Početna Blog Mamine muke: kako uspavati nemirno dijete u trbuhu?

Mamine muke: kako uspavati nemirno dijete u trbuhu?

Datum objave: 05.12.2018

Bebe u trbuhu već su prije poroda pravi vragolani. Zamislite, vi u spa centru, ležite na masažnom krevetu, a neka draga teta trudi se da vas opusti nježnom masažom. Tonete u san, a onda počinje sat gimnastike u vašem trbuhu.

Nesumnjivo, vaš je mališan upravo odlučio ići putevima Filipa Udea i to se mora poštivati. No ipak… Treba vam mira, kako ga postići?

Ako ste u spa centru najbolje je da se teta s masažom prebaci na vaš trbuh. Tiho pjevanje i masaža naime mogu biti prva pomoć, ali u većini slučajeva neće biti dovoljni za uspavljivanje. Kod kuće je ipak malo lakše pa možete isprobati druge trikove da vaš Ude malo odmori. I vi zajedno s njime.

Uspavajte bebu u trbuhu toplom kupkom

Tijekom trudnoće preporučuje se tuširanje, no povremena topla kupka od pola sata može biti baš ono što vam treba. Odvojite vrijeme samo za vas i pripremite opuštajuću kupku uz par kapi eteričnog ulja lavande.

Topla kupka pomaže u trudnoći

U ovo blagdansko doba možete upaliti svjećice ili lampice i pustiti laganu glazbu u pozadini kako bi atmosfera bila što mirnija. No, kupanju ipak pristupite s dozom opreza. Naime, prevruća voda može loše utjecati na plod.

36 stupnjeva trebala bi biti najbolja temperatura vode, a u trudnoći također izbjegavajte saune i turske kupelji. Također, ako ste skloni infekcijama preporučujemo da se isključivo tuširate kako se infekcija, bakterije i gljivice kupanjem u toploj vodi ne bi prenijele na plod.

Umirite bebu uz prenatalnu jogu

Život trudnica uvijek je pod povećalom, ali to je sasvim normalno jer s malim čudom u utrobi treba biti posebno nježan i pažljiv. Ako ste okorjela fitnessica, tjelovježba će vam vjerojatno nedostajati u trudnoći, no morate biti svjesni da su nagli pokreti i aktivno vježbanje u trudnoći zabranjeni

Ono od čega bi se vi i vaš vražićak  ipak mogli osjećati bolje je prenatalna joga, a preporučuju je sve mame koje su je isprobale kao i liječnici te treneri joge. Osim lagane fizičke aktivnosti koja će pokrenuti mišiće i otkloniti bolove u leđima i nogama, joga će vam pomoći u disanju.

Prenatalna joga

Disanje tijekom joge ima povoljno djelovanje na živčani i kardiovaskularni sustav pa će mama i beba imati više kisika i bolju prokrvljenost. Joga se ne preporučuje prije drugog tromjesečja, a svakako se posavjetujte i s liječnikom, bez obzira jeste li se prije trudnoće aktivno bavili tjelovježbom ili niste uopće.

Vježbajte hipnoporođaj

Joga će vam pomoći i da lakše rodite, baš kao i hipnoporođaj ili samohipnoza tijekom poroda - metoda kojom je vojvotkinja Kate Midlleton navodno rodila svo troje djece (možda je zato nakon poroda izgledala onako savršeno).

Za hipnoporođaj trebat će vam i malo vježbe koja će usput poslužiti da smirite aktivnog sportaša u vašem trbuhu.

Pojam samohipnoze nije vezan uz značenje koje stoji iza pojma standardne hipnoze. Naime, prilikom hipnoze ne možemo vladati svojim tijelom, dok prilikom hipnoporođaja aktivno sudjelujete u vlastitom porodu. To je kao da ste u dosluhu sa samim sobom i pomoću vlastitog uma kontrolirate ono što se upravo događa.

Ipak, hipnoporođaj ima svoje temelje u standardnoj hipnozi, a to je kontrola podsvijesti. Tu se nalazi ključ za umirivanje sebe i ploda te se otvara prostor za pozitivne osjećaje. Vježbajte hipnoporođaj tehnikama disanja te opuštajućim afirmacijama i pozitivnim vizualizacijama.

Vježbom hipnoporođaja stvorite unutarnji mir za sebe i svoje dijete.

Držite sliku ultrazvuka blizu sebe

Pozitivne afirmacije koje stvaraju prostor u kojem bi se vaš mališan trebao osjećati sigurno nisu samo poruke poput “Svakim danom sve sam bliže svojem djetetu” ili “Moje je tijelo stvoreno da može roditi”. Pomoći će i fotografija ultrazvuka. Pomoću nje lakše ćete shvatiti da je vaše tijelo dom ovom malom stvorenju.

Držite sliku ultrazvuka blizu sebe

Oko 30 tjedna možete uz 3D i 4D sliku ultrazvuka vidjeti i kome sliče maleni nosić ili usta. To će vas još više povezati s djetetom, posebno ako su nosić i usta na mamu . Šteta (ili sreća) što tehnologija nije napredovala toliko da bi mogli saznati čiju narav beba u trbuhu ima. Tada bi mogli reći “zločest je ko njegov tata”, a kladimo se da bi onda točno znali kako smiriti tatinog sina .

Tatina pomoć

Ako je nerođena beba hiperaktivna na tatu, možda će je upravo on znati i smiriti prije početka boot campa u utrobi. Budući tata nema fizičko iskustvo trudnoće kao mama, ali može pomoći pri povezivanju s nerođenom bebom.

U 23. tjednu trudnoće beba može čuti zvukove pa potaknite partnera da razgovara s bebom ili joj pročita priču prije spavanja.

I još nekoliko savjeta za kraj...

  • U svakom trenutku trudnoće potrudite se da bebi bude ugodno. Pokušajte još prije samog rođenja uvesti raspored spavanja s kojim ćete nastaviti kad se beba rodi.
  • Ne jedite čokoladu prije odlaska u krevet. Možda će vama pomoći kao hrana za utjehu, ali bebu će potpuno razbuditi.

Neki kažu da beba još u utrobi privikava mamu na to kako će joj biti nakon poroda pa joj zato ne da spavati. Tom problemu možete doskočiti uz spavanje na boku te pravilnim odabirom jastuka kojih mi imamo na obilje. 

Pogledajte sve Perfecta Dreams jastuke