Početna Blog Pobijedite nesanicu nakon večernjeg treninga

Pobijedite nesanicu nakon večernjeg treninga

Datum objave: 06.07.2016

Većina istraživanja podupire činjenicu kako tjelesna aktivnost i rekreacija imaju pozitivan utjecaj na sveukupan život, pa tako i na spavanje. I u tome se slažemo.

No ipak, jeste li primijetili da ako vježbate prekasno, tj. preblizu vremena kada odlazite na spavanje baš niti - ne spavate?

Cijele noći se samo okrećete u krevetu i pokušavate brojati ovce. Sve do kada ne dođete do 1000 i idete ispočetka.

Bez brige niste jedini.

Kako vježbanje prije spavanja djeluje na spavanje?

Vježbanjem, tijelo izlučuje veću razinu adrenalina koji stimulira mozak i mišiće, ubrzava rad srca i povećava tjelesnu temperaturu.  

Drugim riječima, svi ovi faktori pune organizam dodatnom energijom kako bi tijelo lakše obavljalo tjelesnu aktivnost. Suprotno od opuštanja i odmaranja što je vama u ovom slučaju potrebno.

Vaša sposobnost za zaspite također se razlikuje od osobe do osobe. Postoje mnogi faktori koji utječu na nečije navike spavanja. Na primjer, neke osobe će joga još više opustiti i pripremiti za dobar san.

Kako je tjelesna aktivnost tako je i kvalitetan odmor važan za zdravlje jer se mnoge osobe zbog nedostatka sna žale na zdravstvene probleme kao što su glavobolja, vrtoglavica, pa čak i gubitak pamćenja.

Ako imate problema sa spavanjem nakon napornog treninga evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći uravnotežiti san.

1. Vježbajte vježbe laganijeg intenziteta

Vježbe jačeg intenziteta koje će uistinu ubrzati rad srca i napuniti vas energijom ostavite za jutarnje ili popodnevne sate. Navečer izvodite vježbe slabijeg intenziteta kao što je brzo hodanje, šetnja ili lagano trčanje.

Ako već morate vježbati predvečer, barem usporite ritam
Ako ne možete odoljeti večernjem treningu, barem smanjite intenzitet

 

U stvari, bilo koju vrstu treninga izvodili završite ga s par poza iz joge kao što su “sretno dijete” ili “poza mrtvaca”. Umirujući pokreti i usredotočenost na disanje pomoći će vam u opuštanju, pa ćete lakše zaspati.

2. Prije spavanja uživajte u vrućoj kupki

Nemojte ni pomisliti ići u krevet odmah nakon treninga. Zapravo, ni ne znamo tko bi mogao lako zaspati tako znojan i ljepljiv od dizanja utega ili trčanja.

Kada dođete kući, prvi zadatak vam je napuniti kadu vrućom vodom, po želji dodati eterična ulja kao što su lavanda i kamilica i uživati u kupki najmanje 20 minuta.

Važno je da kupka bude vruća jer se tijekom spavanja tjelesna temperatura prirodno snižava. Pa kada izađete iz tople kupke, tijelo će se brzo rashladiti i bit ćete spremniji za spavanjesmiley

3. Za kupku pripremite sol od lavande

Sol od lavande će vas opustiti i ublažiti bolove u mišićima
Sol za kupanje od lavande - brzo, jednostavno i djelotvorno :)

 

Umjesto eteričnih ulja možete i sami pripremiti sol za kupku od lavande koja će vas opustiti i ublažiti bolove u mišićima.

U 1,5 šalicu gorke soli dodajte žlicu sušene lavande i pet kapi eteričnog ulja lavande. Pohranite je u staklenku i koristite kada želite. U kupku je dovoljno staviti pola šalice ove mješavine.

Gorku sol možete zamijeniti s himalajskom ili morskom soli.

4. Prigriznite prije spavanja

Zdrava i pametna konzumacija hrane nakon večernjeg treninga krije se u ravnoteži.

Ako jedete previše bit ćete prepuni i nećete moći zaspati. Ako jedete premalo, vaš želučić će se svako malo javljati i podsjećati vas da ste gladni. I opet nećete moći spavati.

Najbolje je pojesti uravnotežen obrok koji sadrži zdrave ugljikohidrate i proteine, neophodne za kvalitetan oporavak organizma. Neke od naših preporuka bi bile cjelozrnati tost s maslacem od kikirikija, čaša čokoladnog mlijeka ili svježi sir s krekerima.

5. Idite u krevet kada ste stvarno umorni

Idite u krevet kada ste stvarno spremni otići na spavanje. Nemojte se dati namamiti serijama na TV-u ili internetu u krevetu. Glasna glazba i svjetlost koju emitiraju elektronički uređaji negativno utječu na spavanje jer povećavaju lučenje adrenalina, a smanjuju lučenje melatonina - hormona spavanja.

Zato umjesto TV serija koje su ovako i onako reprize repriza, popijte šalicu kamilice, pročitajte nekoliko stranica knjige ili odradite nekoliko vježbi disanja za bolji san :)

6. Nabavite kvalitetan madrac i posteljinu

Madraci kao oni od latexa, hladno lijevane, memory i PU pjene najbolji su izbor za ugodno spavanje noću. Specifični su po tome što ravnomjerno raspoređuju težinu tijela, pružaju optimalnu potporu u svim točkama i smanjuju pritisak na kralježnicu.

Nabavite kvalitetan krevet, madrac i posteljinu
Na kvalitetnom madracu ćete se bolje odmoriti

 

Pa samo zamislite da nakon napornog treninga spavate na tvrdom kamenu i budite se s bolovima u leđima i tijelu. Nećete baš biti spremni za novi intenzivan trening, zar ne?

Isto tako za ljetne vrućine najbolja vrsta posteljine je stopostotni pamuk, lan i svila.

Ako se već bavite intenzivnim treninzima, pružite svojem tijelu kvalitetan odmor kakav i zaslužuje.

Samo razmislite.

Ako se dobro odmorite, sljedeći dan ćete umjesto 50 trbušnjaka napraviti 51 :)

Kvalitetno se odmorite :)