Početna Blog Zašto smo umorni nakon što dulje spavamo?

Zašto smo umorni nakon što dulje spavamo?

Datum objave: 21.02.2018

Tijekom tjedna ne spavate dovoljno i to usprkos tome što si svako večer kažete: “Sutra idem spavati ranije”.

Prođe radni tjedan i u petak navečer gasite telefon kako bi mogli odspavati u subotu ujutro i nadoknaditi sve one energetske rupe nastala uslijed nedovoljne količine sna.

No kada se konačno probudite nakon 10 sati ili više sati sna u subotu svijetlo vam vrišti u oči, a bokovi vas bole kao da ste spavali na podu. U glavi osjećate i laganu glavobolju, umorniji ste nego kad ste krenuli spavati.  

Nije vam jasno kako je to moguće jer ste odspavali i više nego što ste htjeli, a tijelu ste nadoknadili dovoljan broj sati.

Zašto je dodatno spavanje loše rješenje?

Dodatno spavanje tresnut će vas po glavi baš kao da ste protekle večeri imali neki ludi izlazak od kojeg se ne možete oporaviti.

No za razliku od štete uzrokovane alkoholom, vaš pogrešni pokušaj da se opskrbite dovoljnom količinom odmora osjeća se kao tjeskoba koja zbunjuje dio vašeg mozga koji kontrolira dnevni ciklus vašeg tijela.

Vaše unutarnje ritmove postavlja vaša grupa stanica grupiranih u hipotalamus, mali dio mozga koji također kontrolira glad, žeđ i znoj.

Oni prvenstveno pokreću svjetlosne signale iz vašeg oka, a srčani stimulator najavljuje kada je jutro za vaš organizam te šalje kemijske poruke čuvajući ostatak stanica u vašem tijelu na istom biološkom satu.

Znanstvenici vjeruju da su stanice evoluirale kako bi one govorile našim tijelima kako regulirati energiju svakodnevno.

kako bi vaš organizam bio odmoran ako radite u smjenama, nabavite tamne zavjese.

A u tim rijetkim situacijama tj. vikendima  kada previše spavate, odbacujete taj biološki sat i počinjete govoriti stanicama drugačiju priču od one koju zapravo doživljavaju, pa tako izazivate osjećaj umora.

Ako vam se ovo stalno događa, mogli bi biti izloženi riziku od dijabetesa, bolesti srca i pretilosti.

Znanstvenici s Harvarda pokazali su da ljudi koji spavaju 9 do 11 sati na dan imaju većih problema s pamćenjem i veću vjerojatnost za razvoj bolesti srca za razliku od onih koji su spavali 7 do 9 sati na dan (ovisi kako ko spava).  

Također, procijenili su da četiri posto stanovništva koji rade u smjenama pate od nekog od poremećaja spavanja ili od pretilosti pa čak doživljavaju i raniju smrt.

Tijelo žudi za dubokim snom

Kada odete u krevet, vaše tijelo prolazi kroz pet različitih faza sna. Vaši mišići, kosti, hrskavice i ostala tkiva obavljaju svoju regeneraciju tijekom dubokog sna, prije nego što uđete u REM fazu.

Soba ne bi smijela biti neuredna.

No da bi se vaše tijelo uspjelo odmoriti vaša soba ne bi smjela biti neuredna, odnosno ni previše vruća ili hladna.

Na taj način vaše će tijelo provesti više vremena u laganom, površnom spavanju i žudjet će za dubokim snom.

Ako je sve u redu s vašom biološkom zonom, no još uvijek imate problema s predugim snom, možda trebate posjetiti liječnika.

To bi mogao biti simptom narkolepsije - regulira umor i tjera vas da spavate više.

Apneja je ozbiljan poremećaj spavanja u kojem prestajete disati dok spavate. Obično je uzrok začepljenih dišnih puteva, što dovodi do hrkanja. Međutim, kod malog broja bolesnika, mozak jednostavno prestaje govoriti mišićima da dišu, pa se budite s osjećajem nedostatka zraka.

Iznenađujuće je da ljudi koji konzumiraju drogu i alkohol također spavaju više, jer se nalaze u depresivnom stanju.

Previše spavanja, baš kao ni premalo spavanja nije dobro za vaše dugoročno zdravlje.

Zato, pokušajte se tijekom tjedna prisliti da doista odete ranije spavati. A tijekom vikenda ne spavajte dodatno, iskoristite ga korisno.  

Sviđa vam se članak?

Prosurfaj kroz naš blog