Početna Blog Brrrr.... hladno je! Kako ugodno i zdravo spavati po niskim temperaturama

Brrrr.... hladno je! Kako ugodno i zdravo spavati po niskim temperaturama

Datum objave: 15.11.2017

Ljeto je odavno prošlo, lišće je palo, a pahuljice snijega su već iza ugla. Došlo je vrijeme da se udobno šćućurite u toplom krevetu i pripremite se za zimski san. 

No problem je što je zima ono doba godine u kojem je jednostavno zima i vani i u unutrašnjosti četiri zida, točnije u spavaćoj sobi. Budući da mnogi imaju problema s usnivanjem po zimi, donosimo vam nekoliko savjeta kako osigurati dobar san i kada se temperature spuste ispod nule. 

1. Nemojte poludjeti sa sobnom temperaturom u spavaćoj sobi

Kada je vani hladno, najviše volite do daske zagrijati spavaću sobu i ušuškati se pod poplun. Iako se čini kao da je nemoguće da vam bude pretoplo, istina je potpuno drugačija.

Prema mnogobrojnim istraživanjima, idealna temperatura za spavanje je između 15 i 19 stupnjeva jer kada idete na spavanje, vaše se tijelo ponaša kao unutarnji termostat. Ako je previše hladno ili previše vruće tijelo će se boriti da postigne optimalnu temperaturu. 

Ako želite dobro spavati, izbjegavajte prevruću spavaću sobu.

2. Odjenite se prikladno za zimsko spavanje

Kao što se trebate toplo zabundati kada izlazite, isto vrijedi i za spavanje. Ako ćete odmah poslušati prvi savjet i spavati na optimalnoj sobnoj temperaturi, preporučujemo da odjenete pidžamu i stavite čarape na noge kako vam ne bi bilo prehladno po noći.

Stavite čarape na noge

Dakle, topla i mekana pidžamica je nešto što morate imati.

3.  Prije spavanja se otuširajte u toploj vodi

Tijekom hladnih dana, najviše uživamo u tuširanju vrućom, ili čak vrelom, vodom. Tako se najbolje ugrijemo i toliko nam je lijepo da bi najradije ostali pod tušem sljedećih pola sata. 

No kako to inače biva, ono u čemu najviše uživamo nije zdravo pa tako se ne bi smjeli ni tuširati u prevrućoj vodi. Stručnjaci upozoravaju kako je to jedna od najgorih stvari koju možemo uraditi za svoju kožu zbog čega savjetuju kako temperatura vode za tuširanje ne bi smjela prelaziti 43 stupnja. 

Stoga se tuširajte toplom vodom i nikako ne dulje od 5 minuta. 

4. Osigurajte više svjetla tijekom zime

Tijekom zimskih mjeseci, dani su mračniji i tmurniji, a oni uvelike mogu utjecati na naš san. Naime sunčeva svjetlost nam pomaže da ostanemo budni, a mrak nas uspavljuje jer potiče proizvodnju hormona spavanja melatonina.

Da ne bi cijele dane proveli u drijemajućem položaju, pokušajte što više vremena provoditi vani.

Provedite malo više vremena vani

Popijte kavu na terasi s kolegom pušačem i odmaknite zastore s prozora. 

5. Prije spavanja pojedite laganu večeru

Na kraju dugog i hladnog radnog dana, obilna i teška večera zvuči kao odlična ideja. No veliki hamburger ili ćevapi s lukom, ajvarom i lepinjom mogu uvelike otežati spavanje.

Zbog teškog obroka, tijelo mora naporno raditi kako bi probavilo svu hranu zbog čega preporučujemo pojesti laganu večeru barem dva sata prije spavanja.

6. Pokušajte odoljeti duljem spavanju vikendima

Izležavanje tijekom vikenda

Tijekom hladnih jutra, teško je ne izležavati se u krevetu sve do podneva. Iako je vikendima izležavanje zaista privlačna, sve što ćete napraviti je otežati si buđenje u ponedjeljak ujutro.

Najbolje je da pokušate ostati vjerni svojem obrascu spavanja tijekom tjedna, a preko vikenda slobodno produljite spavanje za sat ili dva. Nikako ne dulje!

7. Tijekom zime koristite ovlaživač zraka

Suhi i hladni zrak tijekom zimske sezone može začepiti dišne puteve i isušiti nos što može dovesti do jednog od najčešćih problema spavanja: hrkanjaZato u spavaću sobu dodajte ovlaživač zraka ili na radijator stavite malu posudicu s vodom kako bi zrak zadržao potrebnu vlagu tijekom cijele noći. 

8. Okrenite madrac na pravu stranu - zimsku!

Mnogi nisu svjesni da postoje ljetni i zimski madraci koji mogu napraviti veliku razliku u tome koliko udobno spavate.

Uobičajeno, ljetni madraci će imati mekše slojeve tkanine, a zimski madrac će biti mnogo gušći zbog teže pjene ili spužve. Ljetni madrac omogućuje da hladni zrak slobodnije cirkulira s ciljem da se u njemu ne skuplja dodatna toplina,a zimi čvrsto spojena vlakna pohranjuju i zadržavaju što je moguće više topline.

Većina današnjih madraca (i naših), napravljena je tako da sa svake strane imaju drugačiju vrstu tkanine koje odgovaraju zimskoj ili ljetnoj sezoni.

Kupite li Perfecta Dreams madrac, imat ćete najbolje od oba svijeta bez da kupujete dva posebna madraca

Zato preokrenite madrac na pravu stranu i osigurajte si toplo spavanje.

Zadnji i jednako važan savjet - spavajte s nekim! Bilo s partnerom, djecom ili kućnim ljubimcima. Ipak ćete se tako najlakše i najbrže utopliti

Da bi vam bilo toplije, spavajte s nekim

Ugodno spavajte i laku noć

Utoplite se na perfektnom madracu