KOŠARICA (0)
FAVORITI
HR
  • HR
  • EN

Zašto je melatonin važan za vašu ljepotu, mladost i zdravlje?

Zašto je melatonin važan za vašu ljepotu, mladost i zdravlje?

Datum objave: 2021-01-24 20:36:32 +0100

Vjerojatno ste čuli da je glavni "krivac" za biološki ritam spavanja i budnosti hormon melatonin. Riječ je, naime, o hormonu kojeg luči malena žlijezda u sredini našeg mozga-epifiza.

Glavni učinak melatonina je reguliranje cirkadijanog ritma, odnosno ritma spavanja i budnosti. Pojednostavljeno rečeno melatonin je neophodan da bismo navečer lako usnuli i ujutro se lakše probudili, a vrlo se intenzivno proučavaju i njegova druga djelovanja na zdravlje, raspoloženje i ljepotu. Naime, dokazano je da ima antioksidativno djelovanje te je važan je saveznik našeg zdravlja jer se bori i protiv slobodnih radikala u organizmu. Slobodni radikali, između ostalog, nastaju zbog loših životnih navika kao što su neuravnotežena prehrana, premalo kretanja i premalo spavanja. Znamo da su slobodni radikali jedan od razloga starenja organizma pa upravo zbog toga, ovaj hormon često se naziva i „hormonom mladosti“ te se čak i dodaje u neke antiage kreme.

Melatonin pogoduje oslobađanju organizma od viška slobodnih radikala, a znanstvenici kažu da nas štiti i od srčano žilnih bolesti, a važan je i u prevenciji debljine te depresije, baš kao zdravi san.
Kao i druge hormone, melatonin se može substituirati putem famaceutskih pripravaka. Melatonin se kao dodatak prehrani kupuje u ljekarnama bez recepta, no s obzirom da su moguće nuspojave i interakcije s drugim lijekovima, dobro bi bilo posavjetovati se sa svojim liječnikom obiteljske medicine ili neurologom o početku uzimanja melatonina.

Prirodno je uvijek najbolje... No, kako potaknuti "pravilno" izlučivanje melatonina te kvalitetniji san?

1. IZLOŽITE SE DNEVNOJ SVJETLOSTI I SVJEŽEM ZRAKU
U istraživanju provedenom na Harvardu znanstvenici su proučavali utjecaj izloženosti svjetlosti kroz dan na količinu proizvodnje melatonina u večernjim satima. Utvrđeno je da su ispitanici koji su tijekom dana bili izloženi većoj količini svjetlosti mogli lakše zaspati jer je organizam tijekom noći nadoknađivao nižu razinu melatonina preko dana. U studiji stoji da bi se tijekom dana trebalo što više izlagati dnevnom svjetlu i kretati se. Dakle, ne spuštajte rolete, svjetlost nam treba.



2. TJELESNA AKTIVNOST
Poznato je da je tjelesna aktivnost važna za dobar san. Vježbati možete i kod kuće, a za još bolje rezultate trčite ili brzo hodajte po svježem zraku, par sati prije odlaska na spavanje, puno ćete lakše zaspati. Ipak, ako imate problem s nesanicom, nemojte vježbati kasno navečer, neposredno pred san.

3. PREHRANA
Uvrstite u prehranu što više namirnica koje pogoduju lučenju melatonina. Trešnje i višnje su jedan od rijetkih prirodnih izvora melatonina, pa ih konzumirajte navečer. Jednako pogodni su i orasi, kukuruz, zobene pahuljice, rajčice i đumbir. Ove namirnice najbolje je konzumirati sat do dva prije spavanja. Također, unosite što više triptofana. Triptofan je esencijalna aminokiselina koja se u složenim biokemijskim reakcijama pretvara u melatonin. Prirodni izvori triptofana su: piletina, puretina, ječam, zob i riža, sjemenke bundeve, bademi, rajčice i mliječni proizvodi poput kefira i mlijeka. Triptofan je važan u sprječavanju depresivnih raspoloženja i sprječavanju debljine jer regulira metabolizam. Ograničite unos kofeina, alkohola i nikotina u večernjim satima pred spavanje.



4. UGODNA SPAVAĆA SOBA
Prije odlaska u krevet, sobu dobro prozračite i pazite da temperatura ne bude previsoka. Prostorija za spavanje treba biti tiha i zamračena, a važno je ugasiti sve elektroničke naprave koje emitiraju plavo svjetlo. Televizoru, kompjuteru ili tabletu nije mjesto u sobi.

5. PAZITE NA ODABIR JASTUKA I KREVETA
I za kraj, vrlo važno je da vam je krevet udoban te da vam odgovara tvrdoća i udobnost madraca i jastuka. Svako od nas je različit. Neko voli spavati na tvrđim madracima, neko na mekšim, netko voli kada osjeti memorijsku pjenu, neko ne... Ima ljudi koji spavaju samo na leđima, ima onih koji često mijenjaju položaje... Neki od nas vole visoke jastuke, neki anatomske, a ima i onih koji spavaju samo na madracu... Kupnja kreveta, madraca i jastuka jako je individualna stvar i zato vas pozivamo da isprobate sve vrste madraca u našim salonima (klik za popis salona).