KOŠARICA (0)
FAVORITI
HR
  • HR
  • EN

Kako ne odustati od svojih novogodišnjih odluka? Ili barem onih najvažnijih?

Kako ne odustati od svojih novogodišnjih odluka? Ili barem onih najvažnijih?

Datum objave: 2020-01-31 17:33:28 +0100

Scena iz teretane: prvi tjedan nakon nove godine, krcato je posvuda, stvaraju se redovi na spravama. Drugi tjedan nema više redova. Krajem mjeseca dolaze samo stari članovi i pokoji "novi".
Slično je i na drugim poljima.

Naime, prema istraživanjima čak 23 % ljudi odustane od svojih novogodišnjih odluka već prvi tjedan, a ta brojka se povećava iz tjedna u tjedan i oko 50 % ljudi odustane od većine svojih novogodišnjih odluka već u prvih mjeseca dana nakon donošenja.

Zašto?
Prvi razlog je zato što su mnoge odluke bile preradikalne i nestalo je motivacije za njihovo ostvarivanje.

No, koje su najčešće novogodišnje odluke i zašto od njih tako brzo odustajemo?
Prema rezultatima jedne američke studije oko 55% odluka je povezano sa zdravljem (vježbanje: 31%, zdrava prehrana: 10%, zdravije životne navike: 14%), oko 34% ih povezano je s poslom (štednja: 21%, rješavanje dugova: 13%, bolja organizacija: 1%), i oko 5% se odnosilo na zajednicu (vrijeme s obitelji:
2%, pomoć drugima: 1%, uživanje u životu: 3%).

Također, ispitanici su utvrdili da je nužno da ispunjenje odluke bude zabavno i dovoljno važno, kako se od nje ne bi odustalo.
No, psiholozi ipak misle malo drugačije.

Uspjeh u novogodišnjoj odluci skriva se u svjesnosti svojih loših navika i izbora te svijesti o stvaranju promjene. Dakle, odluka mora biti čvrsta i jako motivirana kako bi mogla pomoći u stvaranju novih zdravih životnih navika.

A kako bi bili ustrajaniji, važno je dati si realne ciljeve i "pročistiti" malo novogodišnje odluke te izdvojiti one uistinu važne.

Teško je misliti da ćete u mjesec dana smršaviti dva konfekcijska broja, da ćete trčati baš svaki dan i da ćete svaku večer leći u 22 sata, a probuditi se prije 7.

Zadajte si realne ciljeve i započnite postupno i polako. Veselite se svakom izgubljenom kilogramu i svakom danu kada ste uspjeli napraviti promjenu. Dakle, godinu podijelite na manje cjeline i napravite si plan što želite ostvariti koji mjesec, odnosno tromjesečje ili polugodište.

Teško je promijeniti sve svoje nezdrave navike odjednom, zato si dajte vremena, a neke koje vam u ovom trenutku idu teško - pauzirajte.


Dakle, ne odustajte, nego samo odgodite za trenutak kada ćete to moći.
Drugi ključ uspjeha u ostvarenju novogodišnjih odluka je nagrađivanje. No, ključno je da nagrada bude odmah primljena, a ne s odgodom. Naime, dobivanje nagrade odnosno zadovoljstva uzrokovanog nagradom zbog neke životne promjene daje čovjeku osjećaj povezanosti same promjene i osjećaja zadovoljstva.

Nagrada može biti jedan 'cheat day' u kojem jedete nezdravu hranu ili pak neki izlet, parfem, odjevni komad...

Motivirajte se i time što ćete svoje novogodišnje odluke podijeliti s obitelji i prijateljima te na društvenim mrežama što će mnogima biti dobar motiv da ne odustanu.

Jako je dobra motivacija kada cijela obitelj odluči napravitii promjenu - te se podupiru u nepušenju, zdravoj hrani, dugim šetnjama, manje gledanja u ekrane, ranijim odlascima na spavanje...

Puno toga možemo učiniti ako podržavamo jedni druge, a preduvjet za to je da se kvalitetno odmorimo i naspavamo.

Ako trebate novi madrac, krevet ili jastuk, slobodno ga potražite na našim web stranicama.

KATALOG MADRACA

Još se uvijek niste odlučili koji biste madrac kupili?

PREUZMITE KATALOG I DETALJNO PROUČITE SVE KARAKTERISTIKE NAŠIH MADRACA, NADMADRACA, PODNICA I JASTUKA: