Početna Blog Spavanje i kilogrami - je li mit da se spavanjem mršavi?

Spavanje i kilogrami - je li mit da se spavanjem mršavi?

Datum objave: 13.06.2019

Pred nama je prvi tjedan s ovogodišnjim spajalicama i vrijeme kada će se mnogi ove godine prvi put skinuti u badić.

E da sam barem bili redovitija u teretani, večerala najkasnije u šest i ranije počela koristiti kremu protiv celulita - rečenica je koja, vjerujemo, mnogima sada prolazi glavom.

No, nažalost, tu vam ne možemo pomoći, ali vas možemo utješiti da spavanje u odobnom krevetu utječe na vaše kilograme, tako da još stignete poraditi malo na liniji i to na svima omiljen način.

Kako to?
Istraživanja, naime, pokazuju da manje jedemo kada smo naspavani i odmorni, jedemo s manje stresa i biramo kvalitetnije namirnice.
Dobar san u procesu mršavljenja jednako je važan kao i prehrana ili fizička aktivnost, te mogući razlog zašto se mnogima kilogrami ne tope kako su očekivali.

Znanstveno je dokazano da spavanje pomaže u regulaciji inzulina. Kada premalo spavate, stanice pružaju otpor hormonu inzulinu. Njegova je zadaća da u krvnim žilama odvaja šećer i šalje ga stanicama koje ga tada koriste kao energiju.

Kada stanice odbijaju šećer, on se zadržava u krvnim žilama koje ga pohranjuju u obliku kalorija i masnoće. Otpornost na inzulin uz premalo sna uzrokuje dijabetes i debljanje.

Druga, stvar koji valja imati na umu je da spavanje pospješuje fizičku aktivnost. Vjerujemo da vam nije potrebno ukazivati na osjećaje nakon neprospavane noći, a niti posebno vas podsjećati kako se čovjek dobro osjeća nakon što se par dana zaredom fino odmorio i naspavao.
No, postoji i istraživanje koje dokazuje da smo zbog dobrog sna brži, precizniji, u boljoj formi. U jednom američkom košarkaškom kampu igrači su bili podvrgnuti testiranju u kojem su spavali po desetak sati dnevno.
Rezultati? Nakon takvog režima u trajanju od 5 do 7 tjedana košarkaši su postali brži, njihove reakcije bile su brže, preciznost im je bila veća, a umor manji.



Spavanje utječe i na metabolizam. Jeste li ikada mjerili stopu bazalnog metabolizma? To je minimalna količina energije koja je potrebna za dnevno održavanje tjelsnih funkcija kod osobe koja miruje, sjedi, spava ili se odmara.
Obično on iznosi 1200 kcal kod žena, odnosno 1400 kcal kod muškaraca. Ok, spavanjem možda nećete izgubiti puno kalorija, ali dok spavate sigurno nećete otvarati frižider, a i ako premalo spavate, mozak šalje poruku hormonima gladi, leptinu i grelinu da ste gladni i ubrzo ste u kuhinji otvarate... znate već što.



No. spavanje utječe i na indeks tjelesne mase. Indeks tjelesne mase (eng. BMI - body mass index) koristi se kako bi pokazao omjer tjelesne mase i visine, a prema tome i stupanj uhranjenosti. Manjak sna utječe na povećanje indeksa tjelesne mase, a osobe koje pate od bolesti spavanja poput apneje (prestanak disanja u snu), najčešće su osobe s previsokim BMI-em. Da san utječe na tjelesnu masu dokazala su i brojna američka istraživanja, no još uvijek nije dokazano da ćete u snu smršaviti.

Da, nismo sigurni hoćete li smršavjeti na našim madracima, ali sigurni smo da ćete se bolje naspavati. 

Fotografije: Pinterest

Pripremila: Boba Blašković

Klik na našu ponudu madraca