Početna Blog Noćni vodič za grickanje u krevetu: što jesti prije spavanja

Noćni vodič za grickanje u krevetu: što jesti prije spavanja

Datum objave: 08.11.2017

Imate problema sa spavanjemNe možete zaspati od onog čudnjikavog zvuka koji dolazi iz vašeg trbuha?

Ako ovaj problemčić rješavate tako da idete pravac do kuhinje i gurnete glavu duboko u hladnjak u potrazi za sočnim pilećim krilcima koja su ostala od ručka, moramo vam reći da ste krenuli opasnim putem do katastrofalnog sna

Jesti ili ne jesti prije spavanja, pitanje je na koje je teško odgovoriti

Ovako i onako je dosta teško donositi bilo kakve odluke navečer. Pogotovo kada moramo odlučiti hoćemo li u krevetu pojesti onaj zadnji komad pizze ili ćemo ga ostaviti za sutrašnji gablec. 

Idemo na onu Shakespeareovsku "Biti ili ne biti, pitanje je sad". Razmišljamo, razmatramo odluku s ovog, pa onog kuta, pa razmišljamo o mogućim posljedicama… Baš poput Hamleta. No u većini slučajeva odlučimo “biti”, tj. biti spremni nešto prizalogajiti!

Jest ili ne jesti prije spavanja?

No koliko god to sve i svašta bilo ukusno i koliko god uživali u svakom zalogaju i koliko god vaš želudac bio sretan, imajte na umu da tijekom noći baš i nećete biti sretni.

Zašto? Pa razmislite. Noć je vrijeme kada se tijelo na neki način gasi. Obnavlja se i puni energijom za sljedeći dan. A želudac nakon obilnog obroka ne može spavati i na kraju je on glavni krivac zašto se okrećete u krevetu. Slijepo udovoljavate njegovim željama, a on vam tako vraća. 

No nemojte previše brinuti. Postoje i zalogajčići koji će ujedno zadovoljiti potrebu za kvalitetnim snom i ponekad pohlepni trbuh. Zapravo, neke namirnice i obroke ne samo da možemo konzumirati prije spavanja već su i dobrodošle u večernjim satima. 

Evo našeg malog perfektnog vodiča za grickanje u krevetu (čitajte: potpunu uživanciju bez imalo žaljenja).

1. Posni sir

Posni sir je idealan večernji obrok. U kombinaciji s nekom salatom ili salamom kao što su pileća/ pureća prsa ili kuhana šunka, posni sir će zbog probiotičkih bakterija pozitivno djelovati na zdravlje i neće nimalo opteretiti probavu.  

2. Kokice

Subota je navečer i vrijeme je da prije spavanja pogledate neki dobar film. No kako ćete uživati bez ikakvih grickalica? Ne morate brinuti jer kokice su i više nego odlična hrana za prije spavanja. 

Kokice su izvrtan izbor za grickanje prije spavanja

Kokice sadrže kompleksne ugljikohidrate koji stimuliraju lučenje hormona serotonina zbog kojeg se osjećamo opuštenije, a i siromašne su masnoćama koje su poznate po tome što usporavaju probavu. 

3. Banana, jogurt i med

Ako baš ne možete zaspati bez nečeg slatkog, pripremite voćni smoothie od banane i jogurta.

Banane i jogurt su namirnice bogate triptofanom, aminokiselinom koja sudjeluje u proizvodnji serotonina. Serotonin između ostalog pomaže regulirati spavanje, a njegove niske razine u tijelu povezuju se s nesanicom. Ova će kombinacija osim uspavljujućeg efekta osigurati i vitamine skupine B te minerale kalcij i magnezij koji imaju važnu ulogu u opuštanju psihe i mišića. 

Preporučujemo da banane i jogurt dodatno zasladite jednom žlicom meda koji je prirodni izvor ugljikohidrata zaslužnih za dobar san.

4. Trešnje

Idemo nastaviti sa slatkim zalogajima. Sada su na redu slatke trešnje koje su sjajan izvor melatonina - hormona spavanja. Istraživanje sa Sveučilišta u Louisiani pokazalo je da su ispitanici u prosjeku spavali 85 minuta dulje nakon što su dva tjedna svakodnevno pili dvije čaše soka od trešnje. 

Umjesto soka možete pomiješati posni sir s medom i u njega dodati trešnje iz kompota. Savršeni kolač bez biskvita.

Znanstveno je dokazano da trešnje pozitivno utječu na spavanje

5: Možda nešto morskog prije spavanja?

Ribe možda spavaju s otvorenim očima, no vi ćete zaklopiti oči jedući iverak, losos i tunu. Ove ribe sadrže velike količine vitamina B6 koji je odgovoran za proizvodnju hormona spavanja melatonina.

6: Bademi i ostali orašasti plodovi

Orašasti plodovi potiču proizvodnju triptofana i magnezija koji opuštaju mišiće i živce. Time stabiliziraju ritam srca koji vas dodatno opušta i uspavljuje. 

Uzmite 10 badema i grickajte ih prije spavanja. Pazite da ne pretjerate jer su orašasti plodovi ipak bogati kalorijama (oko 500 kalorija na 100 grama), a i ugljikohidratima i mastima.

7: Puretina

Pureći odrezak i pokraj ukusna salata ili sendvič s puretinom i kruhom od cjelovitih žitarica sigurno se zadovoljiti glasni trbuh. Puretina je sjajan izbor za obrok prije spavanja jer ne sadrži puno kalorija ni masnoća, a bogata je proteinima.

8: Žitarice sa složenim ugljikohidratima

Žitarice sa složenim ugljikohidratima će vas uspavati

Namirnice pune jednostavnih ugljikohidrata (bijela riža, tjestenina, keksi i kolači), nikako nisu dobar izbor jela prije spavanja, ali zato su žitarice sa složenim ugljikohidratima pun pogodak. 

Umjesto kupovnih “zdravih pahuljica i žitarica” koje su zapravo nepresušni izvor šećera i masnoća, posegnite za quinojom, ječmom, zobenim pahuljicama, prosom i sličnim žitaricama.

Možete ih pripremiti u slatkoj ili u slanoj verziji.

9: Integralni graham krekeri sa sirom ili kikiriki maslacem

Krekeri i sir su prava kombinacija proteina i ugljikohidrata koja će vas odmah uspavati. 

Sir je izvrstan izvor proteina koji proizvodi esencijalnu aminokiselinu triptofan koja pozitivno utječe na spavanje, a krekeri sadrže ugljikohidrate koji jačaju i ubrzavaju djelovanje triptofana. 

Umjesto sira na krekere možete namazati kikiriki maslac. Kikiriki maslac je bogat magnezijem čiji je nedostatak u organizmu povezan s nesanicom i grčevima u mišićima. 

10. Riža na mlijeku

Jeste li kao mali jeli rižu na mlijeku? Iako nas je većina ovaj obrok imala za doručak, preselite ga na večeru.

Riža na mlijeku prije spavanja

Naime, sve više istraživanja pokazuje da riža može unaprijediti san za čak 46 posto jer ima visoki glikemijski indeks koji povećava lučenje triptofana i hormona spavanja melatonina. 

Skuhajte rižu na mlijeku i zalijte je preljevom od trešanja ili jagoda.


Već i vrapci na grani znaju kako je kvalitetan san bitan za sveukupno zdravlje. Zato kad sljedeći put budete zurili u strop i rješavali svjetske probleme, sjetite se da bi oni ćevapi mogli biti glavni problem što ste se pretvorili u noćnog filozofa

Sve ove namirnice su izvrsne za noćno grickanje, no svejedno nemojte pretjerati. Bez obzira na njihove prednosti, oni su još uvijek bogati ugljikohidratima i šećerom koji vas drže budnima.

Pronađite kvalitetan san