Početna Blog Istina ili laž: toplo mlijeko prije spavanja će nas uspavati

Istina ili laž: toplo mlijeko prije spavanja će nas uspavati

Datum objave: 23.11.2016

Dva su sata ujutro i još ste budni u krevetu.

Nervozni ste, uznemireni i svako malo gledate na sat.

Okrećete se u krevetu, na trenutak zaspite i kad ponovno pogledate na sat vidite da je prošlo svega 10 minuta.

I već sada možete pretpostaviti kakav vas dan očekujeBit ćete umorni, šeprtljavi, misli će vam lutati na sve strane i jedva ćete čekati da dođete kući i legnete u krevet

No, kada ćete doći do kreveta osjećat ćete se odmornije nego ujutro.

I što tada radite? Vjerojatno imate neki svoj ritual ili lijek koji vam pomaže usnuti u san. Na primjer, meditacija, tehnike disanja, čitanje knjige prije spavanja, čaša vina… 

No jeste li probali sa šalicom toplog mlijeka - dobro znanim receptom naših baka ili ipak mislite da tu samo bapske priče i da je mlijeko ipak rezervirano za mališane?

Pa prema Drew Dawsonu, direktoru Appleton instituta za spavanje i nesanicu, šalica toplog mlijeka može zaista pomoći, ali ne iz razloga kojeg mislite.

Toplo mlijeko i njegov utjecaj na san

Mlijeko sadrži triptofan i melatonin koji pozitivno utječu na san
Je li šalica mlijeka doista dovoljna za ovakvo okrepljujuće spavanje?

 

Šalica ovog toplog napitka nekima može pomoći da lakše zaspe, no ipak je to u neku ruku bapska priča. Zašto? 

Mlijeko sadrži dva sastojka koji su povezani sa spavanjem i opuštanjem. To su hormon melatonin i aminokiselina triptofan.

Triptofan je esencijalna aminokiselina koju prirodno naše tijelo ne proizvodi, već se unosi putem namirnica kao što su mlijeko, puretina, svinjetina, piletina, govedina, neki sirevi, jaja i banane. 

Triptofan zapravo potiče proizvodnju neurotransmitera serotonina koji se često naziva hormonom sreće, a on se pak pretvara u melatonin - hormon spavanja. Melatonin zapravo ima veliki utjecaj na naš biološki sat koji nam govori kada je vrijeme za spavanje, a kada za najveću aktivnost.

Osim što mlijeko sadrži triptofan, također je bogat izvor kalcija koji pomaže umiriti središnji živčani sustav i laktoze (prirodnog šećera) koja utječe na oslobađanje endorfina - hormona za ublažavanje stresa.

No sada dolazimo do onog famoznog ALI. 

Unatoč tome što je mlijeko sadrži sve ove tvari koje pozitivno utječu na san, u jednoj šalici mlijeka ih ipak nema dovoljno da bi imali značajan utjecaj na spavanje. 

Dakle mlijeko može pomoći za bolji san, ali samo u maloj mjeri.

Mlijeko ima smirujući utjecaj na nas

Samo jedna šalica mlijeka nas vraća u djetinjstvo
Mlijeko potiče okrepljujući i opuštajući san

 

Iako je malo vjerojatno da toplo mlijeko izravno utječe na naš san, ono može pomoći iz sasvim drugih razloga. Naime, šalica toplog mlijeka prije spavanja daje umirujući osjećaj i vraća nas u djetinjstvo. Taj učinak dugujemo bioaktivnim peptidima iz mlijeka koji potiču okrepljujući i opuštajući san.

Dakle, iako možda nema toliko fizičkog utjecaja na nas, ima psihičkog, pa mlijeko možemo i shvatiti nekom vrstom meditacije ili kao wellness tretman smiley

Koje mlijeko je najbolje?

Punomasno mlijeko u sebi ima više triptofana i melatonina
Koje mlijeko odabrati? Punomasno ili light?

 

Ipak ste se odlučili isprobati ovu metodu i možda se pitate koje je mlijeko najbolje? Ono punomasno ili light? 

Prema nekim istraživanjima, što je veći postotak masnoće mlijeka to mlijeko ima više triptofana, melatonina i proteina. 

A ako vam je sam spomen punomasnog mlijeka odbojan jer odmah pomislite kako ćete se udebljati, razmislite ponovno.

Nesanica i nedovoljno sna jedan su od glavnih razloga nekontroliranog debljanja, pa vam jedna šalica punomasnog mlijeka na dan neće odmoći već će vam pomoći smiley

Recept za topli napitak prije spavanja

Mlijeko s cimetom pomoći će vam da lakše zaspite
Ovaj napitak već i sada izgleda savršeno za ispijanje u krevetu

 

Obična šalica mlijeka može postati zanimljivija i ukusnija, dodate li u nju nekoliko sastojka:

  • šalica mlijeka
  • žlica meda
  • malo cimeta ili muškatnog oraščića
  • 2 kapi ekstrakta vanilije

Zagrijte mlijeko do željene temperature i u njega umiješajte med, cimet (ili muškatni oraščić) i ekstrakt vanilije. Zavucite se ispod posteljine i neka vas ova šalica toplog mlijeka ugrije i pripremi na spavanje.

Želimo vam ugodne snove wink

Opustite se na udobnom madracu