Početna Blog Spavanjem u hladnijoj sobi do zdravlja i vitke linije

Spavanjem u hladnijoj sobi do zdravlja i vitke linije

Datum objave: 08.04.2016

Kao što svi dobro znamo, spavanje je vrlo važno ako želite biti zdravi. Ako pak spavate u hladnijoj sobi bit ćete ekstra zdravi.

I vitki :)

Pokazala je to nedavna studija Američke asocijacije za dijabetes. Istraživači su nakon višemjesečnog istraživanja došli do zaključka kako spavanje u hladnoj sobi može potaknuti metabolizam i ubrzati potrošnju energije, odnosno razgradnju masnih stanica poznatijih kao “brown fat”.

Funkcija takozvane “smeđe masti” je da topljenjem brani organizam od hladnoće pa je logično kako se razgradnja te masti potencira u hladnijem okruženju.


 

Ako mislite kako bi zato trebali spavati u frižideru, varate se. Dovoljno je temperaturu u spavaćoj sobi spustiti na 19 stupnjeva Celzijusa kako bi počeli mršavjeti u snu.

Odlično, zar ne? :)

Mladi i zdravi ispitanici

U istraživanju Američke asocijacije za dijabetes sudjelovalo je pet mladih, zdravih muškaraca koji su spavali u kontroliranim uvjetima.

Uz to, svaki dan za njih su se pripremali i obroci, tako da su muškarci unosili u organizam optimalnu količinu kalorija i nutrijenata.

Tijekom prvog mjeseca, istraživači su postavili sobnu temperaturu na 24 stupnja Celzijusa, jer su vjerovali kako je to normalna temperatura te neće izazvati nikakve tjelesne reakcije. 

Sljedeći mjesec, ispitanici su spavali na temperaturi od 19 stupnjeva Celzijusa.

Istraživači su pretpostavili kako je to dovoljno niska temperatura da se aktivira razgradnja smeđeg masnog tkiva koja zagrijava organizam, a opet dovoljno visoka da ne izazove drhtanje.

Poslije toga, ispitanici su opet spavali na 24 stupnja Celzijusa pa mjesec dana na 27 stupnjeva.

Tijekom cijelog razdoblja ispitanicima su istraživači svaki dan mjerili razinu inzulina i šećera u krvi. Na kraju svakog mjeseca, ispitanicima su mjerili i razinu smeđeg masnog tkiva.

Rezultati su pokazali kako je spavanje u hladnijoj sobi imalo značajan utjecaj na tjelesne funkcije sudionika.

Istraživače je začudio podatak kako je samo nekoliko tjedana spavanja u sobi s temperaturom od 19 stupnjeva kod muških ispitanika udvostručilo razgradnju smeđe masti.

Uz to, njihova osjetljivost na inzulin koji utječe na promjenu razine šećera u krvi, se poboljšala.

Male, ali važne promjene

Jedan od istraživača i profesor na Sveučilištu Virginia Commonwealth, Francesco S. Celi, kazao je kako su zabilježen tjelesne promjene male, ali vrlo značajne.

Istaknuo je kako su ispitanici bili redom zdravi, mladi ljudi kod kojih se pokazalo da spavanje u hladnijoj sobi za njih ima metaboličke prednosti.

I iako tijekom eksperimenta nisu izgubili na težini, dugoročno, spavanje u hladnijoj sobi kod ispitanika može smanjiti rizik od nastanka dijabetesa ili drugih bolesti. 


 

Uz to, istraživanje je pokazalo kako spavanje na višoj temperaturi poništava sve metaboličke prednosti koje nastaju kod spavanja na nižoj temperaturi.

Doktor Francesco zato ima termostat podešen na 19 stupnjeva i kod kuće i u uredu. Kaže kako to rad na toj temperaturi poboljšava produktivnost i skraćuje vrijeme trajanja sastanaka. 

A to je, ako svakodnevno satima sastančite, dosta dobar razlog.

Poboljšavanje funkcioniranja metabolizma je pak razlog zašto da u spavaćoj sobi smanjite temperaturu i tako pomognete svom tijelu da prirodno poboljša funkcioniranje nekih svojih tjelesnih mehanizama. 

A možda i dugoročno izgubite koji kilogram.

Ugodan san vam želimo.

Nađite madrac za sebe