KOŠARICA (0)
FAVORITI
HR
  • HR
  • EN

Nesanica - kako ju na prirodan način ipak pobijediti?

Nesanica - kako ju na prirodan način ipak pobijediti?

Datum objave: 2020-06-08 08:05:23 +0200

Svaka četvrta osoba redovito se suočava s manjkom sna, a najčešći uzroci nesanice je stres. Zabrinutost zbog posla, škole, zdravlja ili obitelji može zadržati vaš um aktivnim noću i poremetiti navike spavanja, ali i dovesti do ozbiljnijih problema, kao što su tjeskoba i depresija.

Stručnjaci kažu da je na biokemijskom planu uzrok nesanici smanjena razina “hormona sreće” serotonina, a britanski i nizozemski istraživači na DNA uzorcima od 113.000 ljudi otkrili su da je jedan od rizičnih gena za nesanicu MEIS1 koji je i ranije bio povezan s poremećajima spavanja. Otkriveno je i da od nesanice češće pate žene nego muškarci te da se s godinama stvar pogoršava. No, ipak nije sve samo genetika i brige, nego je puno u našem ponašanju, rutini, prehrani...
Što možemo učiniti? Pripremili smo vam niz savjeta koji bi vam mogli pomoći.

1. Jedna od najvažnijih stvari je da pokušate promijeniti loše navike i nepravilan raspored spavanja. Mnogi se uspavljuju televizorom ili nekom drugom vrstom ekrana. Umjesto toga uspostavite normalnu rutinu spavanja – svaki dan odete spavati u isto vrijeme te se probudite u približno slično vrijeme. Stvorite ugodnu atmosferu prije spavanja i isključite sve što bi vam moglo odvlačiti pažnju, uključujući računalo, mobitel i svu ostalu tehnologiju, a pogotovo izvore buke.

2. Tijekom dana provodite više vremena rekreirajući se na otvorenom, a šetnja na svježem zraku popravit će vam i raspoloženje i kvalitetu sna.

3. Vjerojatno ste već čuli kako je vrlo važno spavati u zamračenoj prostoriji. No, zašto? Razlog je to što naše tijelo u mraku proizvodi hormon melatonin, koji se naziva i noćnim hormonom jer se izlučuje u mraku i pomaže uvesti naš organizam u stanje sna, dok svjetlost prekida njegovu proizvodnju i dovodi do njegove razgradnje. Zamračite prostor i nemojte previše grijati prostoriju. Temperatura tijela pada dok spavate, stoga nema potrebe za temperaturom većom od 19 stupnjeva.

4. Potražite pomoć u prirodi – postoje eterična ulja i biljke koje vam mogu pomoći da bolje spavate. Najpoznatija je svakako lavanda. Vrećice od sušene lavande pomažu opuštanju i dobrom snu i idealno mjesto gdje ih možete postaviti prije spavanje je vaš krevet ili jastuk. Ugodan, opuštajući miris koji otpušta sušena lavanda pomoći će vam da brže zaspite. Za dodatni efekt možete ukapati na jastuk nekoliko kapi eteričnog ulja od lavande. Osim lavande, često se koristi i valerijana, koja je poznato “prirodno sredstvo za smirenje” te će vam šalica ovog čaja pomoći da se opustite i umirite te da brže utonete u san.

5. Pripazite na prehranu – prehrana je također vrlo bitna za dobar san. Izbjegavajte previše slatku, masnu ili začinjenu hranu, te se potrudite da posljednji obrok bude najmanje dva do tri sata prije spavanja. Uzmite vitamine B kompleksa jer doprinose normalnom funkcioniranju živčanog i imunološkog sustava te dokazano pomažu kod nesanice, migrena, razdražljivosti i pojačanog stresa. Stoga na listu namirnica svakako stavite banane, krumpir, lješnjake, bademe, mahunarke, višnje, rižu jasmin... 

6. Osim vitamina B kompleksa, važan je unos hrane bogate s triptofanom i magnezijem. Magnezij je odgovoran za relaksaciju mišića što dovodi do opuštanja i pomaže u borbi protiv stresa, a triptofan je esencijalna aminokiselina i ima važnu ulogu u regulaciji sna jer utječe na proizvodnju melatonina, ali i serotonina, koji ima umirujuće i opuštajuće djelovanje. Triptofanom obiluje meso (osobito govedina, janjetina, puretina i piletina), riba (najviše losos, bakalar, srdela, tuna), a ima ga u mlijeku i jajima. Mnoge biljne namirnice bogate su triptofanom - patlidžan, krumpir, leća, soja, grah, špinat, raštika, heljda, slanutak, salata, marelica, banana, raž, zob, suncokretove i bundevine sjemenke... Triptofan sadrže i mahune, tikvice, cvjetača, celer, grašak, rajčica, šampinjoni, cikla, luk, češnjak...

7. No, ako ste sve to isprobali. Možda je razlog vašeg nekvalitetnog spavanja, negdje drugdje? Možda imate neadekvatan madrac ili jastuk. Tu vam svakako možemo pomoći. Našu ponudu provjerite na webshopu ili u nekom od naših salona po cijeloj Hrvatskoj.

KATALOG MADRACA

Još se uvijek niste odlučili koji biste madrac kupili?

PREUZMITE KATALOG I DETALJNO PROUČITE SVE KARAKTERISTIKE NAŠIH MADRACA, NADMADRACA, PODNICA I JASTUKA: