanje, a kad za buđenje.

U onoj fazi umora i stresa zapravo se biološki ritam polako vraćao u normalni rad. To jest, resetirali ste ga na zadane postavke.

3. Manje kave = ponekad gadne glavobolje

Zbog nedostatka kofeina mogle bi vas zadesiti gadne glavobolje
U moždanim stanicama događaju se čuda kad nema prisutnosti kofeina. Pa eto glavobolja!

 

Svaki ljubitelj kave zna koja je glavna nuspojava preskakanja jutarnje kave.

Glavobolja! A ponekad i migrena

Kada prestanete piti kavu ili je želite samo smanjiti, u organizmu se smanjuje razina adrenalina i dopamina - hormona koji djeluju kao prirodan stimulans i drže vas budnima.

Umjesto adrenalina i dopamina, vaš organizam napada stampedo adenozina - stimulansa koji je odgovaran za umor i odmor.  On juri prema moždanim stanicama u kojima se događaju raznoliki kemijski procesi koji dovode do glavobolje.

Kako bi izbjegli nesnosne glavobolje, postepeno smanjujte unos kave, sve do kad mislite da ste došli do faze u kojoj ćete joj reći zbogom!

4. Manje kave = uvijek prisutan osjećaj bolesti (ali samo privremeno)

Glavobolja nije jedina nuspojava smanjenja unosa kofeina. Oni koju su na odvikavanju od kave često se bore s nesanicom, depresijom, anksioznosti, vrtoglavicom, razdražljivosti i simptomima sličnih gripi.

Zbog ovog (nepotpunog) popisa nuspojava, vjerojatno ćete se još jednom htjeti upitati želite li stvarno prestati s kavom laugh

No evo dobrih vijesti. Nećete se tako osjećati zauvijek. Znanstvenici kažu da će se većina fizičkih simptoma povući već nakon prva dva dana, dok će ostale nuspojave prestati nakon najviše dva tjedna.

5. Manje kave = manje koncentracije

Umor i razdražljivost su nuspojave koje pridonose nedostatku koncentracije, pa ćete neko vrijeme vjerojatno biti i manje produktivni i sporiji na poslu. Ako trebate izliku za šefa, slobodno okrivite manjak kofeina i preveliku prisutnost adenozina koji vas uspavljuje smiley

No, nakon samo tjedan dana vaša produktivnost će se povećati i više nećete osjećati onaj iznenadni popodnevni umor.

Jeste li sigurni da ste dorasli izazovima koje nosi sa sobom odvikavanje od kave?

I nakon svega ovoga, još uvijek želite smanjiti unos kave ili još zauvijek reći STOP? Svaka vam čast!

A da bi si barem malo olakšali ovaj trnovit put pun stresa, bezvoljnosti i promjena raspoloženja osigurajte si kvalitetan madrac i jastuk. No kako odabrati madrac i jastuk?

U Perfecta Dreamsu imamo stvarno raznolik izbor madraca.

Na primjer, madrace od pjene, madrace s oprugama, madrace s gel jezgrom i latex madrace. Svaka vrsta madraca ima nekoliko prednosti koje osiguravaju zdrav san, a na vama je da izaberete onog koji će vam najbolji odgovarati.

Kao i jastuk. Bez obzira na njegovo punjenje.

Pa prije nego napravite prvi korak u odvikavanju od kofeina, pogledajte našu web ponudu madraca ili nas posjetite u Perfecta Dreams prodajnim mjestima gdje ćete moći isprobati madrace smiley

Sretno vam bilo!

Pogledajte Perfecta Dreams madrace