Početna Blog 6 razloga zašto je spavanje ključno za dječje zdravlje

6 razloga zašto je spavanje ključno za dječje zdravlje

Datum objave: 17.06.2016

Na važnost spavanja kod djece ne treba previše trošiti slova.

Svima je jasno kako je ono neophodno za normalan i kvalitetan dječji rast.

Osim što je jedna od najvažnijih čovjekovih prirodnih potreba, mi vam donosimo još šest znanstveno utemeljenih činjenica zašto je spavanje ključno za zdravlje vašeg mališana te koje ćete beneficije imati vi i vaše dijete ukoliko ćete ritam spavanja prilagoditi savjetima struke.

1. Sretnije misli

Gubitak pola sata sna po danu možda se ne čini kao puno, ali ukoliko dijete od 14 godina redovito gubi pola sata sna tijekom dvije godine, povećava se osjećaj depresije i nižeg samopoštovanja, pokazuju novija istraživanja Sveučilišta u Massachusettsu.

Gubitak sna je normalna pojava, tvrdi struka, pogotovo kada djeca ulaze u doba adolescencije, ali nije loša ideja da roditelji svejedno obrate pažnju na njihovo spavanje. Gubitak previše sna, naime, može uzeti danak na dječje mentalno zdravlje.

2. Preskakanje sna uzrokuje srčane probleme

Djeca koja redovito spavaju imaju zdravije srce. Jedna australska studija koja kaže da bi djeca koja se noću često bude mogla imati problema sa srcem.

Naime, studija se u istraživanju koncentrirala na dvije skupine djece - one koji hrču i one koji ne hrču.

U usporedbi s djecom koja ne hrču, djeca koja su hrkala imala su viši krvni tlak i veći intenzitet otkucaja srca, i to nevezano jesu li u tom trenutku bila budna ili su spavala, kaže studija.

Znanstvenici sumnjaju da bi problem mogao biti često buđenje tijekom noći u kombinaciji s manjim unosom kisika u organizam koje je, jasno, češće kod osoba koje hrču.

Stoga, ukoliko vaš mali spavač poprima obrise “hrkača”, možda je vrijeme da se savjetujete sa svojim liječnikom.

3. Uz dobar san sprečavate pretilost

Prema podacima dobivenima u istraživanjima Harvard Medical Schoola, novorođene bebe koje spavaju manje od 12 sati dnevno imaju dva puta veću šansu da će biti pretila do treće godine u odnosu na one koji su spavali više od spomenutih 12 sati.

Druga studija s istog instituta, autorice Elsie Taveras, pokazala je da svaki dodatni sat spavanja više od tih preporučenih 12 sati kod novorođenčadi, može za devet posto smanjiti šansu da u kasnijoj dobi budu pretili.

Ovdje liječnici istovremeno upozoravaju da mnoge stvari u sobi u kojoj dijete spava, kao što je primjerice televizija, mogu utjecati na mir i tišinu te time uskratiti djeci ono što im je potrebno.

4. Spavanje čini um oštrijim

Uz dovoljno sna djeca obično koriste tri ili četiri područja mozga da odrade neki zadatak. Manjak sna čini dječji mozak manje koordiniranim i efikasnijim.

I nije potrebno puno da nam se to osveti - preskakanje samo jednog sata noćnog sna tijekom jednog tjedna može imati snažan efekt kada je sposobnost koncentracije u pitanju.

5. San jača imunitet

Studije kod odraslih osoba su pokazale da im uskraćivanje osmosatnog spavanja tijekom noći tri puta povećava šansu da se prehlade.

“Smatramo stoga da nedostatak sna utječe na slabiji imunitet i kod djece”, kaže Jodi Mindell, direktor Centra za spavanje u dječjoj bolnici u Philadelphiji.

Stoga, ukoliko je vaše dijete u vrtiću ili školi često okruženo prehlađenom djecom, pospremite ga u krevet što ranije i omogućite mu koji sat više spavanja.

6. Dovoljno sna sprečava nezgode

Ako imate dijete koje je sklono nezgodama i ozljedama, možda bi trebali dublje razmotriti njegove navike spavanja.

Umorna djeca, naime, imaju dvostruko više ozljeda nego njihovi vršnjaci koji su dovoljno naspavani. Umor utječe na koncentraciju, a manjak koncentracije kod djece najčešće ne završi slavno

Potrudite se da vaše vaše dijete što više vremena provede u krevetu, kako bi što odmornije bilo spremno za nove izazove.

Ako tražite kvalitetan dječji i madrac, na pravom ste mjestu.

Ponudu naših kreveta pogledajte ovdje