Početna Blog San genija: Da Vincijeva metoda spavanja u intervalima

San genija: Da Vincijeva metoda spavanja u intervalima

Datum objave: 18.07.2016

Da postoji način da ste tijekom cijelog dana odmorni i puni energije, a sve to uz manje spavanja, biste li ga prakticirali?

Za mnoge je odgovor na ovo pitanje poprilično jednostavan. Naravno da da!

Jer manje sna znači da smo dulje budni. Imali bi više vremena za posao, druženje i napokon bi mogli iskoristiti dan kako treba smiley

A što može biti bolje od toga?

Današnji način života i spavanje

U posljednjih nekoliko godina svi težimo iskoristiti dan što je bolje moguće. Iz tog razloga idemo u krevet u kasne noćne sate i budimo se ranom zorom.

Nesvjesno smo stvorili kulturu u kojoj je nesanica nešto sasvim normalno ako želiš biti uspješan na bilo kojem području života. Pa čak je i Thomas Edison tvrdio da je spavanje samo gubitak vremena.

No, osim ako nemate genetsku sklonost za manje spavanja, kako točno možete smanjiti vrijeme spavanja bez da budete bezvoljni ili da izgledate kao zombi?

Za mnoge, odgovor leži upravo u spavanju u intervalima, tj. u polifazičnom snu.

Što je zapravo polifazično spavanje?

Dok većina nas spava monofaznim snom (osam sati neprekidnog spavanja), polifazično spavanje je zapravo spavanje nekoliko puta dnevno u određenom trajanju.

Ovakav način spavanja poznat je i pod imenom “San genija” jer se najviše veže s imenom najpoznatijeg umjetničkog genija Leonarda da Vincija.

On je spavao sat i pol do dva sata dnevno tako da je svakih četiri sata odspavao po 15-ak minuta, a smisao ovakvog spavanja leži u pretpostavci da je najproduktivnije vrijeme za rad i kreativnost upravo odmah nakon buđenja.

A očito je da Vinci ovu metodu spavanja dobro znao iskoristiti jer danas nema čovjeka koji nije vidio ili barem čuo za njegove umjetničke radove i izume.

Osim s da Vincijem, polifazično spavanje povezuje se i s drugim povijesno poznatima i uspješnim osobama kao što su Nikola Tesla, Thomas Jefferson i Napoleon.

Koji su načini prakticiranja polifazičnog spavanja?

Polifazična spavanja razlikuju se po trajanju spavanja
Polifazična spavanja razlikuju se po trajanju spavanja

 

Nakon Leonarda da Vincija, mnogi su godinama proučavali ovakav način spavanja i stvorili su nekoliko različitih metoda polifazičnog sna. Pa evo nekih od njih:

  • Dvofazno spavanje - noću se spava pet sati i tijekom dana drijema 20 minuta
  • Trofazno spavanje - svakih osam sati spava se 90 minuta
  • Everyman metoda (običan čovjek metoda) - noću se spava 4,5 sati i tijekom dana drijema dva puta po 20 minuta
  • Dymaxion metoda - spavanje 30 minuta svakih šest sati
  • Uberman metoda - spavanje 20-ak minuta svaka četiri sata

Ovakve metoda spavanja pogodne su za one koji mogu kontrolirati svoje dnevne rasporede jer ipak morate spavati u određenim intervalima.

No, da bi imali ikakve koristi od ovakvog načina spavanja, potrebno je preživjeti i razdoblje prilagodbe na nedostatak sna koje može biti vrlo teško. U prva dva tjedna moguće je doživjeti nedostatak koordinacije, konstantan umor, glavobolju i nedostatak apetita.

No, navodno se nakon tih dva tjedna organizam privikne na ovakav način spavanja i počinje normalno reagirati.

Koje su negativnosti polifazičnog spavanja?

Naravno da za svaku teoriju koja zvuči predobro da bi bila istinita postoje i negativne kritike.

Neki znanstvenici tvrde da ne postoji mehanizam u mozgu koji može prilagoditi organizam na ovakav režim spavanja.

Polifazičnim spavanjem možemo smanjiti mentalne i fizičke sposobnosti i oslabiti imunološki sustav
Polifazično spavanje ima i svoje mane

 

Smatraju da je naš organizam predodređen za spavanje u komadu, a posebno ih brine namjerno prekidanje sna i održavanje budnosti. Prekidanje sna može stvoriti poremećaj cirkadijalnog ritma spavanja te smanjiti mentalne i fizičke sposobnosti, povećati stres i oslabiti imunološki sustav.

A što mi kažemo? Iako ova teorija stvarno zvuči predobro da bi bila istinita, svejedno smo pobornici za onih dobrih osam sati neprekidnog sna.

No svatko sam sebe najbolje poznaje, pa bez obzira na koji način spavali uvijek će vam dobro doći kvalitetan jastuk i madrac.

Svakako razmislite o Technogel jastuku ili latex madracu koji će vas prirodno rashladiti tijekom ovih vrućih ljetnih noći, a i dana ako se odlučite za polifazično spavanjesmiley

Najvažnije je da se dobro odmorite!

Potražite svoj madrac :)